Racegaas in 1200RT
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1200RT
- Bijz: 2005, cruise control, grijs, SHAD topkoffer
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zaandam
Racegaas in 1200RT
Hoi lui,
Dit weekend ben ik eens druk geweest met het maken van een gaasje voor de grill, want het leek me toch wel stoer staan.
Ik heb geen foto's van de werkwijze, maar het spreekt voor zich, hoe ik het gedaan heb.
Bij de tuningzaak heb ik een flinke rits racegaas gehaald van het merk Autostyle. Dit komt in lengtes van 120 cm ongeveer. Hier heb ik het frontje, (wat met 2 trekpluggen van onder en 1 narrig Torx 25 schroefje aan de achterzijde vast zit) op het gaas gelegd, met de onderzijde aan de nette rand van het gaas (dit zie je eventueel van dichtbij).
Dan iets ruimer uitknippen met een scherp tangetje, het aluminium geeft goed mee en laat zich als blik bewerken.
Daarna het gaas in de vorm van het framepje buigen en goed op het midden letten. In mijn geval kwam het schroefgaatje overeen met een maas in het gaas, dus dat is makkelijk uitrichten.
Dan voor de motor gaan zitten en voorzichtig het teveel aan gaas rondom wegknippen, ik begon midden boven, want bovenin heb je links en rechts meer ruimte om het gaas weg te stoppen. Probeer hierbij de ronding van het framepje niet uit te buigen! Hou ook rekening met het schuine aanzicht later, dat je niet in een zwart gat aan de zijkant kijkt! :-(
Als het precies passend en recht zit, kan je de trekpluggen er weer van onder in doen en de Torx kan je weg leggen, want die gaat er niet meer in passen, zonder de boel te verbuigen. Bovendien heeft het bovenaan niet veel te houden. . :-)
Als laatste nog even controleren of het gaas tegen het framepje aan zit, zo niet, dan kan je dit terug halen met iets haaks, ik deed het met de huissleutel. :-P
En als het gelukt is, is het resultaat als in foto 1! Geen lijm, kit of schroeven. En nog vet ook!! :-)
Dit weekend ben ik eens druk geweest met het maken van een gaasje voor de grill, want het leek me toch wel stoer staan.
Ik heb geen foto's van de werkwijze, maar het spreekt voor zich, hoe ik het gedaan heb.
Bij de tuningzaak heb ik een flinke rits racegaas gehaald van het merk Autostyle. Dit komt in lengtes van 120 cm ongeveer. Hier heb ik het frontje, (wat met 2 trekpluggen van onder en 1 narrig Torx 25 schroefje aan de achterzijde vast zit) op het gaas gelegd, met de onderzijde aan de nette rand van het gaas (dit zie je eventueel van dichtbij).
Dan iets ruimer uitknippen met een scherp tangetje, het aluminium geeft goed mee en laat zich als blik bewerken.
Daarna het gaas in de vorm van het framepje buigen en goed op het midden letten. In mijn geval kwam het schroefgaatje overeen met een maas in het gaas, dus dat is makkelijk uitrichten.
Dan voor de motor gaan zitten en voorzichtig het teveel aan gaas rondom wegknippen, ik begon midden boven, want bovenin heb je links en rechts meer ruimte om het gaas weg te stoppen. Probeer hierbij de ronding van het framepje niet uit te buigen! Hou ook rekening met het schuine aanzicht later, dat je niet in een zwart gat aan de zijkant kijkt! :-(
Als het precies passend en recht zit, kan je de trekpluggen er weer van onder in doen en de Torx kan je weg leggen, want die gaat er niet meer in passen, zonder de boel te verbuigen. Bovendien heeft het bovenaan niet veel te houden. . :-)
Als laatste nog even controleren of het gaas tegen het framepje aan zit, zo niet, dan kan je dit terug halen met iets haaks, ik deed het met de huissleutel. :-P
En als het gelukt is, is het resultaat als in foto 1! Geen lijm, kit of schroeven. En nog vet ook!! :-)
Laatst gewijzigd door Grachtenracer op 17 mar 2014, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wolfs RT
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: Racegaas in 1200RT
Het is een zeer goeie mod die behalve er goed uit ziet ook zeker het behoud is van de oliekoeler. Meerdere mensen op het forum hebben deze mod gedaan.
Ben benieuwd naar je foto's.
Ben benieuwd naar je foto's.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
-
Bij deze! :-)
- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Wolfs RT
- Bijz: R1200GSA-LC
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Mooi gedaan
Ik heb zelf vorig jaar de zwarte variant van Autostyle gebruikt,

Ik heb zelf vorig jaar de zwarte variant van Autostyle gebruikt,

Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
-
Kijk! Zo heeft ieder zijn ding! Leuk om te lezen hoe het ook kan. Ik zie dat jouw kapje zwart is, dus dan bekt grijs waarschijnlijk niet zo mooi. En bij mij oogt het super inderdaad!
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Leuk projectje zo zie je maar dat uit een beetje creativiteit leuke oplossing komen . . . .
edit: Jos wRSM . . . draadje verplaatst naar Sleutelprojecten van leden

edit: Jos wRSM . . . draadje verplaatst naar Sleutelprojecten van leden
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Strak!
En heel betaalbaar zo.
Om nog een andere variant te tonen voor de Silber 1200RT's;

En heel betaalbaar zo.

Om nog een andere variant te tonen voor de Silber 1200RT's;
- Ton1959
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Dat gaas is bij jou een stuk dichter Rob. Geeft dit geen hogere olietemperatuur? Of lijkt het alleen maar zo op de foto?
- RT1
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Honda GOLDWING 1800A
- Woonplaats of omgeving: Deurne
De "mazen van het net" lijken bij Rob inderdaad kleiner te zijn
, maar ik denk niet dat dit van grote invloed zal zijn op de olietemperatuur.
Ik weet nog niet welke van de twee ik zo op t oog t mooiste vind staan, het heeft allebei wel iets.
Rob

Ik weet nog niet welke van de twee ik zo op t oog t mooiste vind staan, het heeft allebei wel iets.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Rob
[b]Honda: Gold Wing 1800 - Honda Deauville 650 - BMW R75/6[/b]: vroeger: R1200RT, PE 1100
Die van mij is de k(l)ant-en-klare versie van Wunderlich;
http://www.wunderlich.de/shop/de/bmw-r- ... itter.html
Heb ik alleen "selectief" zwart gemaakt, dat was mijn vrouwelijk kant.
De kleinere mazen hebben bij mij inderdaad geen enkele invloed op de temperatuur, dat is bij mijn 1200RT nooit boven de 2 streepjes, zelfs bij zomerse hitten.
Denk ook niet dat Wunderlich zich dat kan veroorloven daarin een slecht ontwerp te hebben die nu nog steeds te koop is.

http://www.wunderlich.de/shop/de/bmw-r- ... itter.html
Heb ik alleen "selectief" zwart gemaakt, dat was mijn vrouwelijk kant.

De kleinere mazen hebben bij mij inderdaad geen enkele invloed op de temperatuur, dat is bij mijn 1200RT nooit boven de 2 streepjes, zelfs bij zomerse hitten.
Denk ook niet dat Wunderlich zich dat kan veroorloven daarin een slecht ontwerp te hebben die nu nog steeds te koop is.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 8312 Weergaves
-
Laatste bericht door sacuL
-
- 0 Reacties