Trekhaak en aanhanger

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
mennuh

Trekhaak en aanhanger

Ongelezen bericht door mennuh »

Dames heren
Ik kan een Trekhaak voor mijn rt voor weinig kopen
Maar weet iemand wat het maximum gewicht is wat je mag trekken
En wat de max afmeting van de aan hanger Zijn

Mvg rob
Teunis
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1150R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: KAMPERVEEN

Re: Trekhaak en aanhanger

Ongelezen bericht door Teunis »

Artikel 5.18.19
1.Lading van motorfietsen op 2 wielen mag niet meer dan 0,20 m buiten elke zijkant van het voertuig uitsteken.

2.Aanhangwagens achter motorfietsen moeten in aangekoppelde toestand voldoen aan de volgende eisen:
a.de breedte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 2,00 m;
b.de hoogte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 1,00 m;
c.de totale massa van het voertuig mag niet meer bedragen dan de helft van de ledige massa van de trekkende motorfiets;
d.de afstand van de achteras van de trekkende motorfiets tot de achterzijde van de aanhangwagen met inbegrip van de lading mag niet meer bedragen dan 2,50 m.

Artikel 5.18.26
Bromfietsen en daardoor voortbewogen aanhangwagens
1. Bromfietsen op twee wielen mogen met inbegrip van de lading niet breder zijn dan 1,00 m.
2. Bromfietsen op meer dan twee wielen mogen met inbegrip van de lading niet breder zijn dan 1,00 m.
Artikel 5.18.27
1.Aanhangwagens achter tweewielige bromfietsen moeten in aangekoppelde toestand voldoen aan de volgende eisen:
a.de breedte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 1,00 m;
b.de hoogte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 1,00 m;
c.de totale massa van het voertuig mag niet meer bedragen dan de helft van de ledige massa van de trekkende bromfiets;
d.de afstand van de achteras van de trekkende bromfiets tot de achterzijde van de aanhangwagen met inbegrip van de lading mag niet meer bedragen dan 2,00 m.
2.Aanhangwagens achter bromfietsen op meer dan twee wielen moeten in aangekoppelde toestand voldoen aan de volgende eisen:
a.de breedte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 2,00 m;
b.de hoogte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 1,50 m;
c.de totale massa van het voertuig mag niet meer bedragen dan de helft van de ledige massa van de trekkende bromfiets;
d.de afstand van de achteras van de trekkende bromfiets tot de achterzijde van de aanhangwagen met inbegrip van de lading mag niet meer bedragen dan 2,50 m.

Artikel 5.18.38 Aanhangwagens

De verlichtingsinstallatie van aanhangwagens moet zodanig op die van het trekkend voertuig zijn aangesloten dat de functies van de verlichting en de lichtsignalen overeenstemmen met die van het trekkend voertuig.

[groet] Teunis
Mijn motoren vanaf 1973 tot heden Jawa 350cc BMW r75/5 Henkel scooter Yamaha XS 650 Suszuki 350 cc tweetakt Honda 125 Honda dream Suzuki GS 750-VX 800
BMW K 100s- R1150R.
mennuh

Dus omdat mijn motor 280kg weegt mag je een aanhanger trekken van 140 kg inclusief bagage

Heb geen idee hoeveel zoon aanhangertje weegt maar het lijkt me ineens een stuk minder interessant

Of hebben jullie hier een andere mening over

Mvg rob
J vd B te V

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Ligt er aan wat je met een aanhanger achter de motor wilt doen.
Stel (ik zeg: "STEL") dat zo'n ding 70 kilo weegt. Dan kun je 70 kilo bagage meenemen plus wat er nog op de motor zelf kan.
Dat is als je naar de bouwmarkt gaat niet veel.
Maar voor een motorvakantie?........
Jongen, wat wil je in hemelsnaam allemaal mee nemen? :shock:
Bovendien:een auto heeft met een aanhanger een lagere maximum toegestane snelheid.
Dat zal met een motorfiets ongetwijfeld ook zijn.
En geloof mij (ik ben een zeer ervaren caravanner, al zeg ik het zelf):
Die lagere snelheid gaat (zeker op de motor) gauw vervelen.
mennuh

We wilden volgend jaar naar Noorwegen gaan maar dan moet er eigenlijk voor 3 man bagage mee aangezien. Te rest geen mogelijk heeft om tentjes etc mee te nemen

Dus wilden we 1 bungalow tent mee nemen maat die ween al gauw een 20 kg
En dan de rest van de bagage nog dus vandaar dat ik dat uit aan het zoeken ben
J vd B te V

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Een advies van een doorgewinterde Noorwegenganger (ikke):
Doe zo'n reis met hutten en herbergen (kro's).
Kun je eigenlijk helemaal zonder planning doen. Wel een beetje afhankelijk van welke streek je heen gaat maar toch......
Jij woont toch bij mij in de buurt? Ik zit in Veldhoven.
Kom je toch een keer op de koffie en dan vertel ik wat meer. Met boeken en foto's.
Moet wel zeggen dat ik altijd met de caravan ben geweest en ga.
Maar ik hoor wel veel verhalen over de hutten en heb er genoeg bekeken.
mennuh

Leuk aanbod waar ik graag op in ga zullen binnenkort wel eens wat afspreken heb het de komende weken nogal druk
Maar ik kom zeker keertje langs :)
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Rob,

Als je gebruik had gemaakt van de zoekfunctie van het forum was je wellicht DIT DRAADJE >> tegengekomen.
Afbeelding
Ik zou zeggen, wat er al is hoef je niet meer uit vinden en neem een contact met dit forumlid door hem een PB >> te sturen. Hij zal vast vele vragen voor je kunnen beantwoorden . . . . :O
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”