Alleen voor mannen met echte ballen

Moderator: RT_Patrick
Ben het helemaal met je eens Paul.PaulJacobsnl schreef:Of het nu je ding is of niet, het vraagt wel opperste controle over je motor en optimale kennis van het parcours.
Ik vind het knap en bewonderenswaardig, los of ik het 'mooi' vind.
Er zijn genoeg mafketels die dergelijke capriolen uithalen in het normale verkeer, dan ben je voor mij pas echt krankzinnig.
sacuL schreef:Wat als er hier nu een kat,hond, konijn of de paashaas oversteekt
Of erger een kind ik huiver bij deze gedachte.
Voor de rijder jammer hij neemt bewust dat risico.
Zeg maar dag met je handje.
Laat mij maar lekker rustig Beemeren en genieten van het rijden ennnnnnnn het LEVEN![]()
sacuL.
Knap, maar doodeng. Voor de bewoners van Isle of Man is het een traditie. Net als 'onze' TT van Assen. Tikkie gevaarlijker dat wel. En publiek neemt ook bewust het risico.sacuL schreef:Wat als er hier nu een kat,hond, konijn of de paashaas oversteekt
Of erger een kind ik huiver bij deze gedachte.
Voor de rijder jammer hij neemt bewust dat risico.
Zeg maar dag met je handje.
Laat mij maar lekker rustig Beemeren en genieten van het rijden ennnnnnnn het LEVEN![]()
sacuL.
Ondanks wat Baird hierover zegt, denk ik niet dat het publiek zich volledig bewust is van het risico; en behalve de "stoere mannen" zelf loopt ook het publiek grote risicos. Daarom vind ik dit asociaal en egoistisch gedrag. Daarnaast zijn we zoveel verder met veiligheid in de racerij dat ik dit oliedom vind. Iedereen zijn mening inderdaad, dus ik ook de mijne.Adam schreef:KNAP...wil wel een keer om te kijken.
Dank voor het plaatsen WalzingMatilda![]()
Moet zeggen dat sommige reacties vind ik een beetje flauw. De jongens kiezen hiervoor en het is hun risico. Ze weten waar mij ze bezig zijn want er valt bijna jaarlijkse een dode, maar ze blijven het dun, hun keus. Ik respecteer dat. Ik kan niet zo snel rijden...ik vind het dode eng
HansD schreef:Ondanks wat Baird hierover zegt, denk ik niet dat het publiek zich volledig bewust is van het risico; en behalve de "stoere mannen" zelf loopt ook het publiek grote risicos. Daarom vind ik dit asociaal en egoistisch gedrag. Daarnaast zijn we zoveel verder met veiligheid in de racerij dat ik dit oliedom vind. Iedereen zijn mening inderdaad, dus ik ook de mijne.Adam schreef:KNAP...wil wel een keer om te kijken.
Dank voor het plaatsen WalzingMatilda![]()
Moet zeggen dat sommige reacties vind ik een beetje flauw. De jongens kiezen hiervoor en het is hun risico. Ze weten waar mij ze bezig zijn want er valt bijna jaarlijkse een dode, maar ze blijven het dun, hun keus. Ik respecteer dat. Ik kan niet zo snel rijden...ik vind het dode eng
Het risico op een ongeval met de motor is 17 tot 20 x hoger dan met de auto.Ton1959 schreef:Ik denk niet dat het "gewone motor rijden "te vergelijken is met wat je ziet in het filmpje. Tevens lopen de bezoekers van zo'n evenement een groot risico en daarom zou ik het zonder meer verbieden. Maar aangezien het voor een groot aantal mensen geld in het laatje brengt zal dit jaren gewoon doorgaan.
Ik denk zelf dat het risico op de motor niet zo groot is normaal gesproken maar dat het risico op blijvend letsel met een motorongeluk wel een stuk hoger ligt. En dan is er natuurlijk nog de groep motorrijders die niet alleen op jonge leeftijd grote risico's neemt maar dit ook op hogere leeftijd blijven doen. De risico's die ik nam toen ik net reed waren hoog maar het verstand komt met de jaren hé als je af en toe zo'n "ervaren" motorrijder toch in de vangrail ziet zitten dan ga je toch anders rijden. Ik denk als je zelf jaren en motor rijd dat je beter beseft waar de gevaren liggen en nog meer alert bent.
Je ziet veel motorrijders die alleen bezig zijn met het verkeer dat voor hun zit maar amper beseffen dat er ook veel achter hun zit.
Ik vind zo'n filmpje niet echt leuk om te bekijken maar ik vind het knap dat ze het zo kunnen. Misschien hebben ze ook het gevoel dat ze niet veel te verliezen hebben.
Leuke opmerking Jos...toch wel. Zeker vroegerJos WRSM schreef:Krankzinnig? Maar dat zijn we uiteindelijk als motorrijder toch allemaal?
We lopen toch willens en wetens meer risico dan andere weggebruikers?
Ongevalscijfers zijn hiervan het onomstotelijke bewijs.
Ook dank voor je opmerking Rob...ik kan het waarderen en ik merk dat er veel opmerkingen zijn.Inspector Gadget schreef: Ik zie dan liever bijvoorbeeld vaardigheidscompetities, om maar eens wat te noemen.
Dat is in mijn optiek heel veel mooier & genieten dan het hoge-snelheid gebeuren.
Maar respect voor ieder zijn mening & genot, wilde zeker niet flauw zijn!
En anders een welgemeende sorry! als dat de indruk was.
Ik ga er vanuit dat de toeschouwers, net zoals jij en ik, op veilige plaatsen staan achter de dranghekken.Ton1959 schreef:Het risico om daar als toeschouwer doodgereden te worden is waarschijnlijk groter dan dat ik als motorrijder zelf iets krijg. Dat die motorracer ziichzelf dood rijd dat is het risico wat hij neemt maar de toeschouwer zo dicht erbij zetten blijft voor mij een dom besluit en daarom zou ik dit verbieden.
Het risico op de motor is volgens mij niet voor iedereen hetzelfde. Over welke categorie motoren en welke leeftijdsgroep praat je?
Ik kan weinig respect hebben voor iemand die dus zelf ook niet serieus meedenkt over de grote risico's voor de toeschouwers . En dat is in dit geval ook de motorracer toch. Maar dit zijn waarschijnlijk zaken die jij anders ziet . Dat kan natuurlijk iedereen heeft daar zijn eigen mening over.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!