

Ben
Moderator: RT_Patrick
Dat ben ik ook uiteraard maar ik heb er gisteren nog 111km meegereden en merk absoluut niks raars.Wolfs RT schreef:Dat is nog eens een mijlpaal! Ik heb 114500 op m'n teller staan.
Ben benieuwd of er morgen iets bijzonders te melden is.
Er zit de originele koppeling nog in, cardan is op de as na ook origineel.Wolfs RT schreef: Is het nog de originele koppeling en cardan? Zag dat de cardanas al vervangen was.
Hazeldonk schreef:
Er zit de originele koppeling nog in, cardan is op de as na ook origineel.
Ben
Afschrijving op een andere motor kost je meer dan nog een paar jaar blijven rijden op je huidige motor denk ik.WernerB schreef:Da's een prachtig aantal kilometers!
Ik ga nu zelfs denken om mijn 1200rt nog een paar jaar door te rijden! Er staat 106.000 km op de klok en de motor is tiptop in orde! In elk geval geeft dit aan dat de RT's, mits fatsoenlijk onderhouden, heel wat kilometers kunnen draaien.
Aan de andere kant, ik kan er nu nog een aardig bedrag voor terugvragen... Toch?
Het betekent wel dat ik straks toch even met mijn lieftallige (v)echtgenote ga overleggen.![]()
Wordt dus vervolgd!
Have a nice BMW-day!
WernerB
blackers schreef:Da's een zeer respectabel aantal. Ik zou met mijn gemiddelde aantal km's per jaar nog een jaar of 20 vooruit kunnen.
Wow, wat een mijlpaalHazeldonk schreef:Morgen naar Kenny voor de 200000 km beurt.![]()
![]()
Ben
"vering en dempers"? Kenny heeft er ergens bij 90000km Hyperpro veren onder gezet en voor vervanging of revisie daarvan incl.de dempers is geen sprake alles veert en dempt zoals het hoort! Verder is er vandaag helemaal niets op aan te merken geweest, alles kwam los en verkeerde in prima conditie na de grote beurt een druk op de knop en je hebt een prima zonder bijgeluiden lopende boxer. Als enige bijzonderheid is misschien te melden dat bij de eerste de beste poging om het achterwiel los te maken om de band te vervangen de inbusdop spontaan afbrak. Verder zijn er geen extra zaken nodig gebleken, o ja ik heb de remblokken voor (ze waren op de helft) preventief laten vervangen i.v.m. mij vakantietrip. Een tevreden klant en boxerrijder ging huiswaarts wel een beetje voorzichtig want er zitten tenslotte 2 nieuwe Michelin PR4 onder.HansD schreef:Wow, wat een mijlpaalHazeldonk schreef:Morgen naar Kenny voor de 200000 km beurt.![]()
![]()
Ben![]()
Tuurlijk zijn er motoren die nog langer meegaan, maar dit blijft indrukwekkend!
Ik ben benieuwd wat er met de 200.000 beurt allemaal (extra) gedaan wordt.
Hoe doe je dat met de vering en dempers? Laat je die ook reviseren of vervangen ( zoja, hoevaak)?
mhovens schreef:Het is ZEEEEER onverstandig dit soort hoge kilometerstanden te vermelden, mijn eega leest ook mee! Kan ik nooit meer een andere motor kopen :lol:
dank je wel voor dit compliment, leuk.strik schreef:Grappig dat iedereen zo onder de indruk is van 200.000 km voor een motor.
200.000 km is vooral een enorme prestatie voor de rijder!
Wanneer ik een auto koop dan koop ik er één met 150.000 km op de teller. Vervolgens rij ik er dan nog een 200.000 bij voordat deze vervangen wordt.
Het onderhoud is voornamelijk banden af en toe de remblokken en twee maal een distributieriem. Waarom zou dit bij een goed merk motor anders moeten zijn?
De motor is zelfs in het voordeel wanneer je kijkt naar de verhouding gewicht en cilinderinhoud.
Dus gewoon op naar de 300.000 km en petje af voor de rijder. Van de motor verwacht ik dit gewoon.
Motorrijden is ook een hele opgave. Ik stap elke keer weer met tegenzin op.Hazeldonk schreef:dank je wel voor dit compliment, leuk.strik schreef:Grappig dat iedereen zo onder de indruk is van 200.000 km voor een motor.
200.000 km is vooral een enorme prestatie voor de rijder!
Wanneer ik een auto koop dan koop ik er één met 150.000 km op de teller. Vervolgens rij ik er dan nog een 200.000 bij voordat deze vervangen wordt.
Het onderhoud is voornamelijk banden af en toe de remblokken en twee maal een distributieriem. Waarom zou dit bij een goed merk motor anders moeten zijn?
De motor is zelfs in het voordeel wanneer je kijkt naar de verhouding gewicht en cilinderinhoud.
Dus gewoon op naar de 300.000 km en petje af voor de rijder. Van de motor verwacht ik dit gewoon.
Ben
Aan mijn kilometerstand is te zien dat ik me ook dood erger om op de RT te zitten of er mee te rijden.doov650 schreef:Motorrijden is ook een hele opgave. Ik stap elke keer weer met tegenzin op.Hazeldonk schreef:dank je wel voor dit compliment, leuk.strik schreef:
Ben
Je hebt gelijk....wanneer ik voor mijn werk die dag 250 km heb gereden denk ik vaak na het eten: ga nog even een stukje motorrijden hordoov650 schreef:Motorrijden is ook een hele opgave. Ik stap elke keer weer met tegenzin op.Hazeldonk schreef:dank je wel voor dit compliment, leuk.strik schreef:Grappig dat iedereen zo onder de indruk is van 200.000 km voor een motor.
200.000 km is vooral een enorme prestatie voor de rijder!
Wanneer ik een auto koop dan koop ik er één met 150.000 km op de teller. Vervolgens rij ik er dan nog een 200.000 bij voordat deze vervangen wordt.
Het onderhoud is voornamelijk banden af en toe de remblokken en twee maal een distributieriem. Waarom zou dit bij een goed merk motor anders moeten zijn?
De motor is zelfs in het voordeel wanneer je kijkt naar de verhouding gewicht en cilinderinhoud.
Dus gewoon op naar de 300.000 km en petje af voor de rijder. Van de motor verwacht ik dit gewoon.
Ben
Het is nog niet zo lang geleden dat de gemiddelde motor na 25.000 merkbaar minder reed en problemen kreeg, en na ca. 50.000 echt totaal uit elkaar ging vallen. Natuurlijk was BMW daar altijd al een uitzondering op, maar zoveel kilometers in zo korte tijd blijft bijzonder, niet alleen voor de rijder, maar ook voor de motor.strik schreef:Grappig dat iedereen zo onder de indruk is van 200.000 km voor een motor.
200.000 km is vooral een enorme prestatie voor de rijder!
Wanneer ik een auto koop dan koop ik er één met 150.000 km op de teller. Vervolgens rij ik er dan nog een 200.000 bij voordat deze vervangen wordt.
Het onderhoud is voornamelijk banden af en toe de remblokken en twee maal een distributieriem. Waarom zou dit bij een goed merk motor anders moeten zijn?
De motor is zelfs in het voordeel wanneer je kijkt naar de verhouding gewicht en cilinderinhoud.
Dus gewoon op naar de 300.000 km en petje af voor de rijder. Van de motor verwacht ik dit gewoon.
Volgens diverse vering/demper specialisten is de levensduur van een demper hooguit 50.000 en moet daarna vervangen of gereviseerd worden.Hazeldonk schreef:"vering en dempers"? Kenny heeft er ergens bij 90000km Hyperpro veren onder gezet en voor vervanging of revisie daarvan incl.de dempers is geen sprake alles veert en dempt zoals het hoort! Verder is er vandaag helemaal niets op aan te merken geweest, alles kwam los en verkeerde in prima conditie na de grote beurt een druk op de knop en je hebt een prima zonder bijgeluiden lopende boxer. Als enige bijzonderheid is misschien te melden dat bij de eerste de beste poging om het achterwiel los te maken om de band te vervangen de inbusdop spontaan afbrak. Verder zijn er geen extra zaken nodig gebleken, o ja ik heb de remblokken voor (ze waren op de helft) preventief laten vervangen i.v.m. mij vakantietrip. Een tevreden klant en boxerrijder ging huiswaarts wel een beetje voorzichtig want er zitten tenslotte 2 nieuwe Michelin PR4 onder.
Ben
Zeker, ik heb niet het gevoel dat de RT in lange en snelle bochten raar in de veren hangt of enige deining veroorzaakt, integendeel! Hij krijgt zo nu en dan echt op z'n donder hoor vooral in de bergen moeten de vering en demping behoorlijk aan de bak.HansD schreef:Volgens diverse vering/demper specialisten is de levensduur van een demper hooguit 50.000 en moet daarna vervangen of gereviseerd worden.Hazeldonk schreef:
Ben
Zo te horen zijn jouw ervaringen anders.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!