Mijn eerste post op het alom bekende RT forum.
Afgelopen week heb ik de overstap gemaakt naar een BMW R1200RT, bj2005, 47.800 km's. Alles zit erop behalve cruisecontrol. Leuk prijsje ervoor met nog een ZUMO660 navigatie en meer leuke accesoires. Alles bij elkaar ben ik zeer blij met mijn "nieuwe" aanschaf.
Tijdens de proefrit alle versnellingen opgezocht en rustig gereden. Na 45 minunten reed ik terug en trok ik een paar keer even het gas open.
Ik merkte op dat het toerental omhoog schoot, de snelheid kwam maar langszaam mee en op zeker moment zakte de toeren en trok deze mee omhoog met de snelheid.
Soort van break even point troffen ze elkaar weer. Verkoper hiernaar bevraagd en zei het niet te kennen/weten.
Ik zocht er geen kwaad achter, kan een dingetje zijn waaraan ik moest wennen. Is immers mijn eerste boxer motor.
Beetje op het forum gelezen en nu heb ik inmiddels een afspraak bij MSA gemaakt. Dit na alle positieve verwijzingen op dit forum.
Kenny zei dat het de koppeling was. Kon twee dingen betekenen. Drukvloeistof bijvullen van de koppeling of een versleten koppeling.
Daar Kenny geen uitspraak wilde doen weet ik niet wat mijn kosten hiervoor kunnen zijn. Flesje vloeistof zal om een paar tientjes gaan, dat is niet erg.
Wie kan mij een indicatie geven wat het mij nog kost om een koppeling te laten vernieuwen?
Waarom wil ik dat weten? Ik wil weten of ik een defribilator moet meenemen voor na de pintransactie.
Blijft een risico als je tweedehands koopt, "i know", een Nul-beurt was ik zo en zo van plan, maar als dit een verkopen-met-gebreken geval betreft ga ik de verkoper hier ook deel van laten zijn.
Lees graag! Greetz.
Update: Bijna vergeten: Aangrijpingspunt zit ook helemaal aan het einde van de koppelingshandel, waar moet ik dan rekening mee houden? Is dat een beetje betaalbaar op te lossen? Vraag van de minder technische motorrijder