Ik zoek (een) vergelijkbare schakelaar als degeen op de afbeelding.
grt,
Michael

Moderator: RT_Patrick
mx-man schreef:Ik heb nog wel een enkele schakelaar behuizing voor rechts + en schakelaar van het oude model. Ik hoor wel of je daar iets aan hebt.
Thijs
Inspector Gadget schreef:Boonstra parts heeft de (waterdichte) schakelaars sowieso, maar de behuizing waarin die schakelaars ingeschoven dienen te worden, heel wat minder vaak.
Let op: De zwarte schakelaars zijn de "oude" uitvoeringen maar vaak wel met indicatoren (gloeilampje, soms led) en de grijze schakelaars zijn de nieuwe(re) uitvoeringen maar volgens mij zonder indicatoren.![]()
Op eBay zijn dergelijke schakelaars mét behuizingen wel vaak te vinden maar dan nog steeds redelijk hoge prijzen.![]()
Let op: er zit verschil in de behuizingen voor links en rechts!
Voor de linker kant zijn overigens ook enkelvoudige schakelaars te vinden tegen redelijke(re) prijzen, bedoelt voor de optioneel achteraf in te bouwen ASC, ESA, radio etc;
http://www.boonstraparts.com/nl/onderde ... B10000H71D
(let wel op als je al reeds de radioschakelaar gemonteerd hebt zitten, dan zal deze niet meer passen)
De overheidsschakelaars bestaan altijd 2 gedeeltes;
Een onderbouw, net zoals bij de burger-uitvoering, en daar bovenop weer een opbouw voor een 2e set schakelaars. (waar je dus die 2x schroeven ziet zitten op de getoonde afbeelding)
De overheidsuitgave heeft dus de mogelijkheid van 2 t/m 4 schakelaars totaal.
Inspector Gadget schreef:De ASC schakelaar is normaal gesproken een "momentary" knop, oftewel een drukknop-zonder-vergrendeling, geen aan-uit of aan-uit-aan schakelaar.
Zie het als een signaal-schakelaar;
Ingedrukt houden om de ZFE te vertellen dat je de ASC functie wilt uit (of in) schakelen.
Inspector Gadget schreef:Die zijn er wel, maar niet de ASC (of ABS) schakelaar.
Dan moet je toch echt 1 van de overheidsschakelaars hebben, die heeft inderdaad een middenstand; Of het gaat passen weet ik niet, maar je zou eventueel (!) kunnen proberen die behuizing (!) van de achter-af (OEM) ASC-schakelaar en daar dan in de juiste overheidsschakelaar plaatsen. Want die licht-grijze schakelaars komen volgens mij uit dezelfde "familie".
http://www.boonstraparts.com/nl/onderde ... B10000H71D
Of, ook een idee, met deze schakelaar via een puls (dus) een relais bekrachtigen welke dan weer die extra verlichting inschakelt.![]()
Of, weer een ander idee, bij de elektronica-winkel een aan-uit-aan schakelaar (dus met middenstand) zoeken die qua vorm er redelijk in past én waterdicht te maken is.
Eventueel die bestaande ASC-schakelaar als "transplant" gebruiken om die "goede" schakelaar op te monteren.
Bij de 1200RT-P's die aan burgers verkocht worden, zijn vaak die schakelaars al verwijdert, het zijn maar ook een paar schroeven.Michaelmiata89 schreef:Wie o wie kan mij helpen?
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!