Ik ben al een tijdje op zoek naar een "mooie" en "practische" stuurschakelaar omdat ik mijn PTT knop van Starcom1 lelijk en onpractisch vind. Deze zit nl met een tiewrap om het handvat heen.
Na lang zoeken op internet heb ik besloten iets na te maken wat ik ergens op een forum zag. Kind kan de was doen en zeker een aanrader.
Naast gereedschap zijn nodig :
- strip aluminium (bouwmarkt) 2mm dik en 1,5 cm breed
- schakelaartje
- langere schroef
- alu buisje om bevestiging te verhogen
Dmv zagen en schuren en uiteindelijk watervast schuurpapier om te polijsten kan je het stripje vormen en een mooi uiterlijk geven. Dit duurt niet zo lang, aluminium kan je gemakkelijk bewerken.
Schakelaartjes (met watervast dopje... Zie laatste foto) zijn voor paar euro te koop.
De foto's hieronder spreken voor zich hoop ik. De foto linksonder met het zwarte dopje is het uiteindelijk geworden. Betere schakelaar met waterdicht dopje en korter stripje gebruikt.
Het plaatje zit bevestigd, daar waar de extra spiegels gemonteerd kunnen worden.

Uiteraard schakelaartje solderen en mooi afwerken met zwarte krimkous en klaar.
Wellicht dat ik tzt nog een ander plaatje ga maken met extra knopje (2 knopjes) voor verlichting. Met een beetje creativiteit zijn de mogelijkheden eindeloos.
Gr., Dennis
Sent from my iPad aan alle forumleden