Ben
200000
Moderator: RT_Patrick
-
Hazeldonk
- Berichten: 740
- Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Locatie: Dordrecht
200000
Morgen naar Kenny voor de 200000 km beurt.
Ben
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
-
Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: 200000
Dat is nog eens een mijlpaal! Ik heb 114500 op m'n teller staan.
Ben benieuwd of er morgen iets bijzonders te melden is.
Ben benieuwd of er morgen iets bijzonders te melden is.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
-
Hazeldonk
- Berichten: 740
- Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Locatie: Dordrecht
Re: 200000
Dat ben ik ook uiteraard maar ik heb er gisteren nog 111km meegereden en merk absoluut niks raars.Wolfs RT schreef:Dat is nog eens een mijlpaal! Ik heb 114500 op m'n teller staan.
Ben benieuwd of er morgen iets bijzonders te melden is.
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
-
Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: 200000
Dan zal er behalve het reguliere onderhoud en eventueel schijfremmen/blokken verder niets aan te hoeven gebeuren. Na zoveel km's op je RT gereden te hebben ken je de motor wel en weet je meestal wel wanneer iets niet ok is.
Is het nog de originele koppeling en cardan? Zag dat de cardanas al vervangen was.
Is het nog de originele koppeling en cardan? Zag dat de cardanas al vervangen was.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
-
Hazeldonk
- Berichten: 740
- Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Locatie: Dordrecht
Re: 200000
Er zit de originele koppeling nog in, cardan is op de as na ook origineel.Wolfs RT schreef: Is het nog de originele koppeling en cardan? Zag dat de cardanas al vervangen was.
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
-
WernerB
- Berichten: 844
- Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
- Type: R1200RT
- Bijz: Midland BT next/TomTom 550
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tholen
- Locatie: Tholen
Re: 200000
Da's een prachtig aantal kilometers!
Ik ga nu zelfs denken om mijn 1200rt nog een paar jaar door te rijden! Er staat 106.000 km op de klok en de motor is tiptop in orde! In elk geval geeft dit aan dat de RT's, mits fatsoenlijk onderhouden, heel wat kilometers kunnen draaien.
Aan de andere kant, ik kan er nu nog een aardig bedrag voor terugvragen... Toch?
Het betekent wel dat ik straks toch even met mijn lieftallige (v)echtgenote ga overleggen.
Wordt dus vervolgd!
Have a nice BMW-day!
WernerB
Ik ga nu zelfs denken om mijn 1200rt nog een paar jaar door te rijden! Er staat 106.000 km op de klok en de motor is tiptop in orde! In elk geval geeft dit aan dat de RT's, mits fatsoenlijk onderhouden, heel wat kilometers kunnen draaien.
Aan de andere kant, ik kan er nu nog een aardig bedrag voor terugvragen... Toch?
Het betekent wel dat ik straks toch even met mijn lieftallige (v)echtgenote ga overleggen.
Wordt dus vervolgd!
Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

-
Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: 200000
Hazeldonk schreef:
Er zit de originele koppeling nog in, cardan is op de as na ook origineel.
Ben
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
-
Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: 200000
Afschrijving op een andere motor kost je meer dan nog een paar jaar blijven rijden op je huidige motor denk ik.WernerB schreef:Da's een prachtig aantal kilometers!
Ik ga nu zelfs denken om mijn 1200rt nog een paar jaar door te rijden! Er staat 106.000 km op de klok en de motor is tiptop in orde! In elk geval geeft dit aan dat de RT's, mits fatsoenlijk onderhouden, heel wat kilometers kunnen draaien.
Aan de andere kant, ik kan er nu nog een aardig bedrag voor terugvragen... Toch?
Het betekent wel dat ik straks toch even met mijn lieftallige (v)echtgenote ga overleggen.![]()
Wordt dus vervolgd!
Have a nice BMW-day!
WernerB
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
-
Martin7007
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 01 dec 2013, 17:24
- Type: R1200RT
- Bijz: F.O. + intercom + grijs Nedplex flip up + zumo 590
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Doetinchem
- Locatie: Doetinchem
Re: 200000
Echt een opmerkelijk aantal km.
Welke merk en type doet de BMW R RT dit na?
Welke merk en type doet de BMW R RT dit na?
-
Baird
- 2024

- Berichten: 4381
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: 200000
K1100LT en de nodige Pan Europeans draaien hier hun hand niet voor om, neemt niet weg dat het een mooie mijlpaal is 
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
-
Kees BMW
- Berichten: 623
- Lid geworden op: 28 mar 2008, 19:31
- Locatie: Harlingen
Re: 200000
Goedenavond.
