Uitlaat
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Uitlaat
Hallo,
Vaak lees ik op allerlei websites dat bijv. een uitlaat of een luchtfilter van een andere leverancier of merk, beduidend meer PK`s geeft??
Wat is aan dit soort verhalen waar, of zijn dit allemaal spookjes om meer te verkopen?
Heb mijn R1150RT nu ca. 4 jaar/90 000km ben zeeeer tevreden maar verwacht binnenkort het een en ander te moeten vervangen.
Groeten
Vaak lees ik op allerlei websites dat bijv. een uitlaat of een luchtfilter van een andere leverancier of merk, beduidend meer PK`s geeft??
Wat is aan dit soort verhalen waar, of zijn dit allemaal spookjes om meer te verkopen?
Heb mijn R1150RT nu ca. 4 jaar/90 000km ben zeeeer tevreden maar verwacht binnenkort het een en ander te moeten vervangen.
Groeten
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- PaulRS
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
- Locatie: Hillegom
- HansD
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Uitlaat
Ik heb een Rapidbike 1 laten monteren bij Tovami in Goes. Uit de voor en na metingen blijkt dat mijn RT een redelijke gat had tussen 3000-4000 toeren, een gebied waar ik heel veel rij. Na montage, afstellen en meten van de Rapidbike was dit gat grotendeels weg. Daarnaast nauwelijks vermogen- of koppel-winst, maar wel een veel betere gasreponse (direkter) en een soepeler lopende motor. Mijn verbruik is iets hoger, maar dat valt volledig weg ten opzichte van het toegenomen rijplezier.
Hans
Oja, Ruud Fredriks (de motorprofessor van Tovami) stelt al jaren motoren af. Hij gaf aan dat bij elke verandering aan de tuning van de motor (luchtfilter, uitlaat, nokkenas, etc) eigenlijk de motor opnieuw moet worden afgesteld - tegenwoordig vaak door chiptuning: het afstellen van het electronische motormanagementsysteem van de motor. Tunen zonder opnieuw afstellen heeft volgens hem geen zin en geeft onverwachte (en dus vaak tegenvallende) resultaten.
Hans
Oja, Ruud Fredriks (de motorprofessor van Tovami) stelt al jaren motoren af. Hij gaf aan dat bij elke verandering aan de tuning van de motor (luchtfilter, uitlaat, nokkenas, etc) eigenlijk de motor opnieuw moet worden afgesteld - tegenwoordig vaak door chiptuning: het afstellen van het electronische motormanagementsysteem van de motor. Tunen zonder opnieuw afstellen heeft volgens hem geen zin en geeft onverwachte (en dus vaak tegenvallende) resultaten.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht