De krankzinnigheid die motorrijden heet...

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

WaltzingMatilda
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

De krankzinnigheid die motorrijden heet...

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

http://www.flabber.nl/artikel/de-krankz ... oren-44158

Alleen voor mannen met echte ballen _004
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond

Re: De krankzinnigheid die motorrijden heet...

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Neem dat krankzinnigheid maar letterlijk... :(

Eén klein stuurfoutje en er zijn één of meerdere doden (toeschouwers) te betreuren. Duimpje omhoog is wat mij betreft niet van toepassing..

Maar ja, ieder z'n hobby....
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

:shock: Ik kan er ook niet bepaald van "genieten", heb er echt helemaal niets mee, sorry!
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Alleen voor mannen zonder hersenen.
Laatst gewijzigd door HansD op 03 apr 2015, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

't Ja . . . ik heb nog geen minuut naar dit alles kunnen kijken en ook ik heb hier helemaal niets mee! :shock:
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

ik heb geen echte ballen dan Big RT Smile
Grts Franky
PaulJacobsnl

Ongelezen bericht door PaulJacobsnl »

Of het nu je ding is of niet, het vraagt wel opperste controle over je motor en optimale kennis van het parcours.
Ik vind het knap en bewonderenswaardig, los of ik het 'mooi' vind.

Er zijn genoeg mafketels die dergelijke capriolen uithalen in het normale verkeer, dan ben je voor mij pas echt krankzinnig.
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

GEWELDIG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _004 _004

Vroeger gingen de gladiatoren ook dood in de Arena om het volk te laten genieten, als deze mannen kiezen voor dit risico moeten ze dat vooral doen, als publiek weet je dat je ook risico's loopt, so be it.

Big RT Smile Big RT Smile
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
WaltzingMatilda

PaulJacobsnl schreef:Of het nu je ding is of niet, het vraagt wel opperste controle over je motor en optimale kennis van het parcours.
Ik vind het knap en bewonderenswaardig, los of ik het 'mooi' vind.

Er zijn genoeg mafketels die dergelijke capriolen uithalen in het normale verkeer, dan ben je voor mij pas echt krankzinnig.
Ben het helemaal met je eens Paul.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
sacuL
Bijz: een mooie zwarte met LED daglicht verlichting.
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door sacuL »

Wat als er hier nu een kat,hond, konijn of de paashaas oversteekt :evil:
Of erger een kind ik huiver bij deze gedachte.
Voor de rijder jammer hij neemt bewust dat risico.
Zeg maar dag met je handje.

Laat mij maar lekker rustig Beemeren en genieten van het rijden ennnnnnnn het LEVEN Big RT Smile

[groet] sacuL.
"LEKKER DUURT ALTIJD TE KORT"
WaltzingMatilda

sacuL schreef:Wat als er hier nu een kat,hond, konijn of de paashaas oversteekt :evil:

Laat mij maar lekker rustig Beemeren en genieten van het rijden ennnnnnnn het LEVEN Big RT Smile

[groet] sacuL.

Hier racet men niet gewoon over zomaar een straat, maar over een afgesloten stratencircuit.
Het eiland Man staat er al jaren voor bekend en trekt ieder jaar weer veel liefhebbers. Je kunt er van houden of niet, ieder zijn ding.
Het was jaren geleden maar ik herinner mij nog dat ik als jongeman van een jaar of 16/17/18 in Heerlen naar "de Beitel" ging.
Dit was in het industrieterrein waar men ook een statencircuit gemaakt had, of in de Beatrixhaven in Maastricht.
In Maastricht won toen, wie kent hem nog, Jumping Jack Middelburg de 250, 350 en 500cc Race.
Niemand die klaagde, stratencircuits waren er gewoon. Door heel Nederland.
Nu nostalgie maar in Man houden ze deze traditie nog gewoon in eren..
blackers
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door blackers »

sacuL schreef:Wat als er hier nu een kat,hond, konijn of de paashaas oversteekt :evil:

[groet] sacuL.
Knap, maar doodeng. Voor de bewoners van Isle of Man is het een traditie. Net als 'onze' TT van Assen. Tikkie gevaarlijker dat wel. En publiek neemt ook bewust het risico.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Adam
Bijz: Mooi zadel
Woonplaats of omgeving: Weerdinge
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adam »

