Zijn harde verkeerscampages zinvol of niet?
Moderator: RT_Patrick
Zijn harde verkeerscampages zinvol of niet?
Ik heb de diverse video's van TAC e.d. al eens aangehaald op het forum, de ANWB heeft er ook een discussie over aangezwengeld;
http://www.anwbmotor.nl/nieuws/zijn-har ... invol-niet
http://www.anwbmotor.nl/nieuws/zijn-har ... invol-niet
- Hazeldonk
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Zijn harde verkeerscampages zinvol of niet?
Nee, hoe erg sommige video's ook maar ik laat mijn RT er niet voor staan rijdt er geen meter minder om.
Ben
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
De insteek van die campagnes is hoofdzakelijk gericht op de overige verkeersdeelnemers, zoals de 4-wielige.
Waar meer aandacht gevraagd wordt voor de zwakkere verkeersdeelnemers zoals voetgangers en 2-wielige.

Waar meer aandacht gevraagd wordt voor de zwakkere verkeersdeelnemers zoals voetgangers en 2-wielige.
- Hazeldonk
- Contacteer:
Daar is het zeker nuttig voor ben alleen bang dat het een soort bodemloze put is, je moet dan minimaal drie keer per jaar een dergelijke campagne voeren wil je er blijvend effect van hebben en ook nog over een zeer lange periode elk jaar.dutchmidiman schreef:De insteek van die campagnes is hoofdzakelijk gericht op de overige verkeersdeelnemers, zoals de 4-wielige.![]()
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
Ja, dat is helaas de realiteit, te vaak zitten de 4-wielige in een soort van (anonieme) cocon, zien niet veel meer van de wereld om hun heen dan slechts enkele meters. En dan helaas niet eens alle kanten op.
Het zal dus inderdaad herhaaldelijk en veelvuldig onder de aandacht gebracht moeten worden, wil het echt effect hebben.
Het zal dus inderdaad herhaaldelijk en veelvuldig onder de aandacht gebracht moeten worden, wil het echt effect hebben.
- Hazeldonk
- Contacteer:
Haast hoeft nog geen ongeluk te veroorzaken men rijdt dan meestal scherp en ja, soms te, "kijken zonder te zien" en andere dingen doen dan met het verkeer bezig zijn doen dat zeker wel en veroorzaken volgens mij de meeste ongevallen.Twinkie schreef:Zelfs dan nog twijfel ik hevig.
Het gebeurt ons allemaal wel eens dat we ergens laat voor zijn en haast hebben om welke reden dan ook.
Ben
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
Natuurlijk, iedereen maakt fouten, ik zeker ook/vooral!
Ik ben een meester in het oplossen daar van.
De factor tijd, dus haast, is voor mij persoonlijk door mijn "gebeurtenissen" niet meer zo van belang, daarom draag ik ook geen horloge meer. Dat is de "klik" voor mij en daarom haast ik mij ook niet meer.
Maar dat is persoonlijk.
Gewenning is inderdaad dodelijk. Helaas soms letterlijk.
Daarom ben ik altijd, vooral op de motor, enorm op mijn hoede.
Daar voor heb ik te veel meegemaakt.
Het risico verkleinen is bewustwording, denk ik.
Dat is de gouden sleutel, althans in mijn optiek. (lees: koudegrond psychologie)
Dat het zien, kijken, weer zien en wederom kijken is.
(over de schouders, ook wel lifesavers genoemd)
Dat nog ff dat rode verkeerslicht pakken heel ernstig kan uitpakken.
Dat het net ff te snel rijden bij het moment dat het dan helaas toch fout gaat in het verkeer, heel ernstig kan uitpakken.
Dat welke mate van afleiding dan ook, of het nu de navigatie instellen is, kijken op de GSM, whatever, heel verkeerd kan zijn.
Oftewel dat deelnemen aan het verkeer een hele serieuze zaak is waar je de kop & aandacht ten alle tijden bij moet houden ongeacht hoe je deel neemt.
Een agent doet mij niets anders dat ik nog extra meer ga opletten op het overige verkeer, want die "schrikt" soms, doet manoeuvres die onverwacht en soms ondoordacht zijn.
Een agent is wat mij betreft een verkeersdeelnemer met speciale status, als ik hun aandacht krijg zal ik het wel verdient hebben, denk ik.
Vandaar mijn moto sinds dag 1;
Hou rekening met je eigen fouten én de fouten van anderen.
Ik ben een meester in het oplossen daar van.

De factor tijd, dus haast, is voor mij persoonlijk door mijn "gebeurtenissen" niet meer zo van belang, daarom draag ik ook geen horloge meer. Dat is de "klik" voor mij en daarom haast ik mij ook niet meer.
Maar dat is persoonlijk.
Gewenning is inderdaad dodelijk. Helaas soms letterlijk.
Daarom ben ik altijd, vooral op de motor, enorm op mijn hoede.
Daar voor heb ik te veel meegemaakt.
Het risico verkleinen is bewustwording, denk ik.
Dat is de gouden sleutel, althans in mijn optiek. (lees: koudegrond psychologie)
Dat het zien, kijken, weer zien en wederom kijken is.
(over de schouders, ook wel lifesavers genoemd)
Dat nog ff dat rode verkeerslicht pakken heel ernstig kan uitpakken.
Dat het net ff te snel rijden bij het moment dat het dan helaas toch fout gaat in het verkeer, heel ernstig kan uitpakken.
Dat welke mate van afleiding dan ook, of het nu de navigatie instellen is, kijken op de GSM, whatever, heel verkeerd kan zijn.
Oftewel dat deelnemen aan het verkeer een hele serieuze zaak is waar je de kop & aandacht ten alle tijden bij moet houden ongeacht hoe je deel neemt.
Een agent doet mij niets anders dat ik nog extra meer ga opletten op het overige verkeer, want die "schrikt" soms, doet manoeuvres die onverwacht en soms ondoordacht zijn.
Een agent is wat mij betreft een verkeersdeelnemer met speciale status, als ik hun aandacht krijg zal ik het wel verdient hebben, denk ik.
Vandaar mijn moto sinds dag 1;
Hou rekening met je eigen fouten én de fouten van anderen.
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Ik ben het helemaal met de analyse van Dutchmidiman eens!
Voor mij ook een van de redenen dat, ondanks dat ik zowel in de auto als ook op de motor de technische mogelijkheden voorhanden heb, ik het compleet verrek om mijn telefoon te koppelen aan bleutooth apparatuur. Zowel in de auto als op de motor ben ik met het verkeer bezig en niet met mijn telefoon. Ik ben echt niet zo belangrijk dat ik niet even een uurtje gemist kan worden...
Bert M
Voor mij ook een van de redenen dat, ondanks dat ik zowel in de auto als ook op de motor de technische mogelijkheden voorhanden heb, ik het compleet verrek om mijn telefoon te koppelen aan bleutooth apparatuur. Zowel in de auto als op de motor ben ik met het verkeer bezig en niet met mijn telefoon. Ik ben echt niet zo belangrijk dat ik niet even een uurtje gemist kan worden...
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 4127 Weergaves
-
Laatste bericht door Lexrt
-
- 0 Reacties