Olielekkage voorvork

Instellingen, vervanging en rijcomfort.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
M.H.

Olielekkage voorvork

Ongelezen bericht door M.H. »

Ik had al een vermoeden, maar afgelopen zaterdag is dit helaas bevestigd :x
Mijn voorvork lekt olie :( :( .

Maar gelukkig valt mijn motor nog in de garantie bij MotoPort Wormerveer, dus afspraak gemaakt om dit in orde te maken.
Tevens gaan ze dan ook (hopelijk) het toch wel irritante KFR verhelpen.

Maar verder nog helemaal tevreden over mijn -1150- :D :D

Gegroet,
Marcel
Ton1959

Re: Olielekkage voorvork

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Gelukkig dat je nog in de garantietijd zit. KFR is binnen 15 minuten meestal verholpen gewoon even synchroniseren.Mijn motor heeft er totaal geen last van.

Ton
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Ton1959 schreef:Gelukkig dat je nog in de garantietijd zit. KFR is binnen 15 minuten meestal verholpen gewoon even synchroniseren.Mijn motor heeft er totaal geen last van.

Ton
Het is ook niet de motor die er last van heeft Ton , meestal is het de berijder ;) :D
Ton1959

Daarom had de dealer waar ik hem kocht het niet opgelost de motor had er geen last van :D :D :D
M.H.

Is het eigenlijk wel goed en veilig om toch met deze lichte olielekkage (tijdelijk) door te rijden?
De afspraak bij de motorzaak is pas op zaterdag 19 november.
Maar met dit mooie (lente :) ) weer wil ik eigenlijk toch wel gaan rijden.

Ik hoor graag jullie advies/bevindingen.
Alvast bedankt.

Gegroet,
Marcel
Ton1959

Is geen probleem omdat het toch geen effect heeft op de demping. Zolang het maar een klein beetje is kan je er rustig nog even mee rijden.

Ton
thooms

Ongelezen bericht door thooms »

Het toeval wil dat mijn voorvork ook lekt was eerst nog een beetje zweten maar nu is het serieus lekken.
De vraag is weet iemand welke dikt vork olie er in moet de hoeveelheid is me bekend
M.H.

Ton1959 schreef:Is geen probleem omdat het toch geen effect heeft op de demping. Zolang het maar een klein beetje is kan je er rustig nog even mee rijden.

Ton
Ton,
bedankt voor je snelle reactie _004
Nu kan ik morgen met een gerust hart toch nog voorzichtig en veilig een toertochtje gaan rijden :-)

Gegroet,
Marcel
Ton1959

Ik denk dat een 15W olie perfect zal zijn niet dat het veel uitmaakt omdat het alleen voor smering is en niet voor de demping.

Ton
thooms

Het is goed om mee te denken maar wil toch echt het precies weten iemand die weet hoe dik de olie moet zijn.
In de gegevens van bmw word gepraat over orginele olie en dat is het.
Ton1959

Dan koop je gewoon de originele olie dat is toch simpel. DE BMW olie is 10W maar het verschil zal je niet merken. En bij BMW kan je kiezen tussen 7,5 en 10W

Ton _004
thooms

KIjk hier heb ik wat aan de juiste getallen.
Ik heb namelijk nog olie over van mijn racer aangezien deze de zelfde dikt is kan ik hem dus mooi opgebruiken weggooien heb ik een hekel aan.
Ton1959

Ik denk dat BMW het niet in het werkplaatshandboek aangeeft omdat je er gewoon bijna elke voorvorkolie in kan doen bij deze motoren. Bij Motozoom verkoopt men de 15 W voor een 1150. Bij een BMW onderdelensite staat 5W of 10W. Maar de olie moet bij onze vork alleen maar smeren . Dunnere olie zal er iets sneller uitkomen als de keerring wat minder word.

Ton

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Vering & ESA”