De (Philips) Rally H7 zijn 80 watt, beduidend meer dan de 55 watt van reguliere H7's.
Dus inderdaad meer licht.
Wel worden deze Rally H7 ook warmer (bij Halogeen is meer licht en ook meer warmte), en aangezien het veel plastic is bij de moderne koplampen (ook bij de 1200RT) raad ik je aan deze lamp spaarzaam te gebruiken.
Daarnaast hebben Rally lampen geen E-keur en mag je ze formeel dus eigenlijk niet gebruiken op de openbare weg.
Je zou eventueel ook nog Xenon kunnen overwegen, maar dat is minder handig bij groot licht aangezien Xenon altijd wat tijd nodig heeft (zo'n 10 seconden of meer) voordat de lichtopbrengst optimaal is.
Als je gloeilamp (of je koplamp

) vervangen is, dien je het licht altijd op nieuw af te stellen.
Dat is inderdaad de eerdere goed tip waar ik naar zou kijken, staat de verlichting nog wel goed genoeg afgesteld.
Als een Halogeenlamp "op" raakt, zal dat zich soms kenbaar maken door zwarte neerslag op het (kwarts)lampglas aan de binnenzijde.
Dit zijn verdampte deeltjes van de gloeidraad en ultimo zal de gloeidraad daarom ook doorbranden (temperatuur van de gloeidraad loopt omhoog, de gloeidraad verbrandt). Die zwarte neerslag op het lampglas zal weldegelijk invloed hebben op de lichtopbrengst.
Wel is het zo dat Halogeen lampen tegenwoordig veel minder last hebben van die zwarte aanslag door gebruik van betere (inerte) gassen en dergelijke.
Grootlicht is ook een H7 55 watt lamp op de 1200RT, en geeft wel iets meer licht op grote afstand maar inderdaad ook meer strooilicht.
Ik zou ook even controleren of de hendel bij je koplampafstelschroef wel in de goede stand staat. (de pal zou in de rijrichting, de neutrale stand, moeten staan volgens mij).
Deze zit tussen de linker dimlicht en de grootlicht achterop je koplampunit.