Ik heb weer geluk met me r1150 rt vandaag kreeg ik te horen van de monteur dat me abs pomp kapot is ik ben er zelf heel de dag bij geweest en heb gezien wat hij allemaal heeft gecontroleerd.
Ben er niet zo blij mee maar goed het probleem begon 4 weken geleden toen ik met de motor naar me werk wou gaan pomp bleef draaien constant dus ik motor uit gezet toen op nieuw gestart pomp uit kneep in de voorhandel, pomp werkte weer,maarrrrrrr bleef weer hangen ik heb toen nieuwe rem olie er in gedaan en de motor remde weer normaal zoals altijd nou opgelost dacht ik, gisteren weer het zelfde probleem ik weer alle rem olie vervangen toen ik klaar was nog steeds zelfde probleem.
Dealer gebeld ik kon gelijk langs komen en hij heeft gelijk de computer aangesloten en vond de volgende fout meldingen olie peil te laag, remdruk voorkant te hoog en achter te laag en nog een paar oude meldingen deze had die gewist en toen hij de motor getest had was die weer goed en kon ik hem mee nemen naar huis.
Het gevaar lampje blijft ook constant branden en het paniek lampje knippert.
Vanmorgen denk ik even snel het tuperware er op zetten en rijden dit gedaan wou even test ritje maken om te kijken of alles werkt ik zet contact aan en ja hoor weer het zelfde probleem dealer weer gebeld en alles uit gelegt hij zeg kom maar terug dan lees ik hem weer uit en weer de zelfde fout meldingen nou om een lang verhaal kort te maken vertelde hij me dat de abs pomp kapot is.
Dit word een duur grapje om te laten repareren volgens hem ben ik ongeveer over de 1000 euro lichter, dus ik heb gezegt effe niks doen aan me motor ik moet er eerst rustig over nadenken.
Ik zit nu internet af te speuren voor een andere abs pomp heb er al een paar gevonden maar ik vind de prijs nog te hoog wat ze er voor durven te vragen,650 euro en 799 euro voor een 2de hands pomp, niet normaal toch.
En als ik een pomp vind en die zelf monteer dan bespaar ik me de sleutel kosten van de dealer uit maar aan de andere kant denk ik weer als hij het maakt dan heb ik gerantie dus ik zit een beetje in twijfel wat ik moet doen.?
Maar goed ik ga er dit weekend eens goed over denken ik laat het wel weten hier op het geweldige forum.
Fijn weekend allen.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)