Ik had geen zin om met spuitbussen te gaan klooien, want dat is duur en je zit vast aan de kleuren die men aanbiedt. Bovendien is dip erg lastig te krijgen in Nederland. Op het dipyourcar forum las ik dat je ook je eigen kleuren kunt maken door pigment los te kopen. Daarmee is eigenlijk de sky the limit, want pigment is pigment en wat in gewone lak werkt, werkt ook met plastidip. Alleen pigment voor poedercoaten werkt niet, maar dat lijkt me logisch; het is een heel ander procedé.
Ik wilde 2 kleuren: wit parelmoer en blauw parelmoer. Bij Custom Painting Pearls heb ik een paar zakskes poeier besteld. Binnen 2 weken heb je dat in huis, en ze hebben heel veel funkyt kleurtjes. Voor de basiskleur (wit) als onderlaag heb ik een potje titaniumwit gekocht bij Ocres De France. Pigment is niet duur. Het potje wit kostte geloof ik €10 voor een pot waar ik nog wel 10 RT's kan doen. De pearl pigments zijn ietsje duurder, maar voor 25 gram betaal je $10. Je hebt ongeveer 50gr per gallon (ik weet het, 2 systemen door elkaar, handig) dip nodig. Dip wordt per gallon verkocht, vandaar.
Als basis gebruik je dus clear (kleurloze) dip, die je dan 1:1 moet verdunnen met speciale plastidip thinner. Ik heb een spuit gekocht via marktplaats. Plastidip spuit je niet met een normale (auto)lakspuit onder hoge druk, maar met een low pressure systeem. De Gamma/Karwei verkopen die dingen ook om latex mee te spuiten. Ik heb via de UK nog een blik zogenaamde glossifier op de kop getikt. Dat is zeg maar een blanke lak (plastidip) die voor een hoogglans afwerking zorgt. Erg mooi, tenzij je van mat houdt. Plastidip is 'van nature' mat, want het is rubber.
De glossifier (in emmers) mag je in Nederland niet kopen als particulier ivm het te hoge tolueen gehalte.
Het is dus (zoals met al het spuitwerk) zaak om een goed masker te gebruiken (geen stofkapje) en handschoenen te dragen. En werk in een goed geventileerde ruimte! Dit is erg giftig spul!
Ok, plaatjes!

Dit is de kuip met wit pearleffect. Het pareleffect is lastig te zien. Misschien is de volgende foto duidelijke vwb het verschil:

HIer de overige onderdelen, in blauw pareleffect plastidip. Nog zonder gloss, maar omdat de zon erop schijnt lijkt het te glimmen.

Dit is het kontje met de matte plastidip. (ik geloof dat de witbalans niet helemaal kosjer is, maar ik krijg het niet goed)

En zo ziet het eruit als je er 2 lagen gloss overheen hebt zitten. Dit is al gedroogd.

En in het zonnetje wordt het nóg feller...

Het voorspatbord is 2tone met een sticker die ik speciaal heb laten maken door een kameraad die een stikkerbedrijfje heeft. Geïnspireerd door een HD Sportsterlogo.
Ik moet nog een klein beetje geduld hebben, want de brommerd moet eerst gerepareerd worden, en dan kan ik 'm weer in elkaar zetten. Zodra dat is gebeurd, volgens uiteraard meer foto's!