Ik weet van een K 100 die meer dan 500000 km gereden heeft.
Gr-Kees.
Ik weet van een K 100 die meer dan 500000 km gereden heeft.
Gr-Kees.
Kees BMW
-
blackers
- Berichten: 735
- Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Re: 200000
Da's een zeer respectabel aantal. Ik zou met mijn gemiddelde aantal km's per jaar nog een jaar of 20 vooruit kunnen. 
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
-
JOS WRSM
- Erelid

- Berichten: 4384
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Re: 200000
Zo kan je met een BMW ook rekenen. Bij goed onderhoud en normaal rijgedrag kan de fiets een leven lang mee . . . .
blackers schreef:Da's een zeer respectabel aantal. Ik zou met mijn gemiddelde aantal km's per jaar nog een jaar of 20 vooruit kunnen.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
-
HansD
- Berichten: 3369
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: 200000
Wow, wat een mijlpaalHazeldonk schreef:Morgen naar Kenny voor de 200000 km beurt.![]()
![]()
Ben
Ik ben benieuwd wat er met de 200.000 beurt allemaal (extra) gedaan wordt.
Hoe doe je dat met de vering en dempers? Laat je die ook reviseren of vervangen ( zoja, hoevaak)?
-
Hazeldonk
- Berichten: 740
- Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Locatie: Dordrecht
Re: 200000
"vering en dempers"? Kenny heeft er ergens bij 90000km Hyperpro veren onder gezet en voor vervanging of revisie daarvan incl.de dempers is geen sprake alles veert en dempt zoals het hoort! Verder is er vandaag helemaal niets op aan te merken geweest, alles kwam los en verkeerde in prima conditie na de grote beurt een druk op de knop en je hebt een prima zonder bijgeluiden lopende boxer. Als enige bijzonderheid is misschien te melden dat bij de eerste de beste poging om het achterwiel los te maken om de band te vervangen de inbusdop spontaan afbrak. Verder zijn er geen extra zaken nodig gebleken, o ja ik heb de remblokken voor (ze waren op de helft) preventief laten vervangen i.v.m. mij vakantietrip. Een tevreden klant en boxerrijder ging huiswaarts wel een beetje voorzichtig want er zitten tenslotte 2 nieuwe Michelin PR4 onder.HansD schreef:Wow, wat een mijlpaalHazeldonk schreef:Morgen naar Kenny voor de 200000 km beurt.![]()
![]()
Ben![]()
Tuurlijk zijn er motoren die nog langer meegaan, maar dit blijft indrukwekkend!
Ik ben benieuwd wat er met de 200.000 beurt allemaal (extra) gedaan wordt.
Hoe doe je dat met de vering en dempers? Laat je die ook reviseren of vervangen ( zoja, hoevaak)?
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
-
mhovens
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 20 nov 2009, 10:40
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Almere
Re: 200000
Het is ZEEEEER onverstandig dit soort hoge kilometerstanden te vermelden, mijn eega leest ook mee! Kan ik nooit meer een andere motor kopen :lol:
-
JOS WRSM
- Erelid

- Berichten: 4384
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Re: 200000
Gewoon vertellen dat uitgerekend JIJ een MMM (maandag-morgen-motor) hebt gekocht . . . . :lol:
mhovens schreef:Het is ZEEEEER onverstandig dit soort hoge kilometerstanden te vermelden, mijn eega leest ook mee! Kan ik nooit meer een andere motor kopen :lol:
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
-
strik
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 23 sep 2012, 19:31
- Type: R1100RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zwolle
Re: 200000
Grappig dat iedereen zo onder de indruk is van 200.000 km voor een motor.
200.000 km is vooral een enorme prestatie voor de rijder!
Wanneer ik een auto koop dan koop ik er één met 150.000 km op de teller. Vervolgens rij ik er dan nog een 200.000 bij voordat deze vervangen wordt.
Het onderhoud is voornamelijk banden af en toe de remblokken en twee maal een distributieriem. Waarom zou dit bij een goed merk motor anders moeten zijn?
De motor is zelfs in het voordeel wanneer je kijkt naar de verhouding gewicht en cilinderinhoud.
Dus gewoon op naar de 300.000 km en petje af voor de rijder. Van de motor verwacht ik dit gewoon.
