Wit LED achterlicht R11xxRT

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

LHHC

Wit LED achterlicht R11xxRT

Ongelezen bericht door LHHC »

Ik heb nog nooit ergens eerder een wit achterlicht gezien voor de R11xxRT serie. Vanaf juli 2011 is dit nu wel verkrijgbaar via http://www.whitelights.eu/product_info. ... dru74kpsj2.
Er zijn twee uitvoeringen, 1 x voor de RT uitvoeringen zonder 'verlichting-controle' en 1 voor de uitvoering met (v.a. 2001).

Ziet er best fraai uit 8)_

Afbeelding
Robin0341
Type: R1250RT
Bijz: 2024 Sport racing blue metallic 2
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Re: Wit LED achterlicht R11xxRT

Ongelezen bericht door Robin0341 »

Ik had die lui vorige week donderdag gemaild of die achterlichtunit al leverbaar is. Op hun site stond immers eind juli.

Dit antwoord kreeg ik terug:

Hallo!
Nein, das wird noch etwa 2-3 Wochen dauern.

Viele Grüße,
Ihr WhiteLights-Team
Königstraße 53
26180 Rastede
Tel.: 04402-84486
Fax: 04402-84721
www.whitelights.de
[email protected]

Wat betekent eigenlijk dat met of zonder 'verlichting-controle'? Kan iemand mij dat wellicht uitleggen?

Alvast dank,
Robin _004
Willem Rietveld
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2014
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Almere

Ongelezen bericht door Willem Rietveld »

Dat ziet er inderdaad wel erg fraai uit. Had ik de 1100rt nog gehad, zou ik het zeker aanschaffen.
Robin, met of zonder houd in; mét canbus of zonder canbus. Mét canbus krijg je o.a. een melding in je dashboard dat er een lamp stuk is.

[groet] , Willem.
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
Robin0341

Dank je voor de uitleg Willem.
Mijn RT van 2004 heeft zo'n canbus zeker? Sorry for asking. Ik ben echter zo A-technisch als het maar zijn kan :D
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Die "fout" heb ik al eens eerder gemaakt bij de R11xxRT, die heeft geen CAN-bus.
Wel heeft de R1150RT een systeem wat een defecte remlicht zal detecteren en zal het dimlicht als remlicht gaan werken, heb ik begrepen.
En dat is in 2001 in gebruik genomen, want de R1150RT kende een productiestart van januari 2000.

Daarom staat er ook bij het ene model "...ab Baujahr 2001" (lees: tot 2001) en bij het andere model "...ab Baujahr 2001" (lees: vanaf 2001 en verder)

Bij de R1150RT moet je sowieso oppassen als je met de (rem)verlichting aan de slag gaat, bijvoorbeeld met LEDs, je kunt dan een ABS storing krijgen.

Wat die oplossing van WhiteLights doet, is een zware (laag-ohmige) weerstand over de aanvoerlijnen aansluiten, opdat de belasting vergelijkbaar wordt met een gloeilamp.

Hetzelfde geldt voor de knipperlichtautomaat;
Volgens EU richtlijnen moet je knipperlicht sneller gaan knipperen als blijkt dat er 1 knipperlichtlamp defect is, als signaal naar de bestuurder dat er iets aan de hand is.
Als je met LEDs aan de slag gaat, moet je ook daar weer zware (laag-ohmige) weerstand plaatsen om de belasting van een gloeilamp te simuleren.

Nadeel van dit alles:
- Dergelijke weerstanden produceren behoorlijk wat warmte
- Als je LED-lamp defect raakt, zal daarop niet gesignaleerd worden, tenzij de gehele unit defect raakt, inclusief die zware (laag-ohmige) weerstand. Kortom, regelmatig je knipperlichten en remlicht controleren (bijv. in de ruit van de auto achter je als je voor het verkeerslicht staat).

En als je niet weet welk productiedatum je motor heeft;
Ga naar REALOEM en voer de laatste 7 cijfers van je VIN in.
Robin0341

Toppertje weer Rob.

Bedankt voor je heldere uitleg _004
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Zojuist besteld, ga jullie op de hoogte houden van levering, maar vooral ook van lichtopbrengst (want daar hoop ik echt winst mee te halen).

Big RT Smile
Inspector Gadget

Nu wil ik geen doemdenker zijn, beste Dave, maar tenzij WhiteLights reflectors *in* de licht-unit geplaatst heeft, zal je wellicht enigszins teleurgesteld kunnen zijn, ben ik bang.

De reden is heel simpel;
Voor een rem- en dimlicht, zijnde rood licht, is een rode lens met een rode lamp (of LED) het beste resultaat. (lees: zichtbaarheid)
Dat is krek hetzelfde bij knipperlichten; oranje lampen en oranje lenzen geven de beste zichtbaarheid.
Licht van dezelfde kleur als de lens waar dit licht door heen moet wordt namelijk heel veel minder weg gefilterd, en best wel behoorlijk ook.

Bij de WhiteLights oplossing worden zo te zien (ook) geen reflectoren gebruikt, alleen maar LED's.
Waarschijnlijk wel Power-leds, hoewel als ik de hoeveel LED's zie in het knipperlicht, zullen dat geen High Power leds zijn.

Wat ik helaas wel vaker zie, ook bij niet-OEM oplossingen van auto's, autolampen e.d.
In plaats van een hoog vermogen (High Power) LED (1 is dan voldoende), gebruikt men een redelijk grote hoeveelheid power leds.
De redenen zijn simpel, puur kosten en de E-keur.
Het lichtbeeld en het lichtvemogen mag namelijk *niet* veranderen in vergelijking met de OEM verlichting. (dus zoals het was)
Dit in verband met de type-goedkeuring e.d.

En als ik dat dan vergelijk met mijn RoadRocketeer LED's (die heeft 4 High Power leds) vindt ik tot op heden de resultaten van andere oplossingen die ik tot nu toe gezien heb, nogal tegenvallen.
Als het om zichtbaarheid en veiligheid gaat.

Het zou mij overigens niet verbazen als WhiteLights de Weiser knipperlicht LED's gebruikt, maar dat geheel terzijde. ;)

Ik hoop van harte dat ik het mis heb, en dat we positief verbaast zullen zijn.

Maar gezien de prijs en wat ik tot nu toe van gezien en gelezen heb, ben ik bang dat ik niet al te voorbarig ben...

Nu ben ik hiermee al jaren bezig, dus wellicht heeft men (zoals WhiteLight) het "licht" gezien (woordspeling) en een "echte" oplossing gemaakt.
Lees: waar je van kunt zeggen dat het inderdaad echt veel beter zichtbaarder is.

Nogmaals, wil geen doomdenker zijn, maar dat zijn mijn ervaringen tot op heden.
En mijn mening. ;)
Dave

Hoi Rob,

Duidelijk verhaal, maar misschien dat ten opzichte van ons huidig gloeiend spijkertje wel iets verbetering te halen is?
Inspector Gadget

Ik verwacht een ja en een nee.
Lekker duidelijk zo :roll: , maar ik zal het toelichten;

Als ik WhiteLight's oplossing zo bekijk, gebruiken zij vele Power Leds.
Het is niet zo heel goed te zien op de afbeeldingen van hun website, maar ik schat in dat er zo'n 20 leds gebruikt worden voor 1 knipperlicht.
(dat is het geval bij de Weiser oplossing, als ze die als OEM-oplossing gebruiken)

Ik verwacht dat de rem- en dimlicht ook uit een handvol (rode) leds bestaan.

Maar, 1 groot nadeel van leds is dat deze, in tegenstelling tot gloeilampen, het licht *niet* rondom schijnen, maar (vrijwel) rechtuit.
Je kunt dat op 2 manieren oplossen;
- High Power leds gebruiken met een zgn. voorzet-lens; (je kunt niet te veel High Power leds gebruiken, want die hebben allemaal een koellichaam nodig)

- Meerdere Power leds gebruiken met een grote openingshoek (120 graden of meer), eventueel deze onder een uitwaaierende hoek monteren.

Want een reflector zit er bij de R11xxRT helaas niet in, het binnenwerk is niet met (bijv) aluminium coating afgewerkt.

Pffw, heel verhaal weer, volgens mij ben ik weer gezond of zo... :roll: :lol:
Daarom is de huidige verlichting zo'n "gloeiende spijker".

Leds zullen dit, tenzij je ze slim monteert of high power versies gebruikt, niet oplossen.
Tel daarbij nog op dat bijna de helft van de rode lens van de R11xxRT behuizing niet eens wordt gebruikt (afschotting!), en dan wordt dat heel moeilijk op te lossen.

En dan de Ja waarmee ik mijn reactie begon;
De WhiteLight oplossing is een volledige vervanging van de bestaande lichtarmatuur, dus is er hoop dat ze bovenstaande problemen hebben opgelost.
Realistisch denk ik dat ze alleen de lens van de achterlich-unit vervangen hebben (voor een witte, melkachtige versie), samen met plaatsing van de leds, dus nog steeds geen reflectors *in* de behuizing. Maar dat is puur gokwerk van mijn kant.

Hopelijk geeft het enige verbetering, en anders zijn er maar twee opties, zwaardere gloeilampen of zo'n RoadRocketeer led-lampen.

Want, nu ben ik weer ff realistisch, WhiteLights oplossing is *niet* bedoelt voor de verbetering van de verlichting, maar optiek, oftewel mooi(er) maken dan de OEM oplossing.
Als dat qua lichtopbrengst een verbetering geeft is dat voor hen een bonus, maar dat is niet hun uitgangspunt.
Vandaar ook hun bedrijfsnaam, natuurlijk. ;)

Anyhoe, ik kan van alles roepen, uitleggen en toelichten, maar de praktijk zal het uitwijzen.
En durf ik wel zo ver te gaan dat ik mijn motor er naast kan zetten, en dan zie pas echt het verschil.
Dave

Bij het monteren van het achterlicht zal ik een VOOR en NA foto maken van de verlichting onder gelijkwaardige omstandigheden (donker en camera op zelfde lens, iso, sluitertijd en diafragma). Eens kijken wat dat doet, we gaan het beleven.

Wat mij betreft zijn er vier mogelijkheden:
1. Lichtintensiteit wordt beter: missie geslaagd, en de motor ziet er daarbij nog eens beter uit
2. Lichtintensiteit is gelijk: jammer, maar de motor ziet er in ieder geval goed uit
3a. Lichtopbrengst is minder, maar dat is op te lossen met andere verlichtingsmogelijkheden in de unit: mooi, toch nog gelukt en fijn een middag geknutseld :D
3b. Lichtopbrengst is minder en dat is niet te verhelpen: de unit ga ik proberen terug te sturen omdat er niet wordt voldaan aan de verwachting.

Ik denk overigens dat ik deze test uitvoer zonder het in de motor te monteren, maar gewoon 'aan tafel'.

En qua LED-technieken ben ik een beetje op de hoogte (niet zo gedetailleerd als jij Rob) want ik ben voor mezelf al een tijdje aan het broeden op een zelfgemaakt lampje. Het ontbreekt echter aan tijd om het concreet in te vullen (en zaken als een draaibank).

Als eerder gezegd: wordt vervolgd! Ik vind het wel aardig om dit eens uit te zoeken en te proberen...
Wullum
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: Lkr. HN

Ongelezen bericht door Wullum »

WOEHAAAAAA!
Hier was ik naar op zoek sinds het moment dat mijn -850- in beeld kwam!
Ik wilde graag witte knipperlicht ròndom, totnutoe alleen vóór leverbaar, omdat er geen witte àchter bestonden gewoon de oranje laten zitten.

Nu wordt het dus alsnog haalbaar om de oranje lampen "endgültig zu beseitigen"!

Wellicht een idee om hier een groepsinkoop van te maken ná de test van Dave???
Als die goed uitvalt wil ik zeker meedoen.

@Dave, als de unit op je -1100- zit wil ik graag ff komen kijken 8)_

@mods, moet dit draadje niet naar de afdeling verlichting?
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Dave

Het licht is onderweg!!! Hopelijk heb ik 'm snel beschikbaar voor de foto's :D

Edit: komende maandag voor het einde van de dag wordt de unit geleverd (volgens de website dan toch zeker)...
Dave

De lampen zijn binnen en gemonteerd! Zie hieronder de resultaten, voor iedereen ter eigen beoordeling. Montage was een peulenschil, en dat terwijl ik ook nog eens de gelegenheid genomen heb wat extra shrinktubes om de koppelingen te schuiven en branden.

Zie hier: links voor en rechts na

- achterlicht
Afbeelding Afbeelding

- remlicht
Afbeelding Afbeelding

- knipperlichten
Afbeelding Afbeelding

- nieuwe unit met remlicht en knipperlichten
Afbeelding

- en tenslotte de nieuwe unit zonder verlichting
Afbeelding

Ik laat ze nog even zitten, maar ik doe mijn originele achterlicht ook nog even niet weg...

Dave
Inspector Gadget

Hmm, wat in ieder geval positief opvalt is dat het dimlicht verbeterd is, beter zichtbaar.

De gloeilamp is echt de spreekwoordelijke gloeiende spijker, wat dat betreft.

Bij de LED-versie is er zo te zien ook goed verschil tussen dimlicht en remlicht.
Ook niet bepaald onbelangrijk.
En er wordt goed gebruik gemaakt van de lichtvlakken, in plaats van een "postzegel".

Maar ik moet wel zeggen, ik vindt het wel erg wennen, als ik de foto's zo beoordeel.
Oftewel heel erg mooi vindt ik het nog niet.
Wel...ehm...apart.

Maar dat vond ik in het begin de 1200 ook niet, maar nu.... _005 _004
Dave

dutchmidiman schreef:Maar ik moet wel zeggen, ik vindt het wel erg wennen, als ik de foto's zo beoordeel.
Oftewel heel mooi vindt ik het nog niet.
Wel...ehm...apart.
Zie ook mijn laatste opmerking hierover... ;)
Inspector Gadget

Ik begrijp je, Dave. ;)

Looks is altijd wennen, dat had ik met mijn 1200, mijn huidige auto, dat zal wel "normaal" zijn.
Gewenning en zo.
Wullum

Ik vind 'm wel mooi _005

Al lijkt het rode LED achterlicht wel een beetje licht, bijna geel, in vergelijking met de knipperlichten, maar dat kan gezichtsbedrog / feauteaubedrog zijn, ook het originele remlicht is èrg oranje op de feauteau.

Dus Dave, mocht je na de dub-periode alsnog je oude unit terug willen plaatsen, ik weet wel een gegadigde voor het Whitelight 8)_
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Robin0341

Wat een leuke jurk heb je aan Dave.

Ik zie toch echt wel een (hele) grote verbetering in de hoeveelheid licht die er uit de unit komt.
Zeker als je kijkt naar het schijnsel dat het licht werpt onder op je topkoffer. Volgens mij komt het de veiligheid zeker ten goede.
Zelf vind ik het bovendien wel erg mooi om te zien.

Ik denk dat ik weet wat ik voor Sinterklaas vraag!

Dank je wel Dave voor de foto's.

Robin _004
Inspector Gadget

En Dave, mocht je na je dub-periode uiteindelijk niet kiezen voor de WhiteLights-oplossing, kunnen we wellicht eens gedachte uitwisselen over de RoadRocketeer led-lampen;

Afbeelding

en

Afbeelding

en

Afbeelding

en

Afbeelding
Dave

Robin0341 schreef:Wat een leuke jurk heb je aan Dave.
Dat is mijn lieftallige assistente van 6... Misschien vindt ze het straks wel leuk om aan nog meer knopjes en hendels te komen van een motorfiets :D

dutchmidiman schreef:En Dave, mocht je na je dub-periode uiteindelijk niet kiezen voor de WhiteLights-oplossing, kunnen we wellicht eens gedachte uitwisselen over de RoadRocketeer led-lampen;
We zullen het zien, vooralsnog ben ik positief verrast over de lichtopbrengst! Net in het donker even 'geremd' en aan de voordeur stond daarna direct een aantal mannen met oneerbare voorstellen richting mijn vrouw... _001
Robin0341

Volgens mij gaan ze als zoete broodjes........

De website http://www.whitelights.de/ laat nu al weer weten dat de units vanaf eind augustus leverbaar zijn.
Overigens hebben ze ook ineens de donkere uitvoering.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Inspector Gadget

Volgens mij wel logisch dat het nu uitverkocht is, het is volgens mij goedkoper dan het OEM onderdeel bij Herrn. BMW zelf! ;) :lol:
Of men maakt ze zelf en wachten op productiemomenten. (build-to-order in het verlengde)
Een soort van Deutsche NedPlex, zeg maar. ;)

Die dieprode versie is ook wel "apart" om te zien.
Volgens mij best wel mooi bij bepaalde kleurstellingen van de motor.

Nja, ik ga mijn 1100 liever verkopen, ga daar geen diepte-investering meer in doen voor de opsmuk, sorry.
En qua prijsstelling zal ik die snel verkopen, schat ik zo in. _004
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

dutchmidiman schreef: Die dieprode versie is ook wel "apart" om te zien.
Volgens mij best wel mooi bij bepaalde kleurstellingen van de motor.
Ik moet zeggen dat ik het witte achterlichten me persoonlijk wat tegenvalt.
De smokeversie vind ik echter op het eerste gezicht wel fraai.... Zal vast mooi staan op een zwarte....

Maar de rode????
waar staat die dan??
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Inspector Gadget

Big W(alter) schreef:....De smokeversie vind ik echter op het eerste gezicht wel fraai.... Zal vast mooi staan op een zwarte....

Maar de rode????
waar staat die dan??
Jij noemt het smoke, WhiteLights noemt het "schwarze", en ik noem het dieprood. :neutral:
(omdat als ik de foto bekijk waar ook de zijkoffers op staan, het dieprood is, wellicht door lichtinval)

Ach, “semantics”, niet zo boeiend. ;)
Dave

Ik weet nu voor mezelf waarom de witte knipperlichten tegenvallen als het om de looks gaat: op de reclamefoto is de behuizing wit, bij aflevering en op mijn unit is die zwart, en dat zorgt voor een andere 'look'.

Morgen zal ik er eens een email aan wagen richting whitelights wat daar de reden voor is, ook daarvan houd ik jullie op de hoogte.

Groet,

Dave
Inspector Gadget

@Dave;
Inderdaad, nu je het zo duidt, dat is inderdaad het verschil en maakt die led-clusters nogal prominent.
Je mankeert niets aan je ogen!

Hopelijk komen ze met een oplossing, want je hebt gelijk, dat heeft een andere "look".
Wullum

Dave schreef:Ik weet nu voor mezelf waarom de witte knipperlichten tegenvallen als het om de looks gaat: op de reclamefoto is de behuizing wit, bij aflevering en op mijn unit is die zwart, en dat zorgt voor een andere 'look'.
Ik moet zeggen dat ik de geleverde versie met zwarte achterzijde en wit glas eigelijk mooier vind dan de "geheel witte" uitvoering. Ietsje hoger techie gehalte vind ik, maar dat is natuurlijk persoonlijk, zoals smaak altijd persoonlijk is.
Ik ben iig nu al het los geld thuis aan het tellen om er ook eentje te gaan bestellen.

Groepsinkoop, anyone? :roll:
Dave

Zojuist een mail gestuurd naar de mensen van Whitelights om te vragen of het zwarte huis een productiefout is of zo bedoeld. We wachten af...
Inspector Gadget

Ik hoop van harte dat ze het voor je gaan oplossen, Dave!

Andere optie die je zou kunnen overwegen, is dat je de unit terugstuurt en vraagt dat ze de donkere (schwarze) versie aan jou leveren.
Met jou (donker?) rode motor is het dan optisch wel mooier, denk ik. _001

Maar smaken verschillen, natuurlijk!

En aangezien het geleverde product niet overeen komt met datgene wat op hun website afgebeeld staat (en ik nergens op hun website een disclaimer kan vinden die dergelijke "verantwoordelijkheden" uitsluit), naast de consumentenwetgeving aangaande kopen-op-afstand, heb je m.i. recht om het kosteloos (met uitzondering van jou verzendkosten, dat is wel de wetgeving) om te laten ruilen.

Je hebt gelijk; eerst vriendelijk vragen of er een vergissing is, daarna proberen een oplossing te krijgen die jij wenst.
Dave

En een reactie binnen van Torsten ( _004 ) !

Blijkt dat de foto van de proto is met witte 'bak' en deze tegenwoordig enkel nog geleverd wordt met zwarte bak in verband met eisen voor contrast. Eventueel kan ik de mijne omruilen tegen een 'smoke' versie. TOP reactie. Half september is er weer voorraad (daar zijn ze al doorheen :D ).

Nu nog nadenken over wat ik wil... Een witte bak zit er niet meer in, vrees ik. En dan vraag ik me af of een smoked versie wel past bij mijn motor (wetende dat ik voor ook witte/clear knipperlichtglazen heb).
Inspector Gadget

Netjes inderdaad! _004
Ik had eigenlijk niets anders van ze verwacht onder voorgenoemde redenen.
Maar, wel netjes van ze.

Uiteindelijk maak jij de keuze zelf natuurlijk, beste Dave.
Maar het feit wat voor zit ook achter moet komen te zitten, dat weten wij allemaal nu omdat je er melding van gemaakt hebt.
Normaal gesproken zie je óf de voorkant óf de achterkant van je RT.

Oftewel, wat geeft voor jou het gevoel van uitstraling aan de achterzijde, ongeacht de voorzijde?
Mijn "vrouwelijke kant" geeft aan dat bij jou (rode) RT zo'n "schwarze" juist heel mooi zou kunnen staan.

En anders heb ik nog smoke-versie voor de voorkant liggen (nieuw en ongebruikt) die je voor een zacht prijsje mag overnemen.
Dave

Tsja, looks...

We zullen maar niet over smaak gaan twisten (hoewel dat misschien weer wel leuke muziek oplevert). Persoonlijk vind ik dat de motor wat dat betreft een beetje eenheid moet uitstralen. En als je bedenkt dat ik zelf witte runninglights heb gemaakt aan de voorzijde (die dus wit uitstralen) wil ik dat liefst aan de achterzijde ook - die witte uitstraling dan. Als ik de runninglights ook hier doorzet zullen ze rood schijnen. Maar gezien de lichtopbrengst die de unit zelf geeft, is dat niet nodig _004

Misschien is het nog een mogelijkheid om de witte reflector aan de voorzijde (deels) zwart te spuiten...

Kortom: denkwerk gevraagd. En dat heeft geen haast.
Inspector Gadget

Ik laat je verder mijmeren, en wens je veel wijsheid toe. ;) :lol:
Beemer-Tycoons
2023
2023
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Ongelezen bericht door Beemer-Tycoons »

Het ziet er erg fraai uit en de licht op brengst lijkt mij ook meer als met de standaard verlichting, ik heb zelf ook al een extra led balkje als extra achterlicht en remlicht maar dit lijkt mij een goed alternatief en ga het binnenkort ook bestellen.
-1150- Peter
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding
Robin0341

Dave,

Is de kap niet van de unit te verwijderen? Zo zou je bijvoorbeeld zelf het zwarte kunsstof wit kunnen spuiten en heb je wat je hebben wilt. _001
Dave

Dan zou je met een dremeltje aan de slag moeten, de beide delen zijn kunststofgelast... Kan wel natuurlijk...

Dan is het eenvoudiger om een zwart accent aan te brengen in de knipperlichten aan de voorzijde :D .
Laatst gewijzigd door Dave op 24 sep 2011, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Robin0341

Dave,

Zijn er nog ontwikkelingen op het gebied van je achterlichtunit? Met andere woorden, rijd je er nog mee rond? En hoe bevalt het in de praktijk?
Dave

Hoi Robin,

De unit zit in de doos en wacht op afhaling door Wullum. Ik twijfel nog of ik half september een andere unit bestel met een witte 'achterbak'. Hangt een beetje af van andere ontwikkelingen thuis... Het zwarte gat