starten
Moderator: RT_Patrick
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2314
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: starten
Vaak is het leuk als iemand zich bij binnenkomst op hetmeulekecram schreef:wie kan me helpen.
Mijn bmw rt 850 start altijd zo moeilijk.
Als ik de abs knop in duw gaat het beter en mijn batterie is splinternieuw

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- PaPinkelman
- Berichten: 1016
- Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
- Locatie: Stiphout
Re: starten
Wat bedoel je met moeiljk starten?
Draait de startmotor (te) langzaam rond, of slaat de motor niet aan? Beschrijf eens nauwkeuriger wat er aan de hand is, dan is er een grotere kans op nuttige anwoorden..
Overigens, welkom!
Draait de startmotor (te) langzaam rond, of slaat de motor niet aan? Beschrijf eens nauwkeuriger wat er aan de hand is, dan is er een grotere kans op nuttige anwoorden..
Overigens, welkom!
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Re: starten
de motor slaat aan maar er is geen power genoeg om hem volledig laten te draaien en valt dan terug.
iemand heeft me al laten weten dat mijn abs te veel van mijn batterie vraagt maar ik heb mijn twijfels
iemand heeft me al laten weten dat mijn abs te veel van mijn batterie vraagt maar ik heb mijn twijfels
- PaPinkelman
- Berichten: 1016
- Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
- Locatie: Stiphout
Re: starten
Dat lijkt me ook sterk. Ervaringen zijn meestal dat het andersom is: als de accu 'wat minder' is , valt de ABS in storing, terwijl het starten nog wel goed gaat.
Ik begrijp uit jouw woorden dat de startmotor niet goed ronddraait, terwijl de accu wel goed is. Dan lijkt het probleem eerder in de startmotor of de bekabeling te zitten. Eerst alle aansluitingen (vergeet de massa niet) maar eens nalopen/zuiver maken?
Ik begrijp uit jouw woorden dat de startmotor niet goed ronddraait, terwijl de accu wel goed is. Dan lijkt het probleem eerder in de startmotor of de bekabeling te zitten. Eerst alle aansluitingen (vergeet de massa niet) maar eens nalopen/zuiver maken?
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Re: starten
Had hetzefde probleem, nieuwe accu geplaatst, nogsteeds hetzelfde.
Startmotor gedemonteerd en uit elkaar gehaald, wat bleek, alle 4 de magneten rondom het anker losgekomen van het huis [deze zitten geplakt].
Dus niet zo gek dat hij zwaar start, nieuwe startmotor geplaatst en hij start weer als nieuw.
Toch jammer dat het stukie Frankrijk op de bmw [Valeo] toch niet zo fijn geconsrueerd is.
Startmotor gedemonteerd en uit elkaar gehaald, wat bleek, alle 4 de magneten rondom het anker losgekomen van het huis [deze zitten geplakt].
Dus niet zo gek dat hij zwaar start, nieuwe startmotor geplaatst en hij start weer als nieuw.
Toch jammer dat het stukie Frankrijk op de bmw [Valeo] toch niet zo fijn geconsrueerd is.
Re: starten
Hi onlangs nagenoeg het zelfde probleen en na dat ik dit gelezen had een nieuwe starter besteld.
(een nieuwe accu was al bij laatse service beurt geplaatst) Echter tijdens het eerste dagje rijden met de nieuwe starter was de motor niet meer aan het lopen te krijgen zodra hij warm was , starter ging wel rond maar motor sloeg eenvoudig weg niet aan, na navi en hvv en grootlicht uitzetten starte hij weer dit meerdere malen die dag.
Op advies van reperateur de spanning gemeten bij starten, en ja hoor de spanning zakte tot 8,5v terug !
Ja dan doet het motor mgmt systeem het niet goed meer.
Dus oude starter schoongemaakt (geen losse machneten)en terug geplaatst ,en nu ook weer een te lage start spanning.
Conclusie Nieuwe Accu blijkt defect.
na onder coulance vervangen van de (gel)accu gelijk met grotere capacitijd weer prima starten en rijden.
(ps nw starter inmiddels doorverkocht)
(een nieuwe accu was al bij laatse service beurt geplaatst) Echter tijdens het eerste dagje rijden met de nieuwe starter was de motor niet meer aan het lopen te krijgen zodra hij warm was , starter ging wel rond maar motor sloeg eenvoudig weg niet aan, na navi en hvv en grootlicht uitzetten starte hij weer dit meerdere malen die dag.
Op advies van reperateur de spanning gemeten bij starten, en ja hoor de spanning zakte tot 8,5v terug !
Ja dan doet het motor mgmt systeem het niet goed meer.
Dus oude starter schoongemaakt (geen losse machneten)en terug geplaatst ,en nu ook weer een te lage start spanning.
Conclusie Nieuwe Accu blijkt defect.
na onder coulance vervangen van de (gel)accu gelijk met grotere capacitijd weer prima starten en rijden.
(ps nw starter inmiddels doorverkocht)
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht