Irritante trilling: ben er klaar mee

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

M'thijs

Irritante trilling: ben er klaar mee

Ongelezen bericht door M'thijs »

Hallo allemaal,

Ik rijd nu bijna 2 jaar en intussen 30.000 km op een R1100RT met nu 123.000 km.
Sinds aankoop trilde hij al, maar dat is verergerd. Twee weken geleden weer bij MSA Kenny geweest voor afstelbeurt in de hoop op verbetering. Was €189,- kwijt (voor nog geen 1,5 uur uur sleutelen!) maar amper een verbetering, hij trilt nog steeds flink vanaf 3000 tpm. Mooi balen en ik voel me klote. Tintelende vingers, armen, voeten, alles voel je tijdens rijden. Zwaar irritant. Overweeg nu om 'm weg te doen voor een viercilinder of een Jap. Wel jammer! Hij rijdt verder goed, geen kfr, genoeg vermogen, goed onderhouden en veel in geïnvesteerd. Iemand tips wat het zou kunnen zijn? Kan ik nog wat doen? Of is het domweg slijtage of heb ik een maandagmorgen motor?

Groet, Matthijs
JeHo
Type: R1200RT
Bijz: kleur schwartz 2 (bmw autokleur)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuiden

Re: Irritante trilling: ben er klaar mee

Ongelezen bericht door JeHo »

Even een slag in de ruimte. Is er in het verleden de complete koppeling vernieuwd?
Het zou kunnen dat de afzonderlijke onderdelen t.o.v. elkaar niet goed zijn gebalanceerd. Of misschien t.o.v elkaar verkeerd zijn gemonteerd .(merktekens)
Dit zou ook kunnen gelden voor de cardanas. (zelden maar toch mogelijk)
m.v.g. JeHo.
aantzeetje
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

of 2 pistons met een verschillend gewicht?
Lemoi
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Lemoi »

bij mij (ook R1100RT) was het onbalans in het vliegwiel + drukgroep (kan te maken gehad hebben met verkeerd monteren druk groep tov markering). Ik werd ook gek van die trillingen. En dacht ook aan verkopen.

Ben toen nog eens bij Ruud Freriks geweest en die zei meteen: balanceren die hap (en stelde voor om de krukas en vliegwiel met mogelijk drukgroep, te balanceren omdat hier het meeste "gewicht"in zit). Ik heb toen het vliegwiel en nieuwe drukgroep laten uitbalanceren (als ie toch uit elkaar is, dacht, dan vervang ik dat ook maar gelijk, koppeling + drukgroep. Want de drukgroep zag er ook niet al te best uit)

Na het balanceren reed hij bij mij als een zonnetje!

weet niet waar je woont maar als je in de buurt ben kan ik er wel eens op rijden om te kijken of het gevoel hetzelfde is.
ah je woont niet zo ver weg, dus als je wil...
M'thijs

Ongelezen bericht door M'thijs »

Bedankt voor de reacties. Ja, ik spreek graag af! Wanneer komt je uit?
Lemoi
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Lemoi »

je hebt een PB

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”