trilling , kadanz R1200RT LC
Moderator: RT_Patrick
- head02
- Type: R1200RT/LC
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Lisse
trilling , kadanz R1200RT LC
beste mensen,
ik heb mijn R1200RT LC net 1,5 maand en ben net de 1.100 km gepasseerd. Ik bemerk op de snelweg tussen de 3.200 en 4.000 toeren een soort resonantie, noem het een trilling of kadanz. ik vind het een beetje lastig te omschrijven. het is niet constant maar het komt en het gaat als "een golf op zee" maar dan wel met een korte interval (ca 1hz). tja...hoe omschrijf je zoiets.
ik kan natuurlijk ook omschrijven dat de frequentie overeenkomt als je met je vrouw.............laat maar . de golf op zee vind ik toepasselijker.
maar goed, welke waterhoofdberijder heeft een soortgelijke ervaring en wat heeft hij (excuus.. vrouwen rijden ook motor, dus ook zij) er aan laten doen?
ik heb mijn R1200RT LC net 1,5 maand en ben net de 1.100 km gepasseerd. Ik bemerk op de snelweg tussen de 3.200 en 4.000 toeren een soort resonantie, noem het een trilling of kadanz. ik vind het een beetje lastig te omschrijven. het is niet constant maar het komt en het gaat als "een golf op zee" maar dan wel met een korte interval (ca 1hz). tja...hoe omschrijf je zoiets.
ik kan natuurlijk ook omschrijven dat de frequentie overeenkomt als je met je vrouw.............laat maar . de golf op zee vind ik toepasselijker.
maar goed, welke waterhoofdberijder heeft een soortgelijke ervaring en wat heeft hij (excuus.. vrouwen rijden ook motor, dus ook zij) er aan laten doen?
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: trilling , kadanz R1200RT LC
Je bent blijkbaar niet de enige:
RuudRTlc schreef het volgende:
Bert M
RuudRTlc schreef het volgende:
Maar er is een nog veel groter probleem, zo is gebleken. De motorfiets maakt een bepaald diep soort van resonerend geluid, wat na langere tijd rijden echt heel vervelend is. Vooral zo rond de 3500 toeren, en bij afremmen op de motor.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- Lemoi
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch
Bert, zijn twee verschillende problemen en heb ze beide.
Dus ja ik heb er ook last van. Je moet er bij mij wel op letten. Het valt niet direct op. En ik dacht dat het meer werd als je door een bocht gaat. Daar ga ik wat meer op letten.
Ik heb al een lijstje gemaakt voor mijn 20K beurt die ik eind juni laat doen. Daar staat deze ook bij.
Heb er nu 17K opzitten
Dus ja ik heb er ook last van. Je moet er bij mij wel op letten. Het valt niet direct op. En ik dacht dat het meer werd als je door een bocht gaat. Daar ga ik wat meer op letten.
Ik heb al een lijstje gemaakt voor mijn 20K beurt die ik eind juni laat doen. Daar staat deze ook bij.
Heb er nu 17K opzitten
- head02
beste Lemoi,
zou je mij en de andere LC rijders op de hoogte willen houden wat jouw dealer als reden/oplossing aangeeft mbt het resoneren?
zou je mij en de andere LC rijders op de hoogte willen houden wat jouw dealer als reden/oplossing aangeeft mbt het resoneren?
- HansD
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Geen last van, zowel niet van golven op zee, noch dat met mijn vrouw 

- Lemoi
ik denk dat de dealer hier niks vind. Je moet toch wel het gevoel van de motor kennen om het te merken (ten minste bij mij). Dus ik denk dat die daar echt niets aan doen of er moeten meer klachten komen/zijn
- DesertStrom
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Zou zomaar een banden-issue kunnen zijn.
In het verleden ook gehad met banden die bijna op waren. (niet op een LC overigens)
Staan je banden goed op druk?
In het verleden ook gehad met banden die bijna op waren. (niet op een LC overigens)
Staan je banden goed op druk?
Dat van die banden is zo gek nog niet. Je zou er verstelt van staan wat sommige type banden voor geluid produceren. Ik herken het geluid echter niet. Eveneens zou het niet ondenkbaar zijn dat verschillende productiedatums andere banden gebruiken. Misschien al eens beginnen met hier aan te geven welke banden we hebben (al dan niet standaard) en kijken of daar een verband ligt? 

- head02
beste heren,
bedankt voor het meedenken. volgens mij zijn het niet mijn banden. dacht ik eerst ook. maar als ik op de snelweg mijn koppeling indruk dan is het gevoel en geluid weg. Of zie ik iets over het hoofd?
bedankt voor het meedenken. volgens mij zijn het niet mijn banden. dacht ik eerst ook. maar als ik op de snelweg mijn koppeling indruk dan is het gevoel en geluid weg. Of zie ik iets over het hoofd?
- Lemoi
banden is het niet had metzeler en nu MPR 4GT.
En het is geen geluid
En het is geen geluid
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht