neutraal lampje
Moderator: RT_Patrick
neutraal lampje
Ik heb een r1100rt '98. en het neutraal lampje gaat steeds later aan. Het is de schakelaar id bak maar kan deze ook doorverbonden worden. Zonder bijwerkingen?? Zo ja welke bedrading is het en waar komt die ong uit.
- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Re: neutraal lampje
Wat bedoel je met doorverbinden? Zodat het lampje niet meer werkt? Dan kan je ook gewoon het lampje eruit halen.....
Punt is wel dat er een veilgheid in zit zodat je niet kunt starten als de motor in een versnelling staat (tenzij je de koppeling intrekt). Als je de schakelaar overbrugt, werkt dat niet meer.
Het elektrisch schema van de R1100RT kan je hier vinden.
Punt is wel dat er een veilgheid in zit zodat je niet kunt starten als de motor in een versnelling staat (tenzij je de koppeling intrekt). Als je de schakelaar overbrugt, werkt dat niet meer.
Het elektrisch schema van de R1100RT kan je hier vinden.
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Toontje,
wat je beschrijft heeft te maken met de nogal ongelukkige plaatsing van de schakelaar, die de vrijstand aangeeft. Deze zit precies voor het midden van de achterbrug gemonteerd en krijgt onder het rijden alle zooi over zich heen, met als gevolg, dat ie er steeds minder zin in heeft. Een grondige reinigingsbeurt doet daar wonderen. Ik heb dat zelf een keer gedaan met de hogedrukspuit van de wasstraat, en daarna met WD40, met als resultaat, dat de schakelaar weer normaal functioneerde. Garantie geef ik uiteraard niet met deze methode, maar wel de moeite van het proberen waard.
Zo even uit het hoofd zeg ik dat doorverbinden niet slim is, omdat dan voortdurend dat lampje voor je snufferd brand, en inderdaad de veiligheidsvoorziening die hieraan gekoppeld is, verloren gaat.
Groet, Aad
wat je beschrijft heeft te maken met de nogal ongelukkige plaatsing van de schakelaar, die de vrijstand aangeeft. Deze zit precies voor het midden van de achterbrug gemonteerd en krijgt onder het rijden alle zooi over zich heen, met als gevolg, dat ie er steeds minder zin in heeft. Een grondige reinigingsbeurt doet daar wonderen. Ik heb dat zelf een keer gedaan met de hogedrukspuit van de wasstraat, en daarna met WD40, met als resultaat, dat de schakelaar weer normaal functioneerde. Garantie geef ik uiteraard niet met deze methode, maar wel de moeite van het proberen waard.
Zo even uit het hoofd zeg ik dat doorverbinden niet slim is, omdat dan voortdurend dat lampje voor je snufferd brand, en inderdaad de veiligheidsvoorziening die hieraan gekoppeld is, verloren gaat.
Groet, Aad
-
- Type: R850RT
- Woonplaats of omgeving: Nijmegen
Halo Aad,
Waar zit die schakelaar precies, kun je erbij zonder de achterbrug te demonteren?
Groeten,
Kees
Waar zit die schakelaar precies, kun je erbij zonder de achterbrug te demonteren?
Groeten,
Kees
-
- Type: R1250RT
- Bijz: Wit, alle opties behalve radio
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Ben ook wel benieuwt waar dat schakelaartje zit, iemand een foto of aanwijzing?
Nee, je kunt niet bij dat schakelaartje, zonder de halve motor af te breken. Wat bij mij hielp, is gewoon de bus met wd-40 spuiten tegen het blok, midden voor de achterbrug vanaf het achterwiel. Daar zit het schakelaartje, wat zo verdrinkt in de wd-40, en het daarna weer steeds beter gaat doen. Regelmatig herhalen voorkomt dat het schakelaartje een eenzame dood sterft, en vervolgens jouw beurs ook :mrgreen:
Veel succes, groet,
Aad
Veel succes, groet,
Aad
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 5054 Weergaves
-
Laatste bericht door Frank Peeters
-
- 5 Reacties
- 2483 Weergaves
-
Laatste bericht door PaulRS
-
- 1 Reacties
- 3441 Weergaves
-
Laatste bericht door strik
-
-
Nieuw bericht brandstofreservelampje en neutraal lampje stuk?
door Waver » » in Elektrische Systemen - 0 Reacties
- 1693 Weergaves
-
Laatste bericht door Waver
-