Op het dashboard bevinden zich 4 sensoren cq leds. Wie weet waarvoor zij dienen?

Moderator: RT_Patrick
AGVerheij schreef:Toen ik de bericht-titel las dacht ik in eerste instantie aan de sensor voor de dashboardverlichting
(op de KM-teller) en de led van het alarm (op de RPM-teller).
Maar zo'n blokje als op de foto heb ik nog niet eerder gezien.
Er staat ook niets in de handleiding ??
Dave schreef:Wat gebeurt er als je ze afdekt?
Jos WRSM schreef:Dat ga ik morgen even uitproberen.
Dave schreef:Wat gebeurt er als je ze afdekt?
Dave schreef:Hmmmm...
Nog verschillende tijdsduren geprobeerd? Soms moet je iets langer afdekken voordat er het in werking wordt gesteld. Maar, de vorige eigenaar kan je niet verder helpen?
Jos WRSM schreef:Vorige eigenaar weet het ook niet . . . .![]()
Dave schreef:Hmmmm...
Nog verschillende tijdsduren geprobeerd? Soms moet je iets langer afdekken voordat er het in werking wordt gesteld. Maar, de vorige eigenaar kan je niet verder helpen?
jaybmw schreef:Jos,
Lijkt me niet origineel,alhoewel het wel "matcht"met de rest van het dashbrd.Pak de afdekkap in zijn geheel er eens af en bekijk de evt aanwezige bedrading eens en volg deze,misschien dat dit duidelijkheid geeft? Denk zelf dat het naderhand opgebouwd is?maar ik wacht evt reacties af van mede forummers.
Suc6 met je 1200 trouwens !
,Jeroen.
jaybmw schreef:Net even mijn dash bekeken en idd het ruitje waarbij bij Jos de led's inzitten is origineel. Dus zou het van een of ander alarmsysteem geweest kunnen zijn?
Als het stoort koop je een ander stuk plastic omlijsting bij de knalpot of een nieuwe toch.Tot nu toe is het gissen wat de betekenis is van deze led's.
FF wachte...........
Ik ben het een keer niet met je eens. Het is inderdaad best netjes gemonteerd, maar als je goed kijkt zie je dat de verdeling van de leds zeker geen fabrieksmatig design is. Bijv.: afstand van leds tot boven- en onderkant verschilt, en tussenafstand van de bovenste en onderste leds is niet precies gelijk.dutchmidiman schreef:Het ziet er erg netjes uit, dus lijkt mij fabrieks-af gemonteerd?![]()
dutchmidiman schreef:Intrigerend!
Dat kastje herken ik niet en zo op het 1e oog is het niet OEM?![]()
Handgeschreven tekst op dit kastje zo te zien?
Lijkt, zo te zien, maar ik doe een gok, op een intercom?
Of anders iets van motor-tuning?![]()
Als het mijn motor was ging ik het tot op de bodem uitzoeken. :lol:
Het roept meer vraagtekens op dan het beantwoord.
dutchmidiman schreef:Dan is de beste kans dit mysterie op te lossen zodra de tupperware eraf gaat danwel of/als ik het in het eggie zie.
Kenny heeft tegenwoordig ook een borescope, dus met enig inzet zou dit mysterie op te lossen moeten zijn.
En neig ik te denken aan een intercom of motortuning, vooralsnog.
De DMM is een echte elektronisch Sherlock Holmesdutchmidiman schreef:Ondertussen heb ik een blik mogen werpen;
De 4 ledjes in het dashboard lijken niet verder aangesloten te zijn.
Wel zitten deze ledjes met dotjes lijm gezekerd, zo te zien.
De ledjes hebben zo te zien nog hun fabrieks-af lange pootjes, dus wellicht zijn ze nimmer gebruikt maar gepland voor een projectje.
Het kastje (= printje met aluminium afdekking) lijkt aangesloten te zijn op de licht-connector van de koplamp.
Op het printje heb ik iets van een schakeltransistor (in TO220 behuizing) gezien en een meer-slagen print-potmetertje.
Daarnaast blijken er 2 ledjes in het knipperlichthuis gemonteerd te zijn die je kunt zien branden, niet heel erg fel. Er lopen twee kabeltjes vanaf het printje naar waarschijnlijk deze leds in de knipperlichthuizen.
Het lijkt er vooralsnog op dat er een soort extra led-verlichting(kje) aangebracht is, waarmee op de print waarschijnlijk de felheid van deze ledjes ingesteld kan worden.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!