Cardan lagers

Onderhoud, problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
thooms

Cardan lagers

Ongelezen bericht door thooms »

Hallo

Ik ben aan het uitzoeken welk type cardan lagers in de klok zitten , ik weet dat ik ze bij de dealer kan kopen maar goed die komen ook van de lagerboer dus daar komen die van mij straks ook vandaan.
Wie weet welke nr op de lagers staan zodat ik weet welke ik moet bestellen
Kombee

Re: Cardan lagers

Ongelezen bericht door Kombee »

Hoeft niet zo te zijn dat het standaardlagers van SKF, FAG oid zijn. Soms wordt er een speciale serie voor BMW gemaakt.
Bij de dealert zijn ze volgens mij los ook niet veel duurder dan bij de lagerboer.
En voor een paar tientjes zou ik het risico niet willen lopen dat de lagers voortijdig de geest geven om dat het net niet de goede zijn maar das mijn mening.

[groet]
thooms

Risico is er niet als je de juiste type hebt met de code is een lager een lager .
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Kombee schreef:Hoeft niet zo te zijn dat het standaardlagers van SKF, FAG oid zijn. Soms wordt er een speciale serie voor BMW gemaakt.
Bij de dealert zijn ze volgens mij los ook niet veel duurder dan bij de lagerboer.
En voor een paar tientjes zou ik het risico niet willen lopen dat de lagers voortijdig de geest geven om dat het net niet de goede zijn maar das mijn mening.

[groet]
Goedenavond tmoos
Ik neem aan dat je de 2 conische lagers op het schanierpunt tussen schwingarm en cardanhuis bedoeld?Ik heb het stel lagers hier voor me liggen welke ik een aantal jaren geleden vervangen,daar staat op "Fag 10-6465 A ik hoop dat je er iets aan hebt.

Gr-Kees.
Kees BMW
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

En dat zijn toch deze weer

02

33172311091

NEEDLE BEARING - 10X32X17

Dit vond ik hierover
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=19283
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

Goeie tips heren _004
Hier waardeer ik dit forum zo door (onder andere). Hier heeft Thooms toch snel antwoord op z'n vraag.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

thooms schreef:Risico is er niet als je de juiste type hebt met de code is een lager een lager .
Een lager is een lager, dat is beperkt waar. Dat klopt voor de D/d en de andere afmetingen waar je als gebruiker mee te maken krijgt, zo ook het type afdichting om eventueel het vet binnen of vuil buiten te houden. Het aantal rollen/kogels/gebruikt materialen, inwendige afmetingen, etc is door de fabrikant vrij om te bepalen, dat kan dus goed uitpakken of helemaal niet. Dus als ik een lager in het cardan zou vervangen zou ik daar toch graag een fatsoenlijk merklager in plaatsen dan een willekeurig merk X dat ook past, van dat beetje prijsverschil kun je nauwelijks een keer uit eten _002
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Ton1959

Ik zelf kies altijd voor SKF of Timken.
Ik heb niet de overtuiging dat her BMW altijd de beste gebruikt. Mijn balhoofdlagers van mijn BMWF650 waren uit Bulgarije en behoorlijk slecht. Ik ben er dus ook zeker van dat niet elk lager hetzelfde is. Maar op twee lagertjes verwacht ik ook geen gigantisch verschil in prijs.

Ton
Kombee

Ongelezen bericht door Kombee »

Het is inderdaad zo nr is nummer en dat behoort bij een soort lager en uitvoering. IK heb zelf ook al eens gezocht maar het valt niet mee om een speciaal voor de automotive / motorrad ontwikkeld lager te kopen bij de reguliere lagerboer. Je kunt dus uren stoppen in het zoeken _001 waar te bestellen of direct naar de dealert waar ze ze misschien wel op de plank hebben liggen. :D

Ik betaalde voor de scharnierlagertjes 45 euro.
thooms

KIjk eens aan van alle kanten word ik geholpen

De lagers zijn van de cardan klok dus niet de schanier van het cardan.
IK heb eerlijk gezegt nog niet bij de dealer nagevraagd maar weet uit ervaring dat de prijs bij SKF boer een stuk klant vriendelijker is zeg maar.
Ton1959

Bij deze link staan de maten vn de lagers erbij

http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/ ... d=03252011

Moet goed komen dan _004
thooms

De maten heb ik gezien ik mis alleen de soort lager type dat staat er nooit bij helaas
Ton1959

TAPERED ROLLER BEARING . Maar ja ik had gehoopt dat dat voldoende was. Heb je de andere link bekeken die ik gegeven had omdat het lager misschien toch wel alleen te verkrijgen is bij BMW?

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=19283
Ton1959

Ik heb nog even gezocht maar het zal me verbazen als het niet de 30205 J2/Q is van SKF. Tenzij je het pinionlager moet hebben. Maar je kan altijd je oude lager meenemen naar de lagerdealer
Heb je hier nog iets aan?
http://www.largiader.com/parts/crossref.html
thooms

Hoi Ton

Dit kon hem nog wel eens zijn hier staat buiten de maten om nog extra informatie .

bedankt ik zal het meenemen
Ton1959

Dat laatste nummer vond ik niet . Achter 30205 J2/Q stond nog 07 043 daar. En deze laatste nummers vond ik zo niet. Ik heb deze lagers gebruikt voor het balhoofd bij mijn F650. Maar dan ook zonder de 07 043.

Ik hoop dat het helpt inderdaad

Ton _004

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Versnellingsbak & Koppeling”