Welke Uitlaat?

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Abdel

Welke Uitlaat?

Ongelezen bericht door Abdel »

Goedenavond dames en heren,

Ik ben momenteel op zoek naar een mooie uitlaat voor mijn RT 1200. Allen de vraag is welke uitlaat is het beste voor deze prachtige motor? Ik ben bekend met de merk akrapovic en heb zelfs eentje op mijn KTM 250 SX-F. Maar de BMW versie kost rond 800-900 euro, en ook tweedehands kan ie oplopen t/m 400 euro.(best wel pitig) Ik ben opzoek gegaan voor een goedkoper uitlaat die ook nog sportief der uit ziet. Deze merk heet GPR, zijn jullie bekend hier mee? Is er iemand toevallig die deze uitlaat op zijn RT heeft staan? Fotos zijn altijd welkom :). De GPR uitlaat kost ongeveer 270 t/m 550 euro. Hier zijn wat fotos. Wie van jullie kan mij advies geven.

Groet Abdel

Afbeelding

310 EURO

Afbeelding

270 EURO

Afbeelding

800-900 EURO

Afbeelding

800-900 EURO
Habeve

Re: Welke Uitlaat?

Ongelezen bericht door Habeve »

Kijk eens bij zachauspuff.de
Suc6
wobbert
Type: R1200RT
Bijz: Van Harten special
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere

Ongelezen bericht door wobbert »

GPR ken ik niet.
En ik weet niet of Akra de beste is maar ik ben er erg tevreden mee! Ziet er gewoon heel mooi uit en met het geluid ben ik dik tevreden!
Het kost wat, maar dan heb je ook wat. En goedkoop is meestal ...... (vul zelf maar in)
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Kijk anders hier ff

http://www.pajic-racing.nl

Heeft altijd wel akra's als occasion. En hij maakt de demper keurig pas op je motor.
RTTwoTone
Bijz: Two-Tone 2011
Woonplaats of omgeving: Den Hoorn

Ongelezen bericht door RTTwoTone »

Een Akra kost iets meer, maar ik ben er dik tevreden mee. Een mooi geluid en hij ziet er mooi uit 8-)

live today, wait not till tomorrow........
WaltzingMatilda
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Waarom zou je een andere uitlaat op je motor willen hebben?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Omdat de standaard BMW uitlaten, laten we zeggen, een beetje 'braaf' klinken....
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
doov650

WaltzingMatilda schreef:Waarom zou je een andere uitlaat op je motor willen hebben?
Om 2 redenen:
1. Op de LC ziet de stock demper er niet uit. Te groot, te lelijk en veel te veel chroom naar mijn zin.

2. Sound. Standaard is te braaf naar mijn zin.

De stock demper op de voorgangers vond ik niet lelijk hoor, en toch had ik altijd een after marker demper, dus de sound geeft bij mij de doorslag.
WaltzingMatilda

PaPinkelman schreef:Omdat de standaard BMW uitlaten, laten we zeggen, een beetje 'braaf' klinken....
Ok, begrijp ik. Ik ga er ook vanuit dat alles "straatlegaal" blijft dit om te voorkomen dat onze hobby nog meer om zeep geholpen wordt.
Er worden nu al steeds meer wegen voor motoren afgesloten. (dit is een van die redenen waarom ze het doen)
Iedere keer als ik de Eifel in ga word ik er mee geconfronteerd :evil:

Bovendien, met helm op en oordopjes is, "genieten" er alleen de mensen op straat van..
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Hazeldonk
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

PaPinkelman schreef:Omdat de standaard BMW uitlaten, laten we zeggen, een beetje 'braaf' klinken....
Wat zou kunnen betekenen dat je RT lekker lang heel blijft? Kijk naar mijn uitlaat! _001

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Lemoi
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Lemoi »

WaltzingMatilda schreef:
Ok, begrijp ik. Ik ga er ook vanuit dat alles "straatlegaal" blijft dit om te voorkomen dat onze hobby nog meer om zeep geholpen wordt.
Er worden nu al steeds meer wegen voor motoren afgesloten. (dit is een van die redenen waarom ze het doen)
Iedere keer als ik de Eifel in ga word ik er mee geconfronteerd :evil:
Ja de herrie en afgesloten wegen wordt je niet vrolijk van. Gelukkig rijd ik door de weeks en mag zo nog wel op de afgesloten wegen rijden (ook in de eifel) :-) (Zit ook wel eens op een motor facebook site en daar zijn werkelijk mensen die niet begrijpen (willen?) dat wegen afgesloten worden :-(

En bij mij is de uitlaat functioneel.... vind nu al dat ie met de standaard uitlaat aardig wat herrie maakt. Mijn R1100RT was zo lekker rustig........
PaPinkelman

Hazeldonk schreef:Wat zou kunnen betekenen dat je RT lekker lang heel blijft? Kijk naar mijn uitlaat! _001

Ben
Geen idee wat je hier nu mee bedoelt _001

Even in het algemeen: met mijn antwoord probeerde ik zeker niet het gebruik van "herrie" uitlaten te promoten!
Er wordt wel eens geroepen "loud pipes save lifes", maar daar zet ik zelf mijn vraagtekens bij.
We hebben met z'n allen de verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat we fijn kunnen blijven rijden. Wegafsluitingen vanwege geluidsoverlast moeten we voorkomen!

Neemt niet weg dat de uitlaten van de RT's (en ook van mijn GT trouwens) meestal wel erg 'braaf' klinken. After-market uitlaten (mét dB-killer!) kunnen dat wat spannender maken, zonder dat de grenzen van het fatsoen (en de wet..) overschreden worden. En dat is wat de starter van dit draadje waarschijnlijk wil bereiken.
Groeten,
Frank

Hazeldonk
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

PaPinkelman schreef:
Hazeldonk schreef:Wat zou kunnen betekenen dat je RT lekker lang heel blijft? Kijk naar mijn uitlaat! _001

Ben
Geen idee wat je hier nu mee bedoelt _001

Even in het algemeen: met mijn antwoord probeerde ik zeker niet het gebruik van "herrie" uitlaten te promoten!
Er wordt wel eens geroepen "loud pipes save lifes", maar daar zet ik zelf mijn vraagtekens bij.
We hebben met z'n allen de verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat we fijn kunnen blijven rijden. Wegafsluitingen vanwege geluidsoverlast moeten we voorkomen!

Neemt niet weg dat de uitlaten van de RT's (en ook van mijn GT trouwens) meestal wel erg 'braaf' klinken. After-market uitlaten (mét dB-killer!) kunnen dat wat spannender maken, zonder dat de grenzen van het fatsoen (en de wet..) overschreden worden. En dat is wat de starter van dit draadje waarschijnlijk wil bereiken.
Ik bedoel daarmee dat "after-market" misschien wel mooier is of harder geluid maakt maar komt dat ook het geheel van je motor ten goede? Is het niet ongewild van invloed op de levensduur van een RT? Een andere uitlaat is ander vermogen is meer belasting enzo is meer slijtage aan van alles en nog wat!

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
PaPinkelman

Dat lijkt me sterk.
Als alleen de demper wordt vervangen is de invloed op het vermogen bijna niets. De fabrikanten beweren dat wel, maar dat is marketing praat. Het gewicht is meestal wel veel minder (enkele kilo's).

Als alles vervangen zou worden, compleet systeem vanaf de cilinders, én het motormanagement wordt daarop aangepast, dan kan er wel sprake zijn van een serieuze wijziging met alle mogelijke (schadelijke) gevolgen.

Aangezien Abdel niet te veel geld wil uitgeven, ga ik ervan uit dat hij alleen de demper wil vervangen omwille van het geluid.... En dat zal weinig/geen schade veroorzaken.
Groeten,
Frank

WaltzingMatilda

[quote="PaPinkelman"]Dat lijkt me sterk.
Als alleen de demper wordt vervangen is de invloed op het vermogen bijna niets. De fabrikanten beweren dat wel, maar dat is marketing praat. Het gewicht is meestal wel veel minder (enkele kilo's).

Enkele kilo's zal best wel meevallen lijkt mij, hooguit wat onsjes als het alleen om het laatste stuk gaat.
Zet verder natuurlijk, als je het daarvoor al zou doen, amper zoden aan de dijk op een gewicht van 275 Kg of 360 kg met aangeklede rijder erop.
Vaak blijkt uit testen dat het vermogen juist minder is dan origineel en dat het brandstofverbruik juist toeneemt.
En als het vermogen wel meer is dan produceert de uitlaat juist weer teveel db.
Wel belangrijk is om te kijken of een uitlaat een E-keurmerk heeft, dit om hoge boetes te voorkomen.
PaPinkelman

WaltzingMatilda schreef:Enkele kilo's zal best wel meevallen lijkt mij, hooguit wat onsjes als het alleen om het laatste stuk gaat.
Vergis je niet! Voor de Akrapovics vervangingsdemper (BMW accessoire, E-keur etc.) kan je dit inderdaad in kilo's meten! Ik weet niet hoeveel maar een kg of drie, vier zal het zeker zijn.
WaltzingMatilda schreef:En als het vermogen wel meer is dan produceert de uitlaat juist weer teveel db.
Wel belangrijk is om te kijken of een uitlaat een E-keurmerk heeft, dit om hoge boetes te voorkomen.
Ik schreef dan ook:
PaPinkelman schreef:... zonder dat de grenzen van het fatsoen (en de wet..) overschreden worden.
Groeten,
Frank

Dingeman
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Ongelezen bericht door Dingeman »

Alweer een draadje over "herriepijpen". Eind vorig jaar een poll over geweest. Grote meerderheid RT-rijders vind het maar niets. Zie onderstaand draadje van sept 2014.

viewtopic.php?f=64&t=9632
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Lemoi
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Lemoi »

nee, gaat geloof ik niet over herrie pijpen. Gewoon een andere pijp binnen de normen denk ik zo.
Helaas gaan we wel eens of topic..... -naughty- (ik inclusief :-( )
Abdel

Ongelezen bericht door Abdel »

Dank jullie alemal voor u reacties. Zoals Lemoi zij het is wel een beetje off topic gegaan maar dat is geen problem. Het is belangrijk dat iedereen ze mening kan uiten.

Ik ben toch gegaan voor de GRP Furo. Ik heb de uitlaat van ebay gekocht en hij komt binnen een week. Hij heeft mij 288 euro gekost vergelijken met de akrapovic die tweede hands 400-500 kost (beetje overdrijven voor een stuk metaal, vooral voor een student die nog HBO doet). Ik ga der van uit dat deze uitlaat goed is want ik heb onderzoek gedaan via de internet. Zodra ik de uitlaat heb en natuurlijk op mijn motor heb gezet dan zal ik meteen een video maken.

P.S. Omdat ik een motocrosser ben hou ik ook heel veel van het geluid, het is een van de dingen die ik het mooiste vindt aan Speed boats, autos, motors. Etc.
doov650

Mooi man.
Je zult iig van het suffe standaard geluid af zijn.
Ton1959
Bijz: R80
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Wel grappig hoe iedereen iets anders wil. Ik vind de standaard dempers nou net weer mooi Big RT Smile .
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Helaas verkoopt hij zijn motor weer én zijn GPR uitlaatdemper;
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/ond ... g-p-r.html

Heel erg jammer en natuurlijk ook zonde van zijn geld op die manier. :(
Hopelijk dat er snel nieuwe eigenaren gevonden kunnen worden.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”