Ik heb in dit draadje al eerder mijn ervaring beschreven. Een goed afgestelde xenon set is ook voor mij Pilot en ja, ook in orde gemaakt door Kenny.

Moderator: RT_Patrick
Ik denk dat dit uiteindelijk de meest relevante vraag in dit onderwerp is, die iedereen individueel voor zich zelf moet en nu ook kan beantwoorden met alle voors en tegens die de revue gepasseerd hebben! (Tenzij hij of zij naar Oostenrijk op vakantie gaat natuurlijk, dan wordt het meer een exacte wetenschap...)Baird schreef:Aan het eind van alle grote analyses, berekeningen, kwantificeren etc komt de laatste vraag: Heb je er een goed gevoel bij? Bij mij is dat Ja.
Nou... niet helemaal. Er is nog een kans.Bert M schreef: (Tenzij hij of zij naar Oostenrijk op vakantie gaat natuurlijk, dan wordt het meer een exacte wetenschap...)
Via een ander forum werd ik gewezen op een ander (groot) nadeel van xenon ombouw.Sehr geehrter Herr Wachtmeister / Sehr geehrte Frau Wachtmeisterin, laut Europäischem Gesetz gilt in alle Mitgliedstaten die Zulassung des Fahrzeuges und die Zulassungsregeln wie sie im Zulassungsland des Fahrzeuges gelten. Die Konvertierung nach Xenon nur durch Austausch von der Halogen Glühbirne ist in Holland gesetzmäßig zugelassen. Eine technische oder andere Anpassung oder Änderung an dem Abblendelicht oder dem Scheinwerfer ist dabei nicht gesetzmäßig vorgeschrieben.
Deswegen ist gemäß Europäisches Recht und Österreichisches Gesetz in Bezug auf freien Reisen und Verkehr ein solches Licht in Österreich zugelassen (genehmigt) für in Holland gekennzeichnete Motorräder.
Abteilung Rechtsberatung des Holländischen Motorrad Tour Verbandes (LOOT)
Kraftfahrgesetz (KFG)
§ 35 KFG Typengenehmigung von Teilen und Ausrüstungsgegenständen sowie von zusätzlichen Aufbauten und Vorrichtungen
(5) Die ausländische Genehmigung und die Kennzeichnung einer Type von Teilen oder Ausrüstungsgegenständen von Kraftfahrzeugen oder Anhängern, von Sturzhelmen für Kraftfahrer oder von Warneinrichtungen gelten, wenn sie von Österreich auf Grund internationaler Vereinbarungen anzuerkennen sind, für die Dauer der Geltung der Genehmigung als einer inländischen Genehmigung und einem inländischen Genehmigungszeichen gleichgestellt. Wird festgestellt, daß diese Teile, Ausrüstungsgegenstände, Sturzhelme oder Warneinrichtungen nicht mit der ihrer Kennzeichnung entsprechenden im Ausland genehmigten Type übereinstimmen, so hat der Bundesminister für Verkehr, Innovation und Technologie hiervon die auf Grund der internationalen Vereinbarung zuständige Behörde zu verständigen, wenn Österreich auf Grund dieser internationalen Vereinbarung hierzu verpflichtet ist.
(6) Typen von Teilen oder Ausrüstungsgegenständen von Kraftfahrzeugen oder Anhängern, von Sturzhelmen für Kraftfahrer oder von Warneinrichtungen die nicht zur Feilbietung oder Verwendung im Inland bestimmt sind und die den Vorschriften dieses Bundesgesetzes und der Grund dieses Bundesgesetzes erlassenen Verordnungen nicht entsprechen, sind auf Antrag zu genehmigen, wenn auf Grund internationaler Vereinbarungen für Österreich die Verpflichtung hiezu besteht und sie den Bestimmungen dieser Vereinbarungen entsprechen. Bei dieser Genehmigung ist auszusprechen, daß die Teile oder Ausrüstungsgegenstände dieser Type nicht den für sie geltenden österreichischen Vorschriften entsprechen.
Wat een quatsch!MofkaP schreef:Een xenon-armatuur is daarop geprepareerd met uv-filters en uv-bescherming, een halogeen-armatuur is dat niet.
Uiteindelijk tast de uv-straling de boel aan.
Dat is de klok horen luiden en de spreekwoordelijke klepel, vermoed ik;MofkaP schreef:Via een ander forum werd ik gewezen op een ander (groot) nadeel van xenon ombouw.
De uv-straling van een xenonlampje is vele malen hoger dan die van een halogeenlampje.
Een xenon-armatuur is daarop geprepareerd met uv-filters en uv-bescherming, een halogeen-armatuur is dat niet.
Uiteindelijk tast de uv-straling de reflector en het (kunststof)glas aan.
Bron: Pilot XenonZoals bij elke gasontladingslamp, word ook bij de xenon lamp licht opgewekt, doordat van in de lamp aanwezige gasmolekulen elektronen worden aangeslagen. Bij het terugvallen naar de oorspronkelijke baan, wordt er licht uitgestraald. In tegenstelling tot ontladingslampen met kwik, waar een groot deel van de straling UV straling is, wordt bij xenonlampen een groot deel van de straling direct als zichtbaar licht uitgestraald.
Wij van WC-eend....dutchmidiman schreef:Bron: Pilot XenonZoals bij elke gasontladingslamp, word ook bij de xenon lamp licht opgewekt, doordat van in de lamp aanwezige gasmolekulen elektronen worden aangeslagen. Bij het terugvallen naar de oorspronkelijke baan, wordt er licht uitgestraald. In tegenstelling tot ontladingslampen met kwik, waar een groot deel van de straling UV straling is, wordt bij xenonlampen een groot deel van de straling direct als zichtbaar licht uitgestraald.
En nog wat meer fabeltjes worden uit de wereld geholpen
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!