ABS pomp gespoeld?

Alles over remmen, ABS-problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
wil51
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

ABS pomp gespoeld?

Ongelezen bericht door wil51 »

Kunnen jullie aan deze factuur zien van mijn laatste servicebeurt of ook de ABS pomp gereinigd is?
Ik had gevraagd, omdat ik geen onderhouds historie weet, alle vloeistoffen te vervangen. Ben nu weer toe aan kleine servicebeurt. En vroeg mij af of ik extra aandacht moet vragen voor de ABS pomp.

Afbeelding
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: ABS pomp gespoeld?

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Ik weet alleen dat mijn monteur er een dikke anderhalf uur over doet om het gehele systeem te reinigen en te verversen. Dat zou natuurlijk ook iets over mijn monteur kunnen zeggen :D , maar met zijn deskundigheid zit het wel goed. Ergo, voor het reinigen en verversen alleen ben ik om de twee jaar incl btw zo'n €120 kwijt.
J vd B te V

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Ik heb afgelopen maandag de 80000 beurt gehad.
Heb gevraagd hoe het met dit klusje zit.
Gerjo de Jong (Alphen) zei, dat dit om het andere jaar moet.
En aangezien de motor een jaar geleden bij 70000 bij mijn aankoop dit heeft gehad volgens hem, ben ik volgend jaar pas aan de beurt. Bij de "kleine" beurt dus.
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Berrybeer schreef:Ik weet alleen dat mijn monteur er een dikke anderhalf uur over doet om het gehele systeem te reinigen en te verversen. Dat zou natuurlijk ook iets over mijn monteur kunnen zeggen :D , maar met zijn deskundigheid zit het wel goed. Ergo, voor het reinigen en verversen alleen ben ik om de twee jaar incl btw zo'n €120 kwijt.
Goedenmiddag.

Als ik het zelf doe gaan er meer dan anderhalf uur in zitten met de kuipdelen demonteren en monteren,aanstuur en rem circuit te vullen en te ontluchten.En dan gelijk olie van de bediening koppeling verversen,en dan alles weer netjes monteren.

Gr-Kees.
Kees BMW
Wolfs RT
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Ik sluit mij aan bij bovenstaande. Een uur a anderhalf uur kost het inderdaad. Zo te zien is het dus niet gebeurd.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Volgens voorschrift BMW ieder jaar de wielcircuits en om het jaar de control-circuits, maar als je er toch bent kun je ook ieder jaar de control-circuits meenemen zoveel extra werk is dat dan niet en je ABS-rembekrachtiging pomp vindt het heerlijk als die ieder jaar verse vloeistof krijgt!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
JDoubleOP
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Precies Bert, gewoon max onderhoud uitvoeren, beter te veel dan te weinig bij dit inferieure "starwars systeem". _004
Baird schreef:Volgens voorschrift BMW ieder jaar de wielcircuits en om het jaar de control-circuits, maar als je er toch bent kun je ook ieder jaar de control-circuits meenemen zoveel extra werk is dat dan niet en je ABS-rembekrachtiging pomp vindt het heerlijk als die ieder jaar verse vloeistof krijgt!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Remmen & ABS”