200.000 km is vooral een enorme prestatie voor de rijder!
Wanneer ik een auto koop dan koop ik er één met 150.000 km op de teller. Vervolgens rij ik er dan nog een 200.000 bij voordat deze vervangen wordt.
Het onderhoud is voornamelijk banden af en toe de remblokken en twee maal een distributieriem. Waarom zou dit bij een goed merk motor anders moeten zijn?
De motor is zelfs in het voordeel wanneer je kijkt naar de verhouding gewicht en cilinderinhoud.
Dus gewoon op naar de 300.000 km en petje af voor de rijder. Van de motor verwacht ik dit gewoon.
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
-
Hazeldonk
- Berichten: 740
- Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Locatie: Dordrecht
Re: 200000
dank je wel voor dit compliment, leuk.strik schreef:Grappig dat iedereen zo onder de indruk is van 200.000 km voor een motor.
200.000 km is vooral een enorme prestatie voor de rijder!
Wanneer ik een auto koop dan koop ik er één met 150.000 km op de teller. Vervolgens rij ik er dan nog een 200.000 bij voordat deze vervangen wordt.
Het onderhoud is voornamelijk banden af en toe de remblokken en twee maal een distributieriem. Waarom zou dit bij een goed merk motor anders moeten zijn?
De motor is zelfs in het voordeel wanneer je kijkt naar de verhouding gewicht en cilinderinhoud.
Dus gewoon op naar de 300.000 km en petje af voor de rijder. Van de motor verwacht ik dit gewoon.
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
-
doov650
Re: 200000
Motorrijden is ook een hele opgave. Ik stap elke keer weer met tegenzin op.Hazeldonk schreef:dank je wel voor dit compliment, leuk.strik schreef:Grappig dat iedereen zo onder de indruk is van 200.000 km voor een motor.
200.000 km is vooral een enorme prestatie voor de rijder!
Wanneer ik een auto koop dan koop ik er één met 150.000 km op de teller. Vervolgens rij ik er dan nog een 200.000 bij voordat deze vervangen wordt.
Het onderhoud is voornamelijk banden af en toe de remblokken en twee maal een distributieriem. Waarom zou dit bij een goed merk motor anders moeten zijn?
De motor is zelfs in het voordeel wanneer je kijkt naar de verhouding gewicht en cilinderinhoud.
Dus gewoon op naar de 300.000 km en petje af voor de rijder. Van de motor verwacht ik dit gewoon.
Ben
-
Hazeldonk
- Berichten: 740
- Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Locatie: Dordrecht
Re: 200000
Aan mijn kilometerstand is te zien dat ik me ook dood erger om op de RT te zitten of er mee te rijden.doov650 schreef:Motorrijden is ook een hele opgave. Ik stap elke keer weer met tegenzin op.Hazeldonk schreef:dank je wel voor dit compliment, leuk.strik schreef:
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
-
strik
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 23 sep 2012, 19:31
- Type: R1100RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zwolle
Re: 200000
Je hebt gelijk....wanneer ik voor mijn werk die dag 250 km heb gereden denk ik vaak na het eten: ga nog even een stukje motorrijden hordoov650 schreef:Motorrijden is ook een hele opgave. Ik stap elke keer weer met tegenzin op.Hazeldonk schreef:dank je wel voor dit compliment, leuk.strik schreef:Grappig dat iedereen zo onder de indruk is van 200.000 km voor een motor.
200.000 km is vooral een enorme prestatie voor de rijder!
Wanneer ik een auto koop dan koop ik er één met 150.000 km op de teller. Vervolgens rij ik er dan nog een 200.000 bij voordat deze vervangen wordt.
Het onderhoud is voornamelijk banden af en toe de remblokken en twee maal een distributieriem. Waarom zou dit bij een goed merk motor anders moeten zijn?
De motor is zelfs in het voordeel wanneer je kijkt naar de verhouding gewicht en cilinderinhoud.
Dus gewoon op naar de 300.000 km en petje af voor de rijder. Van de motor verwacht ik dit gewoon.
Ben
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
-
HansD
- Berichten: 3369
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: 200000
Het is nog niet zo lang geleden dat de gemiddelde motor na 25.000 merkbaar minder reed en problemen kreeg, en na ca. 50.000 echt totaal uit elkaar ging vallen. Natuurlijk was BMW daar altijd al een uitzondering op, maar zoveel kilometers in zo korte tijd blijft bijzonder, niet alleen voor de rijder, maar ook voor de motor.strik schreef:Grappig dat iedereen zo onder de indruk is van 200.000 km voor een motor.
200.000 km is vooral een enorme prestatie voor de rijder!
Wanneer ik een auto koop dan koop ik er één met 150.000 km op de teller. Vervolgens rij ik er dan nog een 200.000 bij voordat deze vervangen wordt.
Het onderhoud is voornamelijk banden af en toe de remblokken en twee maal een distributieriem. Waarom zou dit bij een goed merk motor anders moeten zijn?
De motor is zelfs in het voordeel wanneer je kijkt naar de verhouding gewicht en cilinderinhoud.
Dus gewoon op naar de 300.000 km en petje af voor de rijder. Van de motor verwacht ik dit gewoon.
Ik koop trouwens ook vaak auto's met flink wat kilometers, maar dat gaat lang niet altijd goed. Bepaalde merken koop ik dan ook niet meer, want daar gaat boven de 200.000 van alles kapot (zal geen namen noemen, en geen discussie starten hier).
-
HansD
- Berichten: 3369
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: 200000
Volgens diverse vering/demper specialisten is de levensduur van een demper hooguit 50.000 en moet daarna vervangen of gereviseerd worden.Hazeldonk schreef:"vering en dempers"? Kenny heeft er ergens bij 90000km Hyperpro veren onder gezet en voor vervanging of revisie daarvan incl.de dempers is geen sprake alles veert en dempt zoals het hoort! Verder is er vandaag helemaal niets op aan te merken geweest, alles kwam los en verkeerde in prima conditie na de grote beurt een druk op de knop en je hebt een prima zonder bijgeluiden lopende boxer. Als enige bijzonderheid is misschien te melden dat bij de eerste de beste poging om het achterwiel los te maken om de band te vervangen de inbusdop spontaan afbrak. Verder zijn er geen extra zaken nodig gebleken, o ja ik heb de remblokken voor (ze waren op de helft) preventief laten vervangen i.v.m. mij vakantietrip. Een tevreden klant en boxerrijder ging huiswaarts wel een beetje voorzichtig want er zitten tenslotte 2 nieuwe Michelin PR4 onder.
Ben
Zo te horen zijn jouw ervaringen anders.
-
Hazeldonk
- Berichten: 740
- Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Locatie: Dordrecht
Re: 200000
Zeker, ik heb niet het gevoel dat de RT in lange en snelle bochten raar in de veren hangt of enige deining veroorzaakt, integendeel! Hij krijgt zo nu en dan echt op z'n donder hoor vooral in de bergen moeten de vering en demping behoorlijk aan de bak.HansD schreef:Volgens diverse vering/demper specialisten is de levensduur van een demper hooguit 50.000 en moet daarna vervangen of gereviseerd worden.Hazeldonk schreef:
Ben
Zo te horen zijn jouw ervaringen anders.
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
-
Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: 200000
Waar ik nou wel benieuwd naar ben is of de spiebanen van de koppeling en ingaande as versnellingsbak ooit gesmeert zijn bij die kilometerstand? Als dit niet het geval is haal ik het zaakje nog niet eens los. IK heb nog nooit een koppeling van een auto of motor versleten.
Ooit was 100000km al bijzonder zelfs voor een Mercedes. De eigenaar kreeg een mooi speldje als hij het haalde. Maar de Suzuki GS modellen van vroeger van de jaren 80 haalde de 100000km ook zonder veel problemen.
Maar het boxerblok is behoorlijk goed en ik denk dat het onderhoud en de rijstijl belangrijk zijn voor het halen van deze kilometerstanden. En lange ritten zijn natuurlijk veel gezonder voor de motor dan kleine ritjes. Met mijn 5000 km per jaar kan ik dus nog wel even vooruit met mijn R1100rR.
Ooit was 100000km al bijzonder zelfs voor een Mercedes. De eigenaar kreeg een mooi speldje als hij het haalde. Maar de Suzuki GS modellen van vroeger van de jaren 80 haalde de 100000km ook zonder veel problemen.
Maar het boxerblok is behoorlijk goed en ik denk dat het onderhoud en de rijstijl belangrijk zijn voor het halen van deze kilometerstanden. En lange ritten zijn natuurlijk veel gezonder voor de motor dan kleine ritjes. Met mijn 5000 km per jaar kan ik dus nog wel even vooruit met mijn R1100rR.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!