Daarna wilde ik een update van de kaart doen, maar kreeg ik hetzelfde probleem.

Moderator: RT_Patrick
Is er ook een vraag waar jij geen antwoord op weet??dutchmidiman schreef:Graag gedaan, ik kan mij zo voorstellen dat je ff niet blij bent in een dergelijke situatie.![]()
Als het geheugenkaartje in de BMW NAV 4 gezeten heeft terwijl er een kaart-update (door bijvoorbeeld Garmin Xpress) geïnstalleerd werd, is het niet geheel uitgesloten dat er toch meer bestanden op dat geheugenkaartje staan, al dan niet als "hidden" gemarkeerd.
De instructies om via Windows Explorer het geheugenkaartje te testen kan je ook doen met de BMW NAV 4 unit zelf.
Wellicht dat daar corruptie ontstaan is en (helaas) wellicht enkele cruciale bestanden beschadigt zijn. Wat weer zou kunnen verklaren waarom je "opeens" alleen maar een oude(re) kaart hebt.![]()
Mocht dat probleem van een oudere kaart blijven bestaan, zal je, denk ik, het beste Garmin Xpress gebruiken om de meest recente kaart weer te her-installeren.
Ja, het is beter (en vele male sneller) om, als je toch alleen maar MP3's op dat geheugenkaartje plaatst, een aparte cardreader te gebruiken. De Garmin staan niet bekend om hun "snelle" manier van het lezen en schrijven naar extern te plaatsen geheugenkaartjes.![]()
Laat staan de communicatie naar het apparaat zelf, zie de uren die nodig zijn om een kaart, na compilatie op de pc, vanaf de pc naar de Garmin's te laden. :shock:
dutchmidiman schreef:Ik weet zeker niet alles, en ik heb het even net zo vaak mis hoor!![]()
Maar omdat ik omni-geïnteresseerd ben, zuig ik alle informatie op en spui het daar waar ik denk dat ik een bijdrage kan geven.
Naast natuurlijk een eigen (soms ietwat ongezouten) mening, brede ervaringen en kennis.
Echt niet veel anders als andere deelnemers van het forum.
Ik neem er wat meer dan gemiddeld er de tijd voor om diep in zaken in te duiken en probeer mijn steentjes bij te dragen daar waar mogelijk.
Misschien heb je gelijk, maar je verdiend de titel eerder dan ik.dutchmidiman schreef:Dank je wel, maar die titel verdienen o zo vele op dit forum in mijn optiek.
Want het forum zijn wij met z'n allen, zonder uitzondering des persoons.
En soms ook de forumpolitie.:lol: (geintje dus!)
In dat geval Garmin Express eerst even updaten....Marianne schreef:Ik krijg bij GE niet de mogelijkheden om dit allemaal in te stellen.
Ga ik nog een keer proberen Hans. Ik heb afgelopen dagen GE wel 10 keer opnieuw op mijn PC gezet en volgens mij de juiste versie (2.3.10.0). Maar ...... je weet het niet.Hans Vaessen schreef:In dat geval Garmin Express eerst even updaten....Marianne schreef:Ik krijg bij GE niet de mogelijkheden om dit allemaal in te stellen.
Ergens eerder in dit draadje gaf je aan dat er geen kaarten op de GPS staan. En dan toch 2.57 GB in gebruikMarianne schreef:Ik heb trouwens 2,57 Gb in gebruik van de 3,65 Gb en dus 1,07 Gb vrij voor de kaart. En dat is dus veel te weinig. Ik heb zelf de indruk dat er iets mist of teveel op de Garmin staat waardoor het e.e.a. niet goed gaat?! Maar vind dan maar uit wat.
Ja, ik vind dit ook erg veel. Vandaar mij opmerking hierover.PaPinkelman schreef:Ergens eerder in dit draadje gaf je aan dat er geen kaarten op de GPS staan. En dan toch 2.57 GB in gebruikMarianne schreef:Ik heb trouwens 2,57 Gb in gebruik van de 3,65 Gb en dus 1,07 Gb vrij voor de kaart. En dat is dus veel te weinig. Ik heb zelf de indruk dat er iets mist of teveel op de Garmin staat waardoor het e.e.a. niet goed gaat?! Maar vind dan maar uit wat.Wat staat er dan op? Mogelijk loopt Garmin Express hierop vast (ziet te weinig geheugen om de minimale kaartenset te installeren).
Kan je aangeven welke bestanden er nu op staan en hoe groot deze zijn?
Om te zien wat er precies in het toestel staat moet je niet GMTK maar Javawa JDM gebruiken. Kan niet héél veel mee misgaan overigens.dutchmidiman schreef: Ik zou Javawa GMTK eerst heel goed bestuderen voordat je er mee aan de slag gaat.
dutchmidiman schreef:Jvawa to the rescue;
Windows XP laat default geen verborgen bestanden en mappen zien, tenzij je dat aanzet;
http://www.javawa.nl/zichtbaarheidbestanden.html
Daar kom ik graag voor langs.Marianne schreef:..Als jullie hier waren, zou ik jullie zoenen.
Rob, je houdt ze van mij tegoed.dutchmidiman schreef:Daar kom ik graag voor langs.Marianne schreef:..Als jullie hier waren, zou ik jullie zoenen.:lol:
Alle gekheid op een stokje, ben blij dat je weer wat verder gekomen bent.![]()
Als je volgende week er weer mee aan de slag gaat, nieuwe geheugenkaartje in je BMW NAV 4, GE opstarten & navigatiekaart laten installeren.
Daarna geheugenkaartje eruit halen en via de cardreader je MP3's erop plaatsen. (in het mapje MP3)
Bob's your uncle.
Dan ook nog even deze opmerking:Marianne schreef: Ga ik nog een keer proberen Hans. Ik heb afgelopen dagen GE wel 10 keer opnieuw op mijn PC gezet en volgens mij de juiste versie (2.3.10.0). Maar ...... je weet het niet.
Daar ging het me allicht ook om. In meervoud bovendien!!Marianne schreef:Dank je Hans, jij houdt die zoenen ook tegoed.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!