KNAP...wil wel een keer om te kijken.
Dank voor het plaatsen WalzingMatilda _004

Moet zeggen dat sommige reacties vind ik een beetje flauw. De jongens kiezen hiervoor en het is hun risico. Ze weten waar mij ze bezig zijn want er valt bijna jaarlijkse een dode, maar ze blijven het dun, hun keus. Ik respecteer dat. Ik kan niet zo snel rijden...ik vind het dode eng :O
Inspector Gadget

Ik heb zeker ook geen commentaar op de plaatsing of plaatser. _004

Maar als ik naar dergelijke beelden kijk, rij ik toch onbewust altijd mee, en dat geeft mij een bijzonder onprettig gevoel.
Zoals je de "pijn" (bijna ook) voelt als je iemand zich ziet bezeren o.i.d.
Zoals je, ik althans, de neiging hebt op je stoel "mee te hangen" als je naar een opname met motorrijders kijkt.
Of, is mij ook wel eens is overkomen, je als voorpassagier bij een niet nader te noemen bestuurder in de auto zit mee te remmen. :$

Dat het op een dergelijke manier zo ongeloofloos hard rijden nogal wat concentratie en vaardigheden vergt, moge duidelijk zijn.
Dat is knap, zondermeer. Mijn b.llen trokken zich spontaan onder de oksels, bij wijze van spreken.
Maar ik heb er dus niets mee, om voorgenoemde redenen.

Ik zie dan liever bijvoorbeeld vaardigheidscompetities, om maar eens wat te noemen.
Dat is in mijn optiek heel veel mooier & genieten dan het hoge-snelheid gebeuren.

Maar respect voor ieder zijn mening & genot, wilde zeker niet flauw zijn!
En anders een welgemeende sorry! als dat de indruk was.
beckysmile

Ongelezen bericht door beckysmile »

Ik kan me die Beitelraces ook nog herinneren. En als ik dan eraan terugdenk, met 200+ over het lange rechte stuk, en dan linksaf, door een beklinkerde middenberm, dat is toch vragen om op je gezicht te vallen, wat dus ook veelvuldig gebeurde. En op dat punt stond ik als klein menneke dus ook altijd te kijken. Bijzonder spectaculair om te zien, maar zeker niet om zelf te doen, daar is meer stuurmanskunst (en lef) voor nodig dan ik bezit.

Gelukkig zijn er anderen die dit wel doen, waardoor wij er naar kunnen kijken :mrgreen:

Groet, Aad
basplehn
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Woonplaats of omgeving: Heesch

Ongelezen bericht door basplehn »

Dan heb je bij mij achter de Pinksterraces in Oss, met dikke 200+ over het industrieterrein Paalgraven Big RT Smile
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
Bert M
Erelid
Erelid
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Ach en als het in Nederland dan een keer mis gaat, heb je de ongevallen onderzoeksraad, het OM, de Tweede Kamer, allerlei burgercommissies, een hand vol advocaten, de media en vele anderen die over elkaar heen buitelen om te roepen dat het onbegrijpelijk is dat iemand zoiets georganiseerd heeft en dat er een vergunning voor afgegeven is... Daar zijn ze op The Isle of Man blijkbaar iets minder overgevoelig voor.

[groet]

Bert M
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Adam schreef:KNAP...wil wel een keer om te kijken.

Moet zeggen dat sommige reacties vind ik een beetje flauw. De jongens kiezen hiervoor en het is hun risico. Ze weten waar mij ze bezig zijn want er valt bijna jaarlijkse een dode, maar ze blijven het dun, hun keus. Ik respecteer dat. Ik kan niet zo snel rijden...ik vind het dode eng :O
Ondanks wat Baird hierover zegt, denk ik niet dat het publiek zich volledig bewust is van het risico; en behalve de "stoere mannen" zelf loopt ook het publiek grote risicos. Daarom vind ik dit asociaal en egoistisch gedrag. Daarnaast zijn we zoveel verder met veiligheid in de racerij dat ik dit oliedom vind. Iedereen zijn mening inderdaad, dus ik ook de mijne.
WaltzingMatilda

HansD schreef:
Adam schreef:KNAP...wil wel een keer om te kijken.

Ondanks wat Baird hierover zegt, denk ik niet dat het publiek zich volledig bewust is van het risico; en behalve de "stoere mannen" zelf loopt ook het publiek grote risicos. Daarom vind ik dit asociaal en egoistisch gedrag. Daarnaast zijn we zoveel verder met veiligheid in de racerij dat ik dit oliedom vind. Iedereen zijn mening inderdaad, dus ik ook de mijne.

@HansD,

Dit zal je dan meer aanspreken ;)

http://www.flabber.nl/artikel/lol-wat-i ... eurt-44183
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Krankzinnig? Maar dat zijn we uiteindelijk als motorrijder toch allemaal?
We lopen toch willens en wetens meer risico dan andere weggebruikers?
Ongevalscijfers zijn hiervan het onomstotelijke bewijs.
Jos WRSM
Inspector Gadget

Dat is waar, je hebt absoluut een punt;
Het maakt niet uit hoe vaardig je bent, we lopen heel veel meer risico's, helaas is dat een keihard feit.

Krankzinnigheid = de optelsom van genomen risico's plus omstandigheden plus de snelheid bij het motorrijden minus de waarde van je beschermen-engeltjes.
Ton1959
Bijz: R80

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik denk niet dat het "gewone motor rijden "te vergelijken is met wat je ziet in het filmpje. Tevens lopen de bezoekers van zo'n evenement een groot risico en daarom zou ik het zonder meer verbieden. Maar aangezien het voor een groot aantal mensen geld in het laatje brengt zal dit jaren gewoon doorgaan.

Ik denk zelf dat het risico op de motor niet zo groot is normaal gesproken maar dat het risico op blijvend letsel met een motorongeluk wel een stuk hoger ligt. En dan is er natuurlijk nog de groep motorrijders die niet alleen op jonge leeftijd grote risico's neemt maar dit ook op hogere leeftijd blijven doen. De risico's die ik nam toen ik net reed waren hoog maar het verstand komt met de jaren hé als je af en toe zo'n "ervaren" motorrijder toch in de vangrail ziet zitten dan ga je toch anders rijden. Ik denk als je zelf jaren en motor rijd dat je beter beseft waar de gevaren liggen en nog meer alert bent.
Je ziet veel motorrijders die alleen bezig zijn met het verkeer dat voor hun zit maar amper beseffen dat er ook veel achter hun zit.

Ik vind zo'n filmpje niet echt leuk om te bekijken maar ik vind het knap dat ze het zo kunnen. Misschien hebben ze ook het gevoel dat ze niet veel te verliezen hebben _001 .
WaltzingMatilda

Ton1959 schreef:Ik denk niet dat het "gewone motor rijden "te vergelijken is met wat je ziet in het filmpje. Tevens lopen de bezoekers van zo'n evenement een groot risico en daarom zou ik het zonder meer verbieden. Maar aangezien het voor een groot aantal mensen geld in het laatje brengt zal dit jaren gewoon doorgaan.

Ik denk zelf dat het risico op de motor niet zo groot is normaal gesproken maar dat het risico op blijvend letsel met een motorongeluk wel een stuk hoger ligt. En dan is er natuurlijk nog de groep motorrijders die niet alleen op jonge leeftijd grote risico's neemt maar dit ook op hogere leeftijd blijven doen. De risico's die ik nam toen ik net reed waren hoog maar het verstand komt met de jaren hé als je af en toe zo'n "ervaren" motorrijder toch in de vangrail ziet zitten dan ga je toch anders rijden. Ik denk als je zelf jaren en motor rijd dat je beter beseft waar de gevaren liggen en nog meer alert bent.
Je ziet veel motorrijders die alleen bezig zijn met het verkeer dat voor hun zit maar amper beseffen dat er ook veel achter hun zit.

Ik vind zo'n filmpje niet echt leuk om te bekijken maar ik vind het knap dat ze het zo kunnen. Misschien hebben ze ook het gevoel dat ze niet veel te verliezen hebben _001 .
Het risico op een ongeval met de motor is 17 tot 20 x hoger dan met de auto.
Maar verbieden? Waarom? Je kunt alles in het leven wel verbieden om geen risico te lopen maar je hebt het toch niet allemaal in de hand.
Moeten we motorrijden dan ook maar verbieden omdat het risico groter is dan autorijden? Zeker voor mensen die maar eens af en toe rijden en daardoor erg onzeker de weg op gaan.
Ook gelijk maar alcohol verbieden, want daar loop je ook risico's mee. En roken dan ook maar, veel te gevaarlijk.
En als voetganger in het verkeer, allemaal een helm op en fietsers gelijk ook? Ook vliegen maar verbieden want stel dat de copiloot suïcidaal is? Vallen in een keer 150 doden, kunnen ze in Man 100 jaar mee vooruit. Parachutespringen, bergbeklimmen, raften, duiken, wielrennen etc. allemaal verbieden en lekker met z'n allen gaan Mens Erger Je Nieten.

Nee, even serieus.

Deze mensen kiezen vrijwillig om dit te doen, iets te doen wat anderen (inclusief mijzelf) niet kunnen of willen doen. Mannen met een groot hart die elkaar proberen af te troeven op een stratencircuit om de beste te zijn en die daar een kick van krijgen.
Die een extreme rijvaardigheid, durf en lef ten toon spreiden waar je volgens mij (je hoeft het er natuurlijk niet mee eens te zijn) alleen maar diep respect voor mag hebben.
Voor de rest, lees mijn onderschrift ;)
blackers
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door blackers »

Vanavond blik op de weg in het teken van motorrijden. Kijken hoe vaardig 'we' zijn [groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Adam
Bijz: Mooi zadel
Woonplaats of omgeving: Weerdinge
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adam »

Jos WRSM schreef:Krankzinnig? Maar dat zijn we uiteindelijk als motorrijder toch allemaal?
We lopen toch willens en wetens meer risico dan andere weggebruikers?
Ongevalscijfers zijn hiervan het onomstotelijke bewijs.
Leuke opmerking Jos...toch wel. Zeker vroeger :cry:
Inspector Gadget schreef: Ik zie dan liever bijvoorbeeld vaardigheidscompetities, om maar eens wat te noemen.
Dat is in mijn optiek heel veel mooier & genieten dan het hoge-snelheid gebeuren.

Maar respect voor ieder zijn mening & genot, wilde zeker niet flauw zijn!
En anders een welgemeende sorry! als dat de indruk was.
Ook dank voor je opmerking Rob...ik kan het waarderen en ik merk dat er veel opmerkingen zijn.

Motorrijden is geweldig :D ik rij onder alle omstandigheden en daarom ben ik totaal gestoord. Welke idioot rijdt als het vriest? een beetje glad is? ziekt van de regen? bloed heet dat je durft niet te stoppen?
IK en vele van jullie...en zo in de ogen van anderen zijn wij 'completely and utterly mad :lol: but I love it Big RT Smile
Ton1959

Het risico om daar als toeschouwer doodgereden te worden is waarschijnlijk groter dan dat ik als motorrijder zelf iets krijg. Dat die motorracer ziichzelf dood rijd dat is het risico wat hij neemt maar de toeschouwer zo dicht erbij zetten blijft voor mij een dom besluit en daarom zou ik dit verbieden.
Het risico op de motor is volgens mij niet voor iedereen hetzelfde. Over welke categorie motoren en welke leeftijdsgroep praat je?
Ik kan weinig respect hebben voor iemand die dus zelf ook niet serieus meedenkt over de grote risico's voor de toeschouwers . En dat is in dit geval ook de motorracer toch. Maar dit zijn waarschijnlijk zaken die jij anders ziet . Dat kan natuurlijk iedereen heeft daar zijn eigen mening over.
WaltzingMatilda

Ton1959 schreef:Het risico om daar als toeschouwer doodgereden te worden is waarschijnlijk groter dan dat ik als motorrijder zelf iets krijg. Dat die motorracer ziichzelf dood rijd dat is het risico wat hij neemt maar de toeschouwer zo dicht erbij zetten blijft voor mij een dom besluit en daarom zou ik dit verbieden.
Het risico op de motor is volgens mij niet voor iedereen hetzelfde. Over welke categorie motoren en welke leeftijdsgroep praat je?
Ik kan weinig respect hebben voor iemand die dus zelf ook niet serieus meedenkt over de grote risico's voor de toeschouwers . En dat is in dit geval ook de motorracer toch. Maar dit zijn waarschijnlijk zaken die jij anders ziet . Dat kan natuurlijk iedereen heeft daar zijn eigen mening over.
Ik ga er vanuit dat de toeschouwers, net zoals jij en ik, op veilige plaatsen staan achter de dranghekken.
Ton1959

Ga er maar van uit dat als jij achter zo'n dranghek staat en die motor raakt dat met hoge snelheid dat je morsdood bent. En niet alleen jij maar waarschijnlijk iedereen die achter dat stuk hek staat. Bovendien stonden veel toeschouwers helemaal niet achter dranghekken.
BRS07
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Woonplaats of omgeving: Randstad

Ongelezen bericht door BRS07 »

Risico's?!?!?

Hoe kan het toch dat ik me op de 1200RTje veiliger voel dan in een schoolgebouw met "studenten"? :cry:

Maar ook hier is iedere dag een gedeeltelijke keuze in, maar neem je de risico's soms voor lief.

Veilig tussen de klamme lappen in je mandje blijven is ook niet alles.

Mooie paaskilometers toegewenst, groet Hans Beijersbergen.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”