Kwaliteit Nedplex
Moderator: RT_Patrick
- WernerB
- Type: R1200RT
- Bijz: Midland BT next/TomTom 550
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tholen
Kwaliteit Nedplex
Beste mede-forumleden,
Sinds een paar dagen rijd ik, naar tevredenheid, met een Nedplex 68cm.
Ik weet dat deze schermen niet duur zijn, maar ook niet spotgoedkoop. Ertussenin zullen we maar zeggen.....
De windbescherming en de tubulentievrijheid van deze Nedplex staan buiten kijf! Daarover geen kwaad woord!
Maar ik heb toch een paar opmerkingen:
1: de afwerking is beneden de maat! Rondom is het scherm nauwelijks afgewerkt en je voelt de rafels van de frees.(en zelfs hier en daar meer dan dat...)
2: de helderheid is niet geweldig! In directe vergelijking met het het VStreamscherm wat ik had en het originele BMW-scherm, lijkt het alsof er een waas over het Nedplex-scherm hangt.
3: de plooi die gemaakt is t.b.v. de Flip-up vertekent het beeld!
4: de dikte van het materiaal lijkt niet overal gelijk; erdoorheen kijken doet denken aan voor-oorlogs vensterglas.
Ik ben van mening dat anno 2014 deze "minor flaws" onnodig zijn!
Voor alle duidelijkheid geldt: het is niet mijn bedoeling om het scherm af te kraken, want hij blijft er bij mij gewoon op zitten! Wel vraag ik me af of er mede-RT-ers zijn die mijn kanttekeningen herkennen.
Komende week zal ik ook met Olivier van Nedplex contact opnemen. Ben benieuwd of hij de opmerkingen (h)erkent.
Sinds een paar dagen rijd ik, naar tevredenheid, met een Nedplex 68cm.
Ik weet dat deze schermen niet duur zijn, maar ook niet spotgoedkoop. Ertussenin zullen we maar zeggen.....
De windbescherming en de tubulentievrijheid van deze Nedplex staan buiten kijf! Daarover geen kwaad woord!
Maar ik heb toch een paar opmerkingen:
1: de afwerking is beneden de maat! Rondom is het scherm nauwelijks afgewerkt en je voelt de rafels van de frees.(en zelfs hier en daar meer dan dat...)
2: de helderheid is niet geweldig! In directe vergelijking met het het VStreamscherm wat ik had en het originele BMW-scherm, lijkt het alsof er een waas over het Nedplex-scherm hangt.
3: de plooi die gemaakt is t.b.v. de Flip-up vertekent het beeld!
4: de dikte van het materiaal lijkt niet overal gelijk; erdoorheen kijken doet denken aan voor-oorlogs vensterglas.
Ik ben van mening dat anno 2014 deze "minor flaws" onnodig zijn!
Voor alle duidelijkheid geldt: het is niet mijn bedoeling om het scherm af te kraken, want hij blijft er bij mij gewoon op zitten! Wel vraag ik me af of er mede-RT-ers zijn die mijn kanttekeningen herkennen.
Komende week zal ik ook met Olivier van Nedplex contact opnemen. Ben benieuwd of hij de opmerkingen (h)erkent.
Laatst gewijzigd door WernerB op 09 jun 2014, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Have a nice BMW-day!
WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

- JDoubleOP
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Re: Kwaliteit Nedplex
Dus Werner, zo als ik het begrijp is alleen de functionaliteit van dit scherm ok, de rest laat nogal wat te wensen over.
- WernerB
De functionaliteit staat buiten kijf!
Ik merk alleen op dat de Nedplex in vergelijking met "soortgenoten", wat achter blijft in de kwaliteit van afwerking. En dat laatste acht ik, anno 2014 en met de huidige stand van de techniek, niet nodig!
En natuurlijk is met deze kanttekeningen, prima met het scherm te leven. Ga ik ook doen!
Ik merk alleen op dat de Nedplex in vergelijking met "soortgenoten", wat achter blijft in de kwaliteit van afwerking. En dat laatste acht ik, anno 2014 en met de huidige stand van de techniek, niet nodig!
En natuurlijk is met deze kanttekeningen, prima met het scherm te leven. Ga ik ook doen!

Have a nice BMW-day!
WernerB

WernerB

- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
duidelijke input en interessante info voor iemand die overweegt om zo een scherm aan te schaffen 

Grts Franky
- Beamer63
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R Nine T Racer
Je schrijft eerst dat je een gebruikte ruit hebt overgenomen van EricRT.Hoe oud is deze ruit ?
Je hebt hem gekocht , maar bent totaal niet tevreden over de kwaliteit en afwerking. Dit had je toch ook kunnen zien toen je deze tweede hands ruit kocht?
Nu stel je dat Nedplex ( op basis van deze ene ervaring van jou ) kwalitatief en slecht afgewerkte ruiten levert.
Ik vind het niet terecht dat je op basis hiervan deze hardwerkende,vriendelijke en service verlenende ondernemer " te kakken zet " vandaar mijn reactie.
Ik heb in januari van dit jaar 2 nieuwe ruiten gekocht bij Olivier ( 64 cm Shieldup en een ingekorte zomerruit) en heb totaal niet dezelfde ervaringen als jij : deze zijn keurig afgewerkt , vertonen geen enkele vertekening en zijn overal even dik.
Ook Olivier is continue bezig met verbeteringen van zijn producten.
Voor wat betreft het vertekend beeld in het gebogen gedeelte dat weet je als je dit type ruit koopt.
Peter
Je hebt hem gekocht , maar bent totaal niet tevreden over de kwaliteit en afwerking. Dit had je toch ook kunnen zien toen je deze tweede hands ruit kocht?
Nu stel je dat Nedplex ( op basis van deze ene ervaring van jou ) kwalitatief en slecht afgewerkte ruiten levert.
Ik vind het niet terecht dat je op basis hiervan deze hardwerkende,vriendelijke en service verlenende ondernemer " te kakken zet " vandaar mijn reactie.
Ik heb in januari van dit jaar 2 nieuwe ruiten gekocht bij Olivier ( 64 cm Shieldup en een ingekorte zomerruit) en heb totaal niet dezelfde ervaringen als jij : deze zijn keurig afgewerkt , vertonen geen enkele vertekening en zijn overal even dik.
Ook Olivier is continue bezig met verbeteringen van zijn producten.
Voor wat betreft het vertekend beeld in het gebogen gedeelte dat weet je als je dit type ruit koopt.
Peter
-
- Woonplaats of omgeving: Alblasserdam
Ik heb er eentje bij nedplex besteld en verwacht m deze week binnen. Ben wel nieuwsgierig geworden wat t resultaat zal zijn.
- Beamer63
Komende week zal ik ook met Olivier van Nedplex contact opnemen. Ben benieuwd of hij de opmerkingen (h)erkent.[/quote]
Zoals het er nu staat komt het al heel anders over!
Succes met jouw ruit.
Peter
Komende week zal ik ook met Olivier van Nedplex contact opnemen. Ben benieuwd of hij de opmerkingen (h)erkent.[/quote]
Zoals het er nu staat komt het al heel anders over!
Succes met jouw ruit.
Peter
- WernerB
Peter,
Het is op geen enkele wijze mijn bedoeling om "iemand te kakken te zetten" en al helemaal niet hardwerkende mensen als Olivier!
Inderdaad is de ruit overgenomen en, inderdaad, weet ik niet hoe oud de ruit is. De reden van aanschaf betrof de lovende kritieken v.w.b. de functionaliteit bij langere rijders, zoals ik met mijn 194 cm.
En ik ben daarin niet teleurgesteld!
Met mijn kanttekeningen is prima te leven, laat dat duidelijk zijn! Het viel me alleen op in directe vergelijking met mijn andere ruiten en ervaringen uit 40 jaar motorrijden.
En om het helemaal duidelijk te stellen: gisteren met de Nedplex een rit van 200km gemaakt. Wat een rust rondom mijn hoofd! Heerlijk!
Het is op geen enkele wijze mijn bedoeling om "iemand te kakken te zetten" en al helemaal niet hardwerkende mensen als Olivier!

Inderdaad is de ruit overgenomen en, inderdaad, weet ik niet hoe oud de ruit is. De reden van aanschaf betrof de lovende kritieken v.w.b. de functionaliteit bij langere rijders, zoals ik met mijn 194 cm.
En ik ben daarin niet teleurgesteld!
Met mijn kanttekeningen is prima te leven, laat dat duidelijk zijn! Het viel me alleen op in directe vergelijking met mijn andere ruiten en ervaringen uit 40 jaar motorrijden.
En om het helemaal duidelijk te stellen: gisteren met de Nedplex een rit van 200km gemaakt. Wat een rust rondom mijn hoofd! Heerlijk!
Laatst gewijzigd door WernerB op 09 jun 2014, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Have a nice BMW-day!
WernerB

WernerB

- Beamer63
Ook ik heb in die 32 jaar dat ik motor rijd al diverse ruiten de revue zien passeren en weet dat er groot verschil is in kwaliteit.
Ook weet ik dat ruiten naarmate de jaren vorderen door een " verkeerde" behandeling of verkeerd poetsen een vertekening kunnen geven of de helderheid kan veranderen.Zelfs invloed van UV licht kan dit teweeg brengen
Het ligt dus niet altijd aan de fabrikant !
Hieronder een klein stukje van mijn mail aan een van onze forumleden :
....................
Er is een groot verschil in materiaal dat gebruikt wordt voor windschermen
Plexiglas of acrylaat ( merknamen Perspex of Plexiglas) is goedkoop, helder maar kan barsten.Het is wel UV bestendig en goed te poetsen en / of te polijsten.
Wanneer het gegoten acrylaatplaten zijn zullen ze al een heel stuk sterker zijn.
Polycarbonaat of lexan is veel slagvaster echter is van zichzelf niet UV bestendig: het zal dus behandeld moeten worden met bijvoorbeeld een speciale laag.
Bij de oude R1100RT modellen poets je deze laag eraf als je blijft poetsen, en zal de ruit na verloop van tijd gaan vergelen.
.....................
Het is dan ook de kunst een kunststof ruit te maken die aan allerlei eisen voldoet : sterk ( en mag niet breken) , makkelijk te poetsen,niet krasgevoelig en van een dusdanige kwaliteit/ behandeling dat hij na een aantal jaren er nog redelijk uitziet,en nog betaalbaar ook.
Dat valt niet mee !
Zelfs de huidige generatie orginele windschermen van BMW ( Bv. de R1200S , Hp2 sport, R 1200 GS LC , K 1300 S ) zijn zeer krasgevoelig .Na een aantal maal poetsen of zelfs al bij de eerste keer met de verkeerde doek ontstaan er krassen.
En als je maar lang genoeg blijft poetsen ontstaat er vanzelf een waas.
De huidige/laatste generatie ruiten van Nedplex ( de Schield up ruiten ) zijn kwalitatief goed,betaalbaar en weinig krasgevoelig zeker als je ze poetst met de micro fiber doeken die hij er bij kan leveren.
Ik vermoed dan ook dat jouw ruit "of verkeerd is behandeld" of van een andere generatie is als de huidige.(ouderdom)
Voor wat betreft de afwerking van de rand mocht je dit erg storen haal je er gewoon een schuurpapiertje langs of de schuurmachine.
Peter
Ook weet ik dat ruiten naarmate de jaren vorderen door een " verkeerde" behandeling of verkeerd poetsen een vertekening kunnen geven of de helderheid kan veranderen.Zelfs invloed van UV licht kan dit teweeg brengen
Het ligt dus niet altijd aan de fabrikant !
Hieronder een klein stukje van mijn mail aan een van onze forumleden :
....................
Er is een groot verschil in materiaal dat gebruikt wordt voor windschermen
Plexiglas of acrylaat ( merknamen Perspex of Plexiglas) is goedkoop, helder maar kan barsten.Het is wel UV bestendig en goed te poetsen en / of te polijsten.
Wanneer het gegoten acrylaatplaten zijn zullen ze al een heel stuk sterker zijn.
Polycarbonaat of lexan is veel slagvaster echter is van zichzelf niet UV bestendig: het zal dus behandeld moeten worden met bijvoorbeeld een speciale laag.
Bij de oude R1100RT modellen poets je deze laag eraf als je blijft poetsen, en zal de ruit na verloop van tijd gaan vergelen.
.....................
Het is dan ook de kunst een kunststof ruit te maken die aan allerlei eisen voldoet : sterk ( en mag niet breken) , makkelijk te poetsen,niet krasgevoelig en van een dusdanige kwaliteit/ behandeling dat hij na een aantal jaren er nog redelijk uitziet,en nog betaalbaar ook.
Dat valt niet mee !
Zelfs de huidige generatie orginele windschermen van BMW ( Bv. de R1200S , Hp2 sport, R 1200 GS LC , K 1300 S ) zijn zeer krasgevoelig .Na een aantal maal poetsen of zelfs al bij de eerste keer met de verkeerde doek ontstaan er krassen.
En als je maar lang genoeg blijft poetsen ontstaat er vanzelf een waas.
De huidige/laatste generatie ruiten van Nedplex ( de Schield up ruiten ) zijn kwalitatief goed,betaalbaar en weinig krasgevoelig zeker als je ze poetst met de micro fiber doeken die hij er bij kan leveren.
Ik vermoed dan ook dat jouw ruit "of verkeerd is behandeld" of van een andere generatie is als de huidige.(ouderdom)
Voor wat betreft de afwerking van de rand mocht je dit erg storen haal je er gewoon een schuurpapiertje langs of de schuurmachine.
Peter
Laatst gewijzigd door Beamer63 op 09 jun 2014, 14:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Heb de 20" (zonder flipup) op de R1150RT en herken je kritiek vwb de afwerking niet. Verder levert iedere verbuiging van een transparant lichaam een verandering op in het beeld, alleen bij heel speciaal glas is dit verwaarloosbaar, iets met brekingsindex van een materiaal.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
- WernerB
En daarom neem ik komende week even contact op met Olivier. Misschien dat ik zelfs richting Terneuzen rijd! Vanuit Tholen is dat een peuleschil.
Ik zal de reactie van Olivier direct met jullie delen! Ook ik ben benieuwd.
Ik zal de reactie van Olivier direct met jullie delen! Ook ik ben benieuwd.
Have a nice BMW-day!
WernerB

WernerB

En zo heb ik Werner's input begrepen, het is constructief bedoelt.
Er is in het verleden al eens eerder een melding geweest over de witte waas bij sommige NedPlex windschermen.
Naar wat ik begrepen heb, heeft de (omgevings)temperatuur daar invloed op.
Van de vertekening in de flipup is dat krek ook mijn ervaring, en dat heeft mij altijd tegengehouden de NedPlex weer te monteren en langer uit te testen.
Maar, ik bijt nu ff door en heb de NedPlex wederom gemonteerd omdat ik nochtans, voor mij althans, niet het ideale scherm gevonden heb.
En met Werner's kanttekening weet je nu waar je zoal (ook) op moet letten.
Het is allemaal niet zo zwart-wit maar oneindig tinten grijs. Althans, zo zie ik het.
En Olivier kennende zal hij constructieve feedback, kanttekeningen, de op- en aanmerkingen, juist ten harte nemen.
Olivier is een kundig persoon die in mijn optiek al heel snel kan bepalen wat er aan de hand is en hoe dat eventueel opgelost kan worden, wat de mogelijke oorzaken zijn, en zo voort.
Olivier heeft in mijn overtuiging het hart op de goede plaats en zal Werner's reactie zeker wel begrijpen.
En in ieder geval zal je ongevraagd een uitgebreide uitleg van Olivier krijgen, let maar op.
Met mijn rijke schakering aan windschermen van verschillende merken (zo rond de 10) durf ik gerust de stelling aan dat geen enkel windscherm hetzelfde is, de materialen nogal flink verschillen en dat mijn ervaringen ook nogal uiteen lopen.
Waarbij er windschermen zijn die ook wat mij betreft kanttekeningen kunnen krijgen, zoals slecht geplaatste boorgaten!
En zelfs een windscherm die dusdanig turbulentie veroorzaakt dat het klinkt als vogelgeluid onderweg, heel apart.
Kortom, neem het zoals het is, kanttekening en respecteer dat iemand zijn ervaringen & visie deelt.
Er is in het verleden al eens eerder een melding geweest over de witte waas bij sommige NedPlex windschermen.
Van de vertekening in de flipup is dat krek ook mijn ervaring, en dat heeft mij altijd tegengehouden de NedPlex weer te monteren en langer uit te testen.
Maar, ik bijt nu ff door en heb de NedPlex wederom gemonteerd omdat ik nochtans, voor mij althans, niet het ideale scherm gevonden heb.
En met Werner's kanttekening weet je nu waar je zoal (ook) op moet letten.
Het is allemaal niet zo zwart-wit maar oneindig tinten grijs. Althans, zo zie ik het.
En Olivier kennende zal hij constructieve feedback, kanttekeningen, de op- en aanmerkingen, juist ten harte nemen.
Olivier is een kundig persoon die in mijn optiek al heel snel kan bepalen wat er aan de hand is en hoe dat eventueel opgelost kan worden, wat de mogelijke oorzaken zijn, en zo voort.
Olivier heeft in mijn overtuiging het hart op de goede plaats en zal Werner's reactie zeker wel begrijpen.
En in ieder geval zal je ongevraagd een uitgebreide uitleg van Olivier krijgen, let maar op.

Met mijn rijke schakering aan windschermen van verschillende merken (zo rond de 10) durf ik gerust de stelling aan dat geen enkel windscherm hetzelfde is, de materialen nogal flink verschillen en dat mijn ervaringen ook nogal uiteen lopen.
Waarbij er windschermen zijn die ook wat mij betreft kanttekeningen kunnen krijgen, zoals slecht geplaatste boorgaten!

En zelfs een windscherm die dusdanig turbulentie veroorzaakt dat het klinkt als vogelgeluid onderweg, heel apart.
Kortom, neem het zoals het is, kanttekening en respecteer dat iemand zijn ervaringen & visie deelt.
- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Als ik het materiaal bekijk en voel dan lijkt het dat het van Lexan (polycarbonaat) gemaakt te zijn, dit heeft de eigenschap dat het een beetje melkachtig wit wordt als het nat is, als de ruit weer droog is is hij weer helder. (eigen ervaring als ik de ruit was).Inspector Gadget schreef: knip ....................................
knip ..............
Het originele scherm van Herr BMW heeft er een dun laagje overheen dat niet reageert op vocht. Ooit achter gekomen met experimenteren met opzet ruitjes met ducktape: het laagje lostte op!

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
- Wolfs RT
- Bijz: R1200GSA-LC
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Die "waas" heb ik ook en hoort helaas zo te zijn. Qua afwerking is de ruit inderdaad minder fraai als alle andere ruiten die ik ken. De rand is erg dik en relatief scherp te noemen. Dat het beeld bij de flip-up vertekend, tja, lijkt me logisch......en je moet ook over de ruit kijken :) Z
Zou ik de ruit aanraden?......absoluut! Ik wil niets anders meer!!!
Zou ik de ruit aanraden?......absoluut! Ik wil niets anders meer!!!
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
- WernerB
Beste mensen,
Hartelijk dank voor alle reacties! In elk geval blijkt maar weer eens het grote voordeel van ons forum!
Hoor en wederhoor! Ter leringhe ende vermaeck...
Laat voor alle lezers duidelijk zijn: dit scherm is voor mij een blijvertje en kan ik aanraden voor elke langere rijder met een 1200rt!
Tot slot: mijn persoonlijke ervaring biedt geen enkele garantie voor andere rijders!
Hartelijk dank voor alle reacties! In elk geval blijkt maar weer eens het grote voordeel van ons forum!

Hoor en wederhoor! Ter leringhe ende vermaeck...
Laat voor alle lezers duidelijk zijn: dit scherm is voor mij een blijvertje en kan ik aanraden voor elke langere rijder met een 1200rt!
Tot slot: mijn persoonlijke ervaring biedt geen enkele garantie voor andere rijders!

Have a nice BMW-day!
WernerB

WernerB

En zo is het!
En laten we wel wezen, NedPlex windschermen zijn versus de talloze andere merken best wel aantrekkelijk geprijsd, naast het vaak goed functioneren waar het voor ontworpen is, zijnde comfort bieden.
Naast de echt top-klantenservice van Olivier, die heb ik zelf diverse keren mogen ervaren. -top-

En laten we wel wezen, NedPlex windschermen zijn versus de talloze andere merken best wel aantrekkelijk geprijsd, naast het vaak goed functioneren waar het voor ontworpen is, zijnde comfort bieden.
Naast de echt top-klantenservice van Olivier, die heb ik zelf diverse keren mogen ervaren. -top-
- Franky
Yep;
Ik weet niet hoe je Frans is, maar zijn NedPlex Frans website is raadzaam;
http://www.nedplex.fr
(je kunt ook G00gle Translate gebruiken)
Ik weet niet hoe je Frans is, maar zijn NedPlex Frans website is raadzaam;
http://www.nedplex.fr
(je kunt ook G00gle Translate gebruiken)
- Franky
Graag gedaan! -top-
Er is/was ook nog een NedPlex NL maar dan kom je tegenwoordig op zijn forum terecht.
Terwijl Olivier hier ook met een zekere regelmaat vertoeft.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=3840
Er is/was ook nog een NedPlex NL maar dan kom je tegenwoordig op zijn forum terecht.

Terwijl Olivier hier ook met een zekere regelmaat vertoeft.

memberlist.php?mode=viewprofile&u=3840
- Franky
- Eric r1200rt
- Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Hoi Werner,
Fijn dat de ruit, functioneel, zo goed bevallen is bij je rit van 200 km. Zoals je weet, ik heb m weggedaan omdat ik ben overgestapt op een nedplex 72 cm. Ik heb overigens geen verschil gemerkt tussen de 2 ruiten mbt kwaliteit. Ik maak ze overigens gewoon schoon met een natte theedoek (eerst even half uurtje laten inweken), en maak ze droog met een stukje, zacht (schoon
) wc papier (als ie erg goed droog is, is de helderheid wat groter, minder een waas).
Groet,
Eric.
Fijn dat de ruit, functioneel, zo goed bevallen is bij je rit van 200 km. Zoals je weet, ik heb m weggedaan omdat ik ben overgestapt op een nedplex 72 cm. Ik heb overigens geen verschil gemerkt tussen de 2 ruiten mbt kwaliteit. Ik maak ze overigens gewoon schoon met een natte theedoek (eerst even half uurtje laten inweken), en maak ze droog met een stukje, zacht (schoon

Groet,
Eric.
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
- WernerB
Hoi Eric,
De ruit bevalt me echt! Daarover geen enkele twijfel.
Alleen de afwerking riep bij mij wat vragen op in vergelijking met eerder genoemde ruiten. Ik kan er heel goed mee leven en ben een tevreden RT-rijder.
En dat ik gewoon een te lang lijf heb voor een VStream in medium hoogte? Dan hadden mijn ouders me maar wat minder KingCorn moeten geven..... :mrgreen:
Ik ben dus blij dat ik iemand anders met de VStream gelukkig kan maken!
De ruit bevalt me echt! Daarover geen enkele twijfel.
Alleen de afwerking riep bij mij wat vragen op in vergelijking met eerder genoemde ruiten. Ik kan er heel goed mee leven en ben een tevreden RT-rijder.
En dat ik gewoon een te lang lijf heb voor een VStream in medium hoogte? Dan hadden mijn ouders me maar wat minder KingCorn moeten geven..... :mrgreen:
Ik ben dus blij dat ik iemand anders met de VStream gelukkig kan maken!
Have a nice BMW-day!
WernerB

WernerB

- blackers
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Uiteindelijk was de vertekening van beeld dat mij deed besluiten om een V-stream te kopen. Opgemerkt dient te worden dat bij het verwijderen van de Nedplex om het proefscherm te monteren, ik zag dat bij een van de gaten een scheurtje was ontstaan. Of dat nu mijn eigen domme fout was (te strak aandraaien) of dat het scherm niet helemaal de juiste stevigheid heeft; we zullen het nooit weten.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Algemeen gesproken & puur ter informatie:
Heel belangrijk is dat zwart-plastic ringetjes onder de ruitboutjes ook gemonteerd (blijven & aanwezig zijn) worden.
Ik spreek uit ervaring dat metaal op plastic puur alleen al door de trillingen behoorlijk wat schade kan veroorzaken.
(lees: mijn contraptie op de topkoffer zie ik nu al gevolgen van).
Daarnaast de bouten vast zetten maar niet knoer-hard!
Of het gebruik van LocTite Blue aan te raden is, weet ik niet.
(ik vermoed dat het niet raadzaam is)
De bouten te los monteren is ook niet goed, en te vast zeker ook niet.
Bij alle instructies voor de niet-OEM windschermen die ik heb en heb gehad, was men heel duidelijk;
De plastic ringetjes zijn noodzakelijk.
Als die plastic ringetjes (2x) bijna "vergaan" zijn, kan je ze eventueel ook nabestellen bij de BMW dealeRT;
2x 07 11 9 901 525 - WASHER - 5,3
Heel belangrijk is dat zwart-plastic ringetjes onder de ruitboutjes ook gemonteerd (blijven & aanwezig zijn) worden.
Ik spreek uit ervaring dat metaal op plastic puur alleen al door de trillingen behoorlijk wat schade kan veroorzaken.
(lees: mijn contraptie op de topkoffer zie ik nu al gevolgen van).
Daarnaast de bouten vast zetten maar niet knoer-hard!
Of het gebruik van LocTite Blue aan te raden is, weet ik niet.

(ik vermoed dat het niet raadzaam is)
De bouten te los monteren is ook niet goed, en te vast zeker ook niet.
Bij alle instructies voor de niet-OEM windschermen die ik heb en heb gehad, was men heel duidelijk;
De plastic ringetjes zijn noodzakelijk.
Als die plastic ringetjes (2x) bijna "vergaan" zijn, kan je ze eventueel ook nabestellen bij de BMW dealeRT;
2x 07 11 9 901 525 - WASHER - 5,3
-
Net gebeld door olivier van netplex dat hij de ruit gaat opsturen. Allerlei tips gehad en hij heeft ook aangegeven dat t materiaal is veranderd, geen melkierige verkleuring bij hitte.
Echt geweldig dat ie zelf belt en vanalles uitlegt over de motor die heb. Toffe peer volgens mij.
Groet remy
Echt geweldig dat ie zelf belt en vanalles uitlegt over de motor die heb. Toffe peer volgens mij.
Groet remy
Olivier kennende zijn het zeer waardevolle tips & zal het geen kort gesprek geweest zijn.remy schreef:...Allerlei tips gehad ....

Hij lijkt misschien lang van stof maar hij weet waar hij over praat en dan is geen straf dat het wellicht een wat langer gesprek is dan je in eerste instantie verwacht.
Zo is Olivier, die heeft echt hart voor zijn en zijn producten. Zelfs als de producten wellicht wat ouder zijn. Of "veroudert" zijn.remy schreef:Echt geweldig dat ie zelf belt .... Toffe peer volgens mij.
Ik heb nog niet het genoegen gehad hem in persoon te ontmoeten, maar ik heb erg veel respect en dankbaarheid hoe onverminderd hij zich altijd inzet, in mijn persoonlijke ervaringen. Inderdaad, hij schroomt niet gelijk om te bellen.
Of het nu om de Fronius acculader gaat, zijn windschermen, of zelfs over producten die hij (nog) niet levert maar wel je interesse naar uit gaat, echt geweldig hoe hij zijn best voor jou doet.
Het is echt ook indrukwekkend hoe hij zijn uiterste best doet je van dienst te zijn.
Olivier, net zoals de personen Kenny & Niels, zijn degene die ik koester & respecteer, inclusief hun meningen en adviezen, ze verstaan hun vak, zijn daarin ook kundig en vaak zeer enthousiast.
En dat werkt bij mij heel aanstekelijk.
Misschien omdat ze de eenvoudige regel hanteren;
Respect geven is respect verdienen.
Maar genoeg ophemeling, belangrijk is dat jou probleem wordt opgelost.

-
Klopt, was een lang gesprek
.
Moest goed mijn best doen om alles te verstaan, maar weet nu ook dat ik goed naar bij bok moet kijken voor een roestig boutje, en een goede acculader moet gebruiken en geen druppellader :)

Moest goed mijn best doen om alles te verstaan, maar weet nu ook dat ik goed naar bij bok moet kijken voor een roestig boutje, en een goede acculader moet gebruiken en geen druppellader :)
-
Vandaag ontvangen en gelijk gemonteerd (met de rubbertjes
). Stuk gereden en kan niet anders zeggen dan dat het geweldig is, warm zelfs. Ik hoor mijn motor en radio weer.
Olivier had er ook poetspul en een doekie bij gedaan, mooie service!

Olivier had er ook poetspul en een doekie bij gedaan, mooie service!
- Martin7007
- Bijz: F.O. + intercom + grijs Nedplex flip up + zumo 590
- Woonplaats of omgeving: Doetinchem
Het scherm doet qua afwerking niet onder voor het OEM scherm. Niet in dikte, helderheid of afwerking.
Het plaatsen is kinderspel zelfs voor iemand met 2 linkerhanden.
Op de foto heb ik geprobeerd het verschil in grote weer te geven. waarbij nog opgemerkt moet worden dat het stuk dat boven het originele scherm uitsteekt het flip up deel is.
Inmiddels een paar honderd kilometer met de nieuwe ruit gereden. Werkt wat mij betreft perfect, hoef de ruit niet volledig omhoog te zetten om zonder gebulder aan het hoofd rond te rijden. Bij regen kan ik hem zo zetten dat het vizier schoon geblazen wordt. Ben zelf 1,85 en de 68cm ruit is voor mij voldoende hoog om dat gene te doen wat er van verwacht wordt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Werner,
Wat ga jij nog ondernemen na bovenstaande info gelezen te hebben. De slechte afwerking van jouw scherm lijkt namelijk een incident
Ben benieuwd
Luc
Wat ga jij nog ondernemen na bovenstaande info gelezen te hebben. De slechte afwerking van jouw scherm lijkt namelijk een incident

Ben benieuwd
Luc
WernerB schreef:Alleen de afwerking riep bij mij wat vragen op in vergelijking met eerder genoemde ruiten. Ik kan er heel goed mee leven en ben een tevreden RT-rijder.
- WernerB
Luc,
Zoals ik al eerder schreef vind ik de ruit voldoen aan mijn eisen. Afgelopen maand heb ik overigens nog 2 Nedplex-ruiten gezien die qua afwerking, erg leken op die van mij. Echter, beide ruiten waren al een aantal jaren oud en hoogstwaarschijnlijk niet te vergelijken met de huidige/nieuwe Nedplex-ruiten. Ik ga er dus van uit dat die van mij ook al heel wat jaartjes in gebruik is geweest, voordat ik hem overnam.
Afsluitend: de ruit voldoet prima en ik ben tevreden. Maar.......tzt komt er wel een nieuwe Nedplex!
Zoals ik al eerder schreef vind ik de ruit voldoen aan mijn eisen. Afgelopen maand heb ik overigens nog 2 Nedplex-ruiten gezien die qua afwerking, erg leken op die van mij. Echter, beide ruiten waren al een aantal jaren oud en hoogstwaarschijnlijk niet te vergelijken met de huidige/nieuwe Nedplex-ruiten. Ik ga er dus van uit dat die van mij ook al heel wat jaartjes in gebruik is geweest, voordat ik hem overnam.
Afsluitend: de ruit voldoet prima en ik ben tevreden. Maar.......tzt komt er wel een nieuwe Nedplex!

Have a nice BMW-day!
WernerB

WernerB

Ik heb mijn NedPlex heel goed bekeken maar herken de aangehaalde problemen niet.
Behalve de overgang van de flip-up die precies in mijn blikveld zit, helaas.
Ik zou in een dergelijke situatie bij NedPlex langs gaan, ik weet zeker dat Olivier zijn uiterste best voor jou gaat doen.

Behalve de overgang van de flip-up die precies in mijn blikveld zit, helaas.

Ik zou in een dergelijke situatie bij NedPlex langs gaan, ik weet zeker dat Olivier zijn uiterste best voor jou gaat doen.
- WernerB
Dag Rob,
Ik heb over een week een paar dagen vrij. Grote kans dat ik je goede raad opvolg!
Ik heb over een week een paar dagen vrij. Grote kans dat ik je goede raad opvolg!

Have a nice BMW-day!
WernerB

WernerB

Hallo Werner,
-top-
Het is circa een uurtje rijden naar Terneuzen volgens de routeplanner.
Uiteraard lezen wij graag de voortgang, het is al vervelend genoeg voor jou.
-top-
Het is circa een uurtje rijden naar Terneuzen volgens de routeplanner.

Uiteraard lezen wij graag de voortgang, het is al vervelend genoeg voor jou.

- WernerB
Nou Rob, zo dramatisch wil ik het niet maken hoor.....
Overigens buitengewoon aardig van je om alvast mijn reisduur naar Terneuzen te melden!
Klopt inderdaad vanaf Tholen.
En beloofd: ik houd jullie op de hoogte, want ik ben zelf ook benieuwd.

Overigens buitengewoon aardig van je om alvast mijn reisduur naar Terneuzen te melden!

En beloofd: ik houd jullie op de hoogte, want ik ben zelf ook benieuwd.
Have a nice BMW-day!
WernerB

WernerB

Duidelijk -top-
Ik wil ook zeker niet dramatisch over doen, ikzelf zie het als een kritische noot/aanmerking.
Ik werk zelf ondertussen al heel wat jaren bij verschillende fabrikanten, en in mijn optiek helpen juist & vooral de eindgebruikers producten te bouwen én te verbeteren.
En het is mijn doel de gebruiker tevreden te krijgen én te houden.
Dus verwelkom ik de op- en aanmerkingen, dan kan getracht worden het (nog) beter te maken.
En het is mijn inschatting dat Olivier ongeveer hetzelfde erin staat, hopelijk krijg ik gelijk.
Suc6!
Ik wil ook zeker niet dramatisch over doen, ikzelf zie het als een kritische noot/aanmerking.
Ik werk zelf ondertussen al heel wat jaren bij verschillende fabrikanten, en in mijn optiek helpen juist & vooral de eindgebruikers producten te bouwen én te verbeteren.
En het is mijn doel de gebruiker tevreden te krijgen én te houden.
Dus verwelkom ik de op- en aanmerkingen, dan kan getracht worden het (nog) beter te maken.
En het is mijn inschatting dat Olivier ongeveer hetzelfde erin staat, hopelijk krijg ik gelijk.

Suc6!

- WernerB
Nog niet naar Terneuzen geweest, maar inmiddels wel een positieve ervaring rijker!
Wat is er gebeurd? Afgelopen week kwam ik in contact met iemand die mij een tip gaf betreffende ruiten op de motor!
Hij gaf aan dat sommige motorrijders ook de ruit van hun motor in de autowas zetten, wat uiteindelijk tot een vervelende en bijna permanente waas leidt. Schoonmaken en poetsten met HG-spiegelreiniger zou dan ook de waas op mijn Nedplex laten verdwijnen als sneeuw voor de zon!
Thuisgekomen meteen de proef op de som genomen. En wat schetst mijn verbazing: na stevig poetsen met genoemd product, werd ook mijn ruit helemaal helder! Weg waas!
Waarschijnlijk was ook de vorige eigenaar van mijn ruit, kwistig met autowas in de weer geweest met een waas als gevolg.
Ik kijk door een glasheldere Nedplex weer vrolijk rond!
Ik wilde jullie deze tip toch niet onthouden!
Wat is er gebeurd? Afgelopen week kwam ik in contact met iemand die mij een tip gaf betreffende ruiten op de motor!
Hij gaf aan dat sommige motorrijders ook de ruit van hun motor in de autowas zetten, wat uiteindelijk tot een vervelende en bijna permanente waas leidt. Schoonmaken en poetsten met HG-spiegelreiniger zou dan ook de waas op mijn Nedplex laten verdwijnen als sneeuw voor de zon!
Thuisgekomen meteen de proef op de som genomen. En wat schetst mijn verbazing: na stevig poetsen met genoemd product, werd ook mijn ruit helemaal helder! Weg waas!

Waarschijnlijk was ook de vorige eigenaar van mijn ruit, kwistig met autowas in de weer geweest met een waas als gevolg.
Ik kijk door een glasheldere Nedplex weer vrolijk rond!

Ik wilde jullie deze tip toch niet onthouden!
Have a nice BMW-day!
WernerB

WernerB

- HenkvanR
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Vreemd, ik doe het ook altijd met autowas en heb geen waas maar het regenwater stroomt er af.
Hartelijke groeten van GT-I9192 aan alle forumleden
Hartelijke groeten van GT-I9192 aan alle forumleden
HenkvanR

Dank voor de tip! (van het schoonmaken)
Ik heb voor gebruik Rain-X klaarliggen maar nog nooit gebruikt.
Ik gebruik helemaal liever geen middeltjes, als het ff kan.
Vermoedelijk is bij de vorige applicatie van de autowas, niet de oude (vieze?
) autowas-laag er eerst afgehaald.
Me dunkt dat je beter niet laag-op-laag kunt smeren.
HG, geweldig spul!
:lol:

Ik heb voor gebruik Rain-X klaarliggen maar nog nooit gebruikt.
Ik gebruik helemaal liever geen middeltjes, als het ff kan.
Vermoedelijk is bij de vorige applicatie van de autowas, niet de oude (vieze?

Me dunkt dat je beter niet laag-op-laag kunt smeren.

HG, geweldig spul!

- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Ik gebruik ook autowas op mijn ruit en heb nog nooit problemen gehad. Gebruik wel een kwaliteitswas.
Heb ook rain-x geprobeerd, maar vond het erg tegen vallen. Effect van af en toe goede was opzetten is beter.
Heb ook rain-x geprobeerd, maar vond het erg tegen vallen. Effect van af en toe goede was opzetten is beter.
- WernerB
Ik heb inderdaad het koffiebruine vermoeden dat de oude waslagen nooit goed zijn verwijderd. Ik hoorde dat er zelfs collegamotorrijders zijn die hun scherm met Pledge behandelen...
Dat de regendruppels er vanaf glijden, is me volstrekt duidelijk. Kan ook niet anders.
HG spiegelglas-reiniger is inderdaad prima Rob, maar waarschijnlijk niet voor veelvuldig gebruik bedoeld op kunststof. Geldt trouwens ook voor Rain-ex, hoewel ik dat zelf ook sporadisch toepas op mijn vizier. Ook dit materiaal zou op termijn het kunststof aantasten. (Maar dan heb ik allang een ander vizier erop zitten....
)
Mijn ruit heb ik nu gesprayed met een nano-technisch-spul-middel. Geen flauw idee hoe het heet....Sticker was van de proefflacon verdwenen. Ben benieuwd bij de volgende regenbui.

HG spiegelglas-reiniger is inderdaad prima Rob, maar waarschijnlijk niet voor veelvuldig gebruik bedoeld op kunststof. Geldt trouwens ook voor Rain-ex, hoewel ik dat zelf ook sporadisch toepas op mijn vizier. Ook dit materiaal zou op termijn het kunststof aantasten. (Maar dan heb ik allang een ander vizier erop zitten....

Mijn ruit heb ik nu gesprayed met een nano-technisch-spul-middel. Geen flauw idee hoe het heet....Sticker was van de proefflacon verdwenen. Ben benieuwd bij de volgende regenbui.
Have a nice BMW-day!
WernerB

WernerB

Sowieso moet je altijd oppassen met kunststof, zo ook met windschermen van motoren.
Het materiaal, én de eigenschappen, verschilt soms enorm tussen de verschillende merken en soms zelfs tussen sommige modellen van hetzelfde merk.
Windscherm-fabrikanten waarschuwen er vaak voor, ook als ze zelf geen van dergelijke middeltjes verkopen, dat je niet "zomaar" elk middeltje kunt gebruiken.
Of het nou om schoonmaken, onderhoud of beter waterafstotend te maken, de aanwijzingen van de fabrikant kunnen heel belangrijk zijn.
NedPlex:
http://nedplex-forum.com//nl1/index.php?topic=10.0
Aeroflow:
http://www.aeroflowscreens.com/Cleaning_Products.htm
Cee Baileys;
http://www.ceebaileys.com/cycle/windshieldcare.html
ZTechnik;
http://www.nationalcycle.com/WhyBuy/chapter6.html
CalSCI (en dan onder "Cleaning your Windshield"
http://www.calsci.com/motorcycleinfo/Fairing.html
Etc.
Tja, het is een hele studie.
:lol:
Het is dus algemeen gesproken belangrijk dat je de aanwijzingen en adviezen van het betreffende merk windscherm wat op dat moment in gebruik is, op te volgen.
Meestal een schone microvezeldoek en water.
Het materiaal, én de eigenschappen, verschilt soms enorm tussen de verschillende merken en soms zelfs tussen sommige modellen van hetzelfde merk.
Windscherm-fabrikanten waarschuwen er vaak voor, ook als ze zelf geen van dergelijke middeltjes verkopen, dat je niet "zomaar" elk middeltje kunt gebruiken.
Of het nou om schoonmaken, onderhoud of beter waterafstotend te maken, de aanwijzingen van de fabrikant kunnen heel belangrijk zijn.
NedPlex:
http://nedplex-forum.com//nl1/index.php?topic=10.0
Aeroflow:
http://www.aeroflowscreens.com/Cleaning_Products.htm
Cee Baileys;
http://www.ceebaileys.com/cycle/windshieldcare.html
ZTechnik;
http://www.nationalcycle.com/WhyBuy/chapter6.html
CalSCI (en dan onder "Cleaning your Windshield"
http://www.calsci.com/motorcycleinfo/Fairing.html
Etc.
Tja, het is een hele studie.

Het is dus algemeen gesproken belangrijk dat je de aanwijzingen en adviezen van het betreffende merk windscherm wat op dat moment in gebruik is, op te volgen.
Meestal een schone microvezeldoek en water.

- WernerB
Rob, dank voor je (wederom) meer dan excellente research! 

Have a nice BMW-day!
WernerB

WernerB

- ejhijink
- Bijz: verhoogde kuipruit
hallo mensen
Rij al negen jaar met een Nedplex scherm ( 68 cm ) tot volle tevredenheid ,
Ook toen al een super service . Dus wat de schermen betreft
, en nog steeds helder zicht.
Groetjes Erik Hijink
Rij al negen jaar met een Nedplex scherm ( 68 cm ) tot volle tevredenheid ,
Ook toen al een super service . Dus wat de schermen betreft

Groetjes Erik Hijink
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht