Eric r1200rt schreef:Nederlanders staan bekend om hun zuinigheid ....

Helemaal niet Eric, mensen vinden het ook leuk om zelf te knutselen aan hun motor.
Werkt bovendien ontspannend net als voor anderen koken of zo.
Voor sommigen is dat knutselen aan de motor vaak ook omdat ze slechte ervaringen hebben met hun dealer.
Lees het forum er maar eens op na. Er gaan volgens mij meer mensen naar MSA dan naar een officiële dealer.
Het is alleen vervelend dat zo'n strip telkens kapot gaat en de brandstofstand daardoor niet juist wordt aangegeven.
Zo heb ik 3 jaar geleden een R1200R gekocht bij KERAM in Maastricht Aachen Airport en die had hetzelfde probleem.
Heb de motor iets langer dan een jaar gehad en ben binnen die periode 2 x terug geweest om hem (binnen de garantie) te laten vervangen.
Het kost verder niks maar moest wel telkens een aantal uren vrij nemen om de motor te brengen en weer te halen. Kosten die NIET betaald werden terwijl BMW zelf niet voor een goede oplossing ging zorgen. Ging het weer kapot dan moest ik maar weer terug komen om het te laten vervangen. Net zolang dat de garantie verlopen was en dan kon ik het zelf betalen..
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..