Opknappen R1200rt
Moderator: RT_Patrick
Opknappen R1200rt
Zo nu ik bijna 1000km heb gereden met mijn RT krijg ik een beetje zicht op de klus die voor me ligt. Ik heb een Bmw 1200rt gekocht van een rij instructeur met nodige achterstallig onderhoud en met al 165000 km ervaring. Dus dat er wat opknapwerk aan zit heb ik wel ingecalculeerd.
Wat er op het eerste oog gedaan moet worden is regulier onderhoud oa: oliën wisselen ( motor, cardan en versnellingsbak ) alle filters, alle remblokken én schijven.
verder zit er hier een daar een cosmetisch dingetje die ik op wil knappen oa: alu bevestigingsplaten van de voeten steunen even stralen aan de zaak en opnieuw laten poeder coaten en hier en daar wat kapjes opnieuw spuiten ( lak schade )
Verder zitten er ook nog een aantal technische storingen op. waaronder een olie lekkage op de achterkant van de versnellingsbak, ( koppelingscilinder? )
En verder heb het vermoeden dat de motor te rijk loopt, bij vol acceleratie komen er namelijk behoorlijk wat kallen uit de uitlaat en als de motor een dag heeft stil gestaan en dus koud is start deze met een zwarte pluim uit de uitlaat. ( geen olie verbruik ) wel rijd de motor oké dus ik verwacht niet echt motor schade. ik heb eerder het vermoeden dat een of meerdere sensoren niet helemaal vlekkeloos werken. morgen eerst maar eens naar een dealer om het één en ander uit te laten lezen om zo een beeld te krijgen van de klus die voor me ligt.
verder geniet ik elke keer als ik op 'buffel' op pad ga bij deze ook gelijk een foto hoe hij er nu uitziet
In dit topic wil ik jullie op de hoogte houden van de vorderingen en mochten jullie nog suggesties hebben voel vrij om te reageren.
Wat er op het eerste oog gedaan moet worden is regulier onderhoud oa: oliën wisselen ( motor, cardan en versnellingsbak ) alle filters, alle remblokken én schijven.
verder zit er hier een daar een cosmetisch dingetje die ik op wil knappen oa: alu bevestigingsplaten van de voeten steunen even stralen aan de zaak en opnieuw laten poeder coaten en hier en daar wat kapjes opnieuw spuiten ( lak schade )
Verder zitten er ook nog een aantal technische storingen op. waaronder een olie lekkage op de achterkant van de versnellingsbak, ( koppelingscilinder? )
En verder heb het vermoeden dat de motor te rijk loopt, bij vol acceleratie komen er namelijk behoorlijk wat kallen uit de uitlaat en als de motor een dag heeft stil gestaan en dus koud is start deze met een zwarte pluim uit de uitlaat. ( geen olie verbruik ) wel rijd de motor oké dus ik verwacht niet echt motor schade. ik heb eerder het vermoeden dat een of meerdere sensoren niet helemaal vlekkeloos werken. morgen eerst maar eens naar een dealer om het één en ander uit te laten lezen om zo een beeld te krijgen van de klus die voor me ligt.
verder geniet ik elke keer als ik op 'buffel' op pad ga bij deze ook gelijk een foto hoe hij er nu uitziet
In dit topic wil ik jullie op de hoogte houden van de vorderingen en mochten jullie nog suggesties hebben voel vrij om te reageren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- JOS WRSM
- Erelid
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Opknappen R1200rt
Veel succes en ik zal je draadje volgen.
Mijn tip: geef prioriteit aan het remsysteem en met name de ABS pomp. Remvloeistof verversen en goed doorspoelen die handel anders zit je in no-time voor hoge kosten als de ABNS pomp het begeeft . . . .
Mijn tip: geef prioriteit aan het remsysteem en met name de ABS pomp. Remvloeistof verversen en goed doorspoelen die handel anders zit je in no-time voor hoge kosten als de ABNS pomp het begeeft . . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: Opknappen R1200rt
Die heeft behoorlijk wat gelopen, leuk!
Het allerbelangrijkste van alles, wanneer is voor het laatst de remolie vervangen en vooral belangrijk door wie? Als dit door iemand is gedaan die geen verstand heeft van BMW motoren dan is hoogstwaarschijnlijk de servopomp nooit voorzien van nieuwe olie en dat kan dan een duur geintje worden (€2000) als deze opeens stopt. Hij loopt ook niet helemaal zuiver gezien je verhaal dus ik kan nog maar één ding zeggen en dit zul je vaker tegenkomen op het forum, "naar Kenny toe" (MSA in Ede). Laat hem je motor qua remvloeistof en afstelling (kleppen, synchronisatie) doen en je herkend je motor niet meer terug
Voor remschijven blokken staat ook e.e.a. beschreven op het forum qua adressen.
Veel plezier met het opknap projectje maar vooral veel plezier met het rijden.
Het allerbelangrijkste van alles, wanneer is voor het laatst de remolie vervangen en vooral belangrijk door wie? Als dit door iemand is gedaan die geen verstand heeft van BMW motoren dan is hoogstwaarschijnlijk de servopomp nooit voorzien van nieuwe olie en dat kan dan een duur geintje worden (€2000) als deze opeens stopt. Hij loopt ook niet helemaal zuiver gezien je verhaal dus ik kan nog maar één ding zeggen en dit zul je vaker tegenkomen op het forum, "naar Kenny toe" (MSA in Ede). Laat hem je motor qua remvloeistof en afstelling (kleppen, synchronisatie) doen en je herkend je motor niet meer terug

Voor remschijven blokken staat ook e.e.a. beschreven op het forum qua adressen.
Veel plezier met het opknap projectje maar vooral veel plezier met het rijden.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
- Arjan W
- 2024
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
- Type: R1150RT
- Bijz: De bestuurder
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Re: Opknappen R1200rt
Tja, hier kan ik me bij aansluiten. Bij mij kwam er bruine remvloeistof uit na aankoop van mijn huidige motor.Wolfs RT schreef:Die heeft behoorlijk wat gelopen, leuk!
Het allerbelangrijkste van alles, wanneer is voor het laatst de remolie vervangen en vooral belangrijk door wie? Als dit door iemand is gedaan die geen verstand heeft van BMW motoren dan is hoogstwaarschijnlijk de servopomp nooit voorzien van nieuwe olie en dat kan dan een duur geintje worden (€2000) als deze opeens stopt. Hij loopt ook niet helemaal zuiver gezien je verhaal dus ik kan nog maar één ding zeggen en dit zul je vaker tegenkomen op het forum, "naar Kenny toe" (MSA in Ede). Laat hem je motor qua remvloeistof en afstelling (kleppen, synchronisatie) doen en je herkend je motor niet meer terug![]()
Voor remschijven blokken staat ook e.e.a. beschreven op het forum qua adressen.
Veel plezier met het opknap projectje maar vooral veel plezier met het rijden.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Re: Opknappen R1200rt
Vandaag bij een dealer geweest die mij netjes heeft geholpen, natuurlijk onwijs veel foutmeldingen zoals verwacht....
maar na het wissen is alles getest en daarna kwamen er geen fouten naar boven. Motortje loopt nu al wel beter maar
het overslaan is wel deels gebleven. morgen misschien eens terug om hem opnieuw uit te lezen om te zien welke sensor
er zit te kwarren.
Thijs
maar na het wissen is alles getest en daarna kwamen er geen fouten naar boven. Motortje loopt nu al wel beter maar
het overslaan is wel deels gebleven. morgen misschien eens terug om hem opnieuw uit te lezen om te zien welke sensor
er zit te kwarren.
Thijs
- Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: Opknappen R1200rt
En is de remvloeistof in de servopomp onder de benzinetank onlangs (in het afgelopen jaar) vervangen?
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Re: Opknappen R1200rt
mijn vermoeden zegt van niet, dus aan de reacties te zien staat dit hoog op de prioriteiten lijst.... maar heeft dit ook te maken met het overslaan van de verbrandingen bij volle belasting?
- bmwalter
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: nijmegen
- Locatie: Nijmegen
Re: Opknappen R1200rt
Wat denk je zelf?
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Re: Opknappen R1200rt
t leek me al héél onwaarschijnlijk dat dat met elkaar te maken had. Vandaag wel even een plan van aanpak gemaakt ten aanzien van het opknappen. in eerste instantie wil ik zelf een beurt uitvoeren: alle oliën wisselen, kleppen stellen, alle filters vervangen en die slave cilinder vervangen ( deze lekt ) als ook de remblokken en schijven. Daarna wil ik hem na laten kijken door een monteur die de remvloeistof mag vervangen en een bandje wisselen en die evt. ook de wielen kan stralen en coaten. Dus nu eerst maar eens de onderdelen verzamelen en dag een dagje hobbyen prikken voor al het werk.
- Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: Opknappen R1200rt
Als je dan toch door een monteur de remvloeistof wilt laten doen (verstandig!) i.c.m. banden wissel en de velgen poedercoaten.......dan zou ik de motor naar Kenny van MSA brengen. Hij hanteert goeie prijzen, heeft enorm veel kennis en heeft de mogelijkheid om je wielen te laten poedercoaten tijdens de bandenwissel, zie zijn site. In de tussentijd kan je dan met leenvelgen van hem rijden. Als je remschijven dan toch gedemonteerd zijn die ook maar meteen doen.
Edit Jos
website: www.motorserviceamersfoort.com
Edit Jos
website: www.motorserviceamersfoort.com
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Re: Opknappen R1200rt
Vandaag maar eens begonnen met het repareren van de keerring die achter de koppelingshulpcilinder zit. De rt even 'uitgekleed' (zo'n motor stelt ook niks voor zonder kunststof) waarna ik de bak olie eruit
heb laten lopen om de keerring te vervangen. Wat me opviel bij het demonteren is dat de keerring wel veel meer lekte dan dat ik had gedacht. gelukkig was de stang die de koppeling daadwerkelijk bediend nog
droog gebleven. Keerring was er gemakkelijk uit te peuteren met een schroevendraaier waarna na het schoonmaken de nieuwe zo was gemonteerd. Daarna alles weer terug gebouwd en afgevuld alles binnen twee
uur kunnen doen. daarna uitgebreid getest in het mooie weer en geen lekkage meer :) Op naar het volgende project: onderhoudsbeurt als alle onderdelen binnen zijn.
heb laten lopen om de keerring te vervangen. Wat me opviel bij het demonteren is dat de keerring wel veel meer lekte dan dat ik had gedacht. gelukkig was de stang die de koppeling daadwerkelijk bediend nog
droog gebleven. Keerring was er gemakkelijk uit te peuteren met een schroevendraaier waarna na het schoonmaken de nieuwe zo was gemonteerd. Daarna alles weer terug gebouwd en afgevuld alles binnen twee
uur kunnen doen. daarna uitgebreid getest in het mooie weer en geen lekkage meer :) Op naar het volgende project: onderhoudsbeurt als alle onderdelen binnen zijn.
- Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: Opknappen R1200rt
Net op tijd zo te horen want als de olie op je koppelingsplaten was gekomen had de bak er af gemoeten.
Goed bezig
Foto's van de werkzaamheden vinden we ook erg leuk hier...
Goed bezig

Foto's van de werkzaamheden vinden we ook erg leuk hier...
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Re: Opknappen R1200rt
Zo dit paasweekend een heel eind kunnen komen met het onderhoud, eigenlijk weinig schokkende dingen tegen gekomen
de fiets is in een betere staat dan gedacht.
T is niet dat er geen achterstallig onderhoud aan zit ( dynamo riempje was toch wel héél erg slecht ) maar niet zo schokkend als verwacht.
Wat ik tot nu toe heb kunnen doen is:
Motor olie verversen = filter;
multieriempje van de dynamo,
kleppen stellen;
gas kleppenhuizen schoongemaakt;
en bak olie vervangen.
bij het monteren van de rechter kleppen deksel draaide er een bout dol, gelukkig was ik aan de zaak bezig, waar er genoeg spullen liggen om dit te repareren. Ik heb het gat even uitgeboord en daarna getapt en toen een helicol in gedraaid ( dan is de draad weer terug op oude tap grote ). Het is echt een briljante uitvinden wie dat ook heeft bedacht, heel simpel en snel ( 15 min ) aan te brengen.
Verder blijft het probleem dat de motor niet lekker loopt onder volle belasting, de klachten zijn dat er onverbrande benzine in de uitlaat terecht komt, wat als gevolg heeft dat de pijp flinke klappen uit de pijp komt. als je naast de motor staat en je geeft in z'n vrij even flink gas heel snel na elkaar hoor je dat het de rechter cilinder is die niet optimaal werkt. ( bougie is ook iets zwarter ) Ik heb de bobine's al omgewisseld en bougie's midden in de cilinderkop al gewisseld maar zonder resultaat.
Nu ga ik de injector toch wel verdenken dat deze niet goed werkt. De motor geeft geen fout code's wat ik opzich wel vreemd vind aangezien hij toch niet lekker loopt.
Van de week hoop ik de cardan uit elkaar te halen, tijdens het rijden naar huis voelde ik wat trillingen uit de achterkant van de motor komen dus dat verdiend snel de nodige aandacht, verder heeft de start motor kuren ( slecht starten als de motor warm is en de spanning dan ook helemaal weg trekken uit de motor ) en waarschijnlijk even een andere injector op de rechter kant zetten, om te kijken of het probleem mbt de kallen dan over is.
Groeten Thijs

T is niet dat er geen achterstallig onderhoud aan zit ( dynamo riempje was toch wel héél erg slecht ) maar niet zo schokkend als verwacht.
Wat ik tot nu toe heb kunnen doen is:
Motor olie verversen = filter;
multieriempje van de dynamo,
kleppen stellen;
gas kleppenhuizen schoongemaakt;
en bak olie vervangen.
bij het monteren van de rechter kleppen deksel draaide er een bout dol, gelukkig was ik aan de zaak bezig, waar er genoeg spullen liggen om dit te repareren. Ik heb het gat even uitgeboord en daarna getapt en toen een helicol in gedraaid ( dan is de draad weer terug op oude tap grote ). Het is echt een briljante uitvinden wie dat ook heeft bedacht, heel simpel en snel ( 15 min ) aan te brengen.
Verder blijft het probleem dat de motor niet lekker loopt onder volle belasting, de klachten zijn dat er onverbrande benzine in de uitlaat terecht komt, wat als gevolg heeft dat de pijp flinke klappen uit de pijp komt. als je naast de motor staat en je geeft in z'n vrij even flink gas heel snel na elkaar hoor je dat het de rechter cilinder is die niet optimaal werkt. ( bougie is ook iets zwarter ) Ik heb de bobine's al omgewisseld en bougie's midden in de cilinderkop al gewisseld maar zonder resultaat.
Nu ga ik de injector toch wel verdenken dat deze niet goed werkt. De motor geeft geen fout code's wat ik opzich wel vreemd vind aangezien hij toch niet lekker loopt.
Van de week hoop ik de cardan uit elkaar te halen, tijdens het rijden naar huis voelde ik wat trillingen uit de achterkant van de motor komen dus dat verdiend snel de nodige aandacht, verder heeft de start motor kuren ( slecht starten als de motor warm is en de spanning dan ook helemaal weg trekken uit de motor ) en waarschijnlijk even een andere injector op de rechter kant zetten, om te kijken of het probleem mbt de kallen dan over is.
Groeten Thijs
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 31 jul 2012, 12:40
- Type: Overig R-serie
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Nijkerk
- Locatie: Appel
Re: Opknappen R1200rt
Mischien overbodige reactie, maar er zitten twee bougies per cilinder 8-)
Als ik hoor dat je in elk geval 1 zwartere hebt.....
Wellicht dat nummer twee het helemaal heeft opgegeven!?
succes in elk geval!
Grtzzz,
Han
Als ik hoor dat je in elk geval 1 zwartere hebt.....
Wellicht dat nummer twee het helemaal heeft opgegeven!?
succes in elk geval!
Grtzzz,
Han
Re: Opknappen R1200rt
ik heb hem inderdaad gezien han, en ik heb hem eens bewonderd, alleen mijn bougie dop is te dik.
morgen ga ik eens gauw kijken voor een dop die past.
Thijs
morgen ga ik eens gauw kijken voor een dop die past.
Thijs
- Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: Opknappen R1200rt
Gasklep ziet er vies uit zo te zien. Goed bezig hoor 

Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Re: Opknappen R1200rt
Zo gisteren begonnen met het uitbouwen van de aandrijfas. Wat een rotklus is dat zeg... (foto's volgen nog.)
Wat ik me wel afvroeg is wat voor ral kleur de velgen hebben, dan kan ik die gelijk laten stralen en poedercoaten.
Wat ik me wel afvroeg is wat voor ral kleur de velgen hebben, dan kan ik die gelijk laten stralen en poedercoaten.
- Mik Figaro
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 08 dec 2013, 23:26
- Type: R1200RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Haaglanden
Re: Opknappen R1200rt
Ik lees verhalen over dit soort acties altijd vol bewondering. Ik durf zelf bij wijze van spreken nog geen bougie uit te draaien .
Zo te zien heb je al heel wat sleutelervaring, alleen op BMW-boxers of ook op andere merken?
Zo te zien heb je al heel wat sleutelervaring, alleen op BMW-boxers of ook op andere merken?
Groeten,
Michel
BMW K75RT Ultima 1997 2017 -
BMW K75RT 1995 2016 -
Honda VT1100C3 Aero 1998 - Goofy from the US of A 2010 -
Ex: BMW R1200RT 2007 - Die Graue 2014 - 2016
Ex: BMW K1100LT 1997 2003 - 2014
Ex: Yamaha XV1100 1991 1994 - 2003
Michel
BMW K75RT Ultima 1997 2017 -
BMW K75RT 1995 2016 -
Honda VT1100C3 Aero 1998 - Goofy from the US of A 2010 -
Ex: BMW R1200RT 2007 - Die Graue 2014 - 2016
Ex: BMW K1100LT 1997 2003 - 2014
Ex: Yamaha XV1100 1991 1994 - 2003
- Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: Opknappen R1200rt
RAL 9005....maar dan zijn ze zwaRT :)
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Re: Opknappen R1200rt
Afgelopen week was ik onderweg en toen ging het cardan 'opeens' naar het bovenste plekje op de prioriteiten lijst. het lager van het cardan maakte opeens
dusdanig veel lawaai dat hij aangaf dat hij vervangen moest worden. Toen ik daarmee bezig was heb ik gelijk de keerring van de versnellingsbak meegepakt.
+alle lagers van de achterbrug. al met al een productief weekje, met als resultaat een motor die weer een prima achterbrug heeft.
dusdanig veel lawaai dat hij aangaf dat hij vervangen moest worden. Toen ik daarmee bezig was heb ik gelijk de keerring van de versnellingsbak meegepakt.
+alle lagers van de achterbrug. al met al een productief weekje, met als resultaat een motor die weer een prima achterbrug heeft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Zwiety
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
- Type: R1200RT
- Land: Nld
- Woonplaats of omgeving: A'foort
Re: Opknappen R1200rt
Wow....goed bezig zeg!
En leuk dat je ons hier ( met foto's) in betrekt.
Enne....ik ben helemaal jaloers op de sleutelruimte. Wat een ruimte zeg


En leuk dat je ons hier ( met foto's) in betrekt.
Enne....ik ben helemaal jaloers op de sleutelruimte. Wat een ruimte zeg


- Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: Opknappen R1200rt
Zo zo, zelf de cardan gereviseerd
Meteen alle lagers vervangen en de keerring. Goed bezig hoor en leuk dat je de foto's hebt geplaatst. Meteen ook weer wat geleerd want ik dacht dat voor het vervangen van de keerring van de versnellingsbak deze gedemonteerd moest worden.
Als je na de klus de benzinetank nog demonteert kan je meteen de remvloeistof van de servopomp vervangen.

Meteen alle lagers vervangen en de keerring. Goed bezig hoor en leuk dat je de foto's hebt geplaatst. Meteen ook weer wat geleerd want ik dacht dat voor het vervangen van de keerring van de versnellingsbak deze gedemonteerd moest worden.
Als je na de klus de benzinetank nog demonteert kan je meteen de remvloeistof van de servopomp vervangen.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
- EL SCORPIO
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Re: Opknappen R1200rt
Controleer gelijk de krans waar je schijf en achterwiel op vastgemaakt word.
Het schijnt dat dit exemplaar scheuren kan gaan vertonen vanaf het schroefdraad naar buiten.
Er is onderhand een nieuw exemplaar gemaakt door BMW.
Het schijnt dat dit exemplaar scheuren kan gaan vertonen vanaf het schroefdraad naar buiten.
Er is onderhand een nieuw exemplaar gemaakt door BMW.
- Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: Opknappen R1200rt
Dat hoor ik voor het eerst. Heb je dit zelf gehad met je 1200RT?beemerrichard schreef:Controleer gelijk de krans waar je schijf en achterwiel op vastgemaakt word.
Het schijnt dat dit exemplaar scheuren kan gaan vertonen vanaf het schroefdraad naar buiten.
Er is onderhand een nieuw exemplaar gemaakt door BMW.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
-
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 26 jan 2010, 19:58
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW R850R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Groene Hart
- Locatie: Ter Aar
Re: Opknappen R1200rt
Enne....ik ben helemaal jaloers op de sleutelruimte. Wat een ruimte zeg
[/quote]
++++1


++++1

Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Opknappen R1200rt
Heb je nog veel speciaal gereedschap nodig om alles weer af te stellen en voor het demonteren? Het is al weer jaren geleden dat ik er bij auto's onderhoud aan moest plegen maar de speling van kroonwiel en pignon afstellen en het juiste raakvlak tussen beide krijgen was wel even werk. Ik dacht dat de lagers in de cardan nogal eens falen omdat de de heren bij BMW soms slordig omgaan met het afstellen van de voorspanning. ( te strak).
Re: Opknappen R1200rt
De ruimte mag ik gebruiken van mijn werkgever en dat is echt ideaal. ook kan ik gebruik maken van alle apparatuur, ( zandstraler, hydraulische pers, gereedschap end. )
verder is met de nodige technische kennis goed te doen, lagers eruit persen met de persbank alles goed schoonmaken en monteren. Het meeste werk is het demonteren,
Niet alle ( lees veel ) dingen willen na 9 jaar niet meer zonder slag of stoot los.
Verder wil ik binnen kort Cruise control in bouwen. Volgens mij kan dit niet heel ingewikkeld zijn. Nieuwe schakelaar monteren, extra gaskabel monteren inc. aanstuur
apparaat en gaskabel splitter tbv extra gaskabel.
verder is met de nodige technische kennis goed te doen, lagers eruit persen met de persbank alles goed schoonmaken en monteren. Het meeste werk is het demonteren,
Niet alle ( lees veel ) dingen willen na 9 jaar niet meer zonder slag of stoot los.
Verder wil ik binnen kort Cruise control in bouwen. Volgens mij kan dit niet heel ingewikkeld zijn. Nieuwe schakelaar monteren, extra gaskabel monteren inc. aanstuur
apparaat en gaskabel splitter tbv extra gaskabel.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht