Shirkah schreef:Ai ai...Hall Gever vervangen, onderhoud gehad, bankrekening geplunderd

...maar in het naar huis rijden sloeg de motor weer af na de volle 9 kilometer. Opnieuw starten lukte niet. In tegenstelling tot vorige zaterdag sloeg hij wel even aan maar bij het gas geven sloeg hij meteen weer af.
Hopelijk niet het begin van 1 grote miserie...
Wat een pech voor jou
De Hall-gever is in ieder geval in orde, daarover hoe je je de volgende vakanties geen zorgen meer over te maken.( ook al heb je daar nu niets aan)
Nu lijkt het in de standaard bij verbrandingsmotoren te zitten:
Stinkt de uitlaat naar benzine of niet als hij niet aan slaat?
Als je er een bougie er uit haalt, in het bougiekapje steekt en tegen massa houdt krijg je dan een vonk als je hem start?
Zitten de kunststof buizen tussen de gasklephuizen en de cilinderkop luchtdicht gemonteerd? (valse lucht aanzuigen)
Zijn de afdek rubbertjes van de vacuumaansluitingen aanwezig en niet verrot?
Stationair schroeven schoon, by-pass kanaaltjes schoon etc.?
Zo zijn er een aantal simpele zaken die je kunt controleren, ingewikkelder wordt het om de TPS-spanning te meten of de Motronic fouten te laten uitlezen.
Laat maar eens horen wat je bevindingen zijn op dit rijtje, dan kunnen we hier weer mee denken
