RT plastidip een jaar later...

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Peter_V
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

RT plastidip een jaar later...

Ongelezen bericht door Peter_V »

Het vervolg van het draadje viewtopic.php?f=61&t=7127

Vrijdag helaas tot de conclusie gekomen dat mijn accu nu echt geen zin meer had dus gisteren aan het klusje accu vervangen begonnen. Ik had ook alweer een tijdje plannen om een ander laag plastidip op de motor te doen en nu de kuip er toch half naast lag :D Maar eerst maar eens verwijderen en dan een weekend plannen om opnieuw te spuiten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het verwijderen ging helemaal prima en de dip zat er nog heel strak op. Wat kleine krassen op de tank door mijn jas maar zeker niet tot de lak. De lak is overigens na een jaar totaal niet aangetast en ziet er weer uit als voor de eerste laag _004. Op naar de volgende dip beurt!
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Bart51
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groene Hart

Re: RT plastidip een jaar later...

Ongelezen bericht door Bart51 »

Dat ziet er goed uit!!!
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
Wolfs RT
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Goed om te horen dat de plastidip er na een jaar nog zo strak op zat _004

Ik had mijn schetsplaten vorig jaar gedipt. Vorige maand verwijderd en laten poedercoaten omdat door de wrijving van de laars er toch een paar lelijke plekjes zaten (logisch) maar ondanks dat is het fantastisch spul.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Ik houd wel van dit soort praktijktests. Bedankt voor het plaatsen. _004 Ziet er allemaal nog prima uit.
Ik ben benieuwd wat de nieuwe kleur wordt?
Peter_V

Vorige week besloten dat het weer wit gaat worden maar dan met een glans toplaag. Ik heb de plastidip al in huis. Ik ga het deze keer met een verspuit aanbrengen ipv de spuitbussen, ben benieuwd.

Nu nog een datum/weekend plannen en dan weer knutselen Big RT Smile

Ik heb de topkoffer trouwens vanavond nog wel even een (tijdelijk) tintje gegeven, vloekt lekker bij Bordeaux rood :lol:

Afbeelding
ErikS
2024
2024
Type: R1250RT
Bijz: met TFT en nu ook met Android auto en MRA
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Contacteer:

Ongelezen bericht door ErikS »

Peter_V schreef: Ik heb de topkoffer trouwens vanavond nog wel even een (tijdelijk) tintje gegeven, vloekt lekker bij Bordeaux rood :lol:
Ik heb een nieuwe R1200RT-LC aangeschaft (staat nu helaas al bijna 2 maanden in opslag :cry: ) maar heb mijn oude topkoffer behouden. Deze bleek prima te passen en al dat electrische vind ik alleen maar lastig omdat ik hem eigenlijk alleen met de vakantie gebruik. Alleen . . . de kleur, zwart met een zilver grijs deksel, kleurt er niet goed bij. Ik zou het deksel eigenlijk ook wel willen spuiten met plastidip. Iemand nog tips?
Ik heb inmiddels een spuitbus en een potje in huis, maar durf eigenlijk niet goed! :mrgreen:
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie. En met My Route App en een Carpuride 702 voor Android Auto motor!!
Peter_V

ErikS schreef: Ik heb een nieuwe R1200RT-LC aangeschaft (staat nu helaas al bijna 2 maanden in opslag :cry: ) maar heb mijn oude topkoffer behouden. Deze bleek prima te passen en al dat electrische vind ik alleen maar lastig omdat ik hem eigenlijk alleen met de vakantie gebruik. Alleen . . . de kleur, zwart met een zilver grijs deksel, kleurt er niet goed bij. Ik zou het deksel eigenlijk ook wel willen spuiten met plastidip. Iemand nog tips?
Ik heb inmiddels een spuitbus en een potje in huis, maar durf eigenlijk niet goed! :mrgreen:
Dat is nou net het mooie van plastidip, gaat het niet goed dan haal je het er gewoon weer af. Er staan op internet en vooral op youtube bergen filmpjes over het aanbrengen en verwijderen. Dit is de bekendste https://www.youtube.com/user/DipYourCarcom

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”