Situatie: Noordelijke rondweg Breda, 3 rijstroken, richting A16, toegestane snelheid 70km/h, verkeerslichten staan op rood, vaak snelheidscontroles. Motoragent rijdt mij met ongeveer 100-110 km/h voorbij, geen zwaailichten, geen sirene, haalt verder rechts en links auto's in, remt af voor het rode verkeerslicht maar rijdt er wel door heen en verdwijnt uit beeld.
Mijn simpele vraag: Mag dit volgens de uitzonderingsregels voor 'motor-agenten', en zo ja hoe zijn die regels dan. Mag dit niet volgens de uitzonderingsregels: welke zijn er dan overtreden? Ik wil geen eindeloze discussie maar eens gewoon weten hoe dit soort zaken geregeld zijn, ben benieuwd

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg) 
  . Dat ze deze actie uithalen zonder zwaailichten en sirenes kan ik me voorstellen anders was de auto hem vast wel eerder gesmeerd als hij de lichten aan zag komen. Ze hoeven mij ook geen verklaring te geven waarom en ik heb alleen maar respect voor zo,n actie
  . Dat ze deze actie uithalen zonder zwaailichten en sirenes kan ik me voorstellen anders was de auto hem vast wel eerder gesmeerd als hij de lichten aan zag komen. Ze hoeven mij ook geen verklaring te geven waarom en ik heb alleen maar respect voor zo,n actie