Remklauwen R1100RT voorwiel uitbouwen
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1100GS + R1150RT + R1200GS Adventure + K1100LT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tussen zee en Zaan
Remklauwen R1100RT voorwiel uitbouwen
Ik wil mijn voorband vervangen en moet daarom mijn wiel eruit halen. Nu liep ik er tegenaan, dat de remklauwen heel moeilijk van de schijven zijn te krijgen, omdat ze boven tegen de binnenste velgrand aan stoten bij het eraf halen. Hierdoor is het een gewurm en gepriegel om de klauwen van de schijven te halen. Heeft iemand een tip, waardoor dit makkelijker kan?
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Remklauwen R1100RT voorwiel uitbouwen
Front Wheel Removal & Installation by Chris (f
ing) Harris . . . .
Beetje heen-en-weer wrikken dus die remklauwen . . . .

[media]jpTQyKQ6VUA[/media]
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
-
Thnxs Jos voor je reactie, alleem op het filmpje van Chris Harris staat een 1150RT. De voorwielen en groote van de schijven van een R1100RT zijn anders. Ik heb ook een 1150 en daar gaat het makkelijk. Met de 1100 is het een geklooi om de remklauwen eraf te krijgen. Wie heeft hiervoor de tip?
Heb je de remblokken eruit of erin ?
Je kunt ook je banden bij mij kopen , bij mij is de montage gratis .
Dan hoef je zelf niets te doen
Maar helaas wat ver van huis voor jou.
Je kunt ook je banden bij mij kopen , bij mij is de montage gratis .
Dan hoef je zelf niets te doen

Maar helaas wat ver van huis voor jou.
- Garfield
- Type: R1150RT
- Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: leusden
Ik heb een R850rt gehad, technisch vrijwel gelijk aan de jouwe. Waar je op moet letten is dat je de remzuigers terugdrukt door de remklauw te 'kantelen" nadat je de bevesitingsbouten hebt losgenomen, geen geweld gebruiken, gewoon zachtjes maar stevig doordrukken is voldoende. Als de zuigers teruggedrukt zijn, heb je zoveel speling tussen remblokken en remschijf dat je de remklauw net langs de velg weg kunt halen. Beetje omslachtig geschreven, maar als je ervoor zit zie je het vanzelf.concours schreef:Thnxs Jos voor je reactie, alleem op het filmpje van Chris Harris staat een 1150RT. De voorwielen en groote van de schijven van een R1100RT zijn anders. Ik heb ook een 1150 en daar gaat het makkelijk. Met de 1100 is het een geklooi om de remklauwen eraf te krijgen. Wie heeft hiervoor de tip?
Let op, als de zuigers terugkomen zal de vloeistof ergens heen moeten, in het reservoir als het goed is

Succes,
Frans
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Als je het weet, is het niet moeilijk.
- Kees BMW
Je moet wel even de velg afplakken met tape anders beschadig je de velg,bij demonteren en monteren.concours schreef:Ik wil mijn voorband vervangen en moet daarom mijn wiel eruit halen. Nu liep ik er tegenaan, dat de remklauwen heel moeilijk van de schijven zijn te krijgen, omdat ze boven tegen de binnenste velgrand aan stoten bij het eraf halen. Hierdoor is het een gewurm en gepriegel om de klauwen van de schijven te halen. Heeft iemand een tip, waardoor dit makkelijker kan?
Gr-Kees.
Kees BMW
-
Dank allen voor de tips. Het is dud idd een precies klusje om te doen. Nadat ik de zuigers had teruggeduwd, gingen de remklauwen precies langs de velgrand. Hmmm omdat het bij de 1150RT veel makkelijker gaat, zal dat vast een modificatie zijn geweest.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht