middenstandaard
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
middenstandaard
stappen jullie af of kun je er lekker op blijven zitten ?
Ik vind het percies niet, en zet hem altijd op zijn klein zijpekkkelje.
dank
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: middenstandaard
Het ding tillen is er echt niet bij. Hoe, kan ik je via het forum niet uitleggen, dat zou ik je voor moeten doen. Dus als je zin hebt om eens naar Diemen (NL) te komen dan krijg je van mij een gratis half uur durende OP-DE-BOK-ZET-CURSUS. (mmmm zie ik daar een gat in de markt??

Maar je zou het ook eens aan een motorrijder bij jou in de buurt kunnen vragen. Hij/zij zal je zeker van advies willen voorzien.
Suc6 en grtz
Jos
rodenburg schreef:Hebben Jullie een trukje om hem/haar op zijn middenstandaard te zetten,
dank
Jos WRSM
Eenmaal naast de motor (als hij op de zijstandaard stond zet ik de motor wel eerst rechtop) zet ik mijn voet op de uitstekende beugel van de middenbok, en duw deze vast naar de grond. Dan de beugel bij het zadel pakken. De beweging om de motor dan op de bok te krijgen is een combinatie van duwen met je voet en trekken met je hand en de motor kantelt zo over het zwaartepunt en op de middenbok.
succes met oefenen.
Gr Micha
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: middenstandaard
Hoi,rodenburg schreef:Hebben Jullie een trukje om hem/haar op zijn middenstandaard te zetten,
dank
Dat kan natuurlijk ook, al heb ik met mijn vorige BMW (een K welliswaar) slechte ervaringen als het om de zijstandaard gaat. Die standaard is afgebroken, de motor had toen een volle bepakking ivm vakantie in Oostenrijk.
Maar het zit hem ook tussen de oren, want de zijstandaard is veilig maar volgens mij veiliger op de middenbok. De Wunderlich standaard is een optie, wat ook werkt is...goed smeren, veren soms nakijken en idd je gewicht goed verdelen als je hem oppakt. De motor moet het werk doen, niet de spierballen.....
Groet
Johan
- Willem Rietveld
- Bijz: 2014
- Land: Ned
- Woonplaats of omgeving: Almere
stap af
duw de bok met de voet tot je de grond voelt
blijf een lichte kracht op de bok uitoefenen tot je voelt dat de tweede poot van de bok ook de grond raakt.
pak de handgreep, trek hier licht aan terwijl je iets meer druk uitoefend met je voet op de bok.
De motor zal nu bijna vanzelf op de bok komen.
De R1100RT heeft wat dat betreft een bijzonder goede gewichtsverdeling voor/acher.
Succes, Willem.
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
HalloWillem Rietveld schreef:Dit gaat erg makkelijk en bijna zonder kracht te zetten.
stap af
duw de bok met de voet tot je de grond voelt
blijf een lichte kracht op de bok uitoefenen tot je voelt dat de tweede poot van de bok ook de grond raakt.
pak de handgreep, trek hier licht aan terwijl je iets meer druk uitoefend met je voet op de bok.
De motor zal nu bijna vanzelf op de bok komen.
De R1100RT heeft wat dat betreft een bijzonder goede gewichtsverdeling voor/acher.
Succes, Willem.
Heb onlangs nog iets ontdekt waardoor het nog makkelijker gaat. Namelijk de motor in neutraal zetten of ontkoppelen als je hem op de bok wilt.
Succes
Dirk
Staat ie goed , dan volledig gewicht op je linkerbeen en met beide handen de motor iets naar achteren trekken.
De motor staat stevig op zijn pootjes (middenbok).
Heel verhaal, voor iets heel simpels
Oefening baart kunst succes!
- HansD
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Voor je afstapt je zijstandaard uitzetten, de beemer naar links laten zakken en rustig afstappen.
Met links vast blijven houden, rechtervoet op de bok, greep vastpakken ff wiebelen voor de stevigheid en ophalen die hap.
Gaat geweldig en geen risico bij vasthouden met één handje.
probeer eens met 2 handen aan het stuur en je rechtervoet op de bok geplaatst, als je dan je hele gewicht op de bok plaats door een soort van kracht uitspatting zul je zien dat hij vrijwel vanzelf gaat.
dit zou je ook kunnen proberen door op de motor te blijven zitten en je linkervoet de standaard op de grond te drukken zodat beide poten de grond raken, duw je dan fors door merk je dat de motor over het dode punt valt en op de standaard staat. door beide handen op het stuur kun je ook nog helpen met ggewichts verplaatsing.
Ruud
Als ik niet eerst op de zijstandaard wil/kan, dan houd ik tijdens afstappen beide handen aan t stuur, dan goed gaan staan en r-voet weer op middenstandaard aanduwen tot op de grond. Omdat je dit alvast doet, staat de motor al stabiel en kun je je rechterhand -veiliger- van het stuur loslaten en de beugel pakken voor het "op-bokken"
succes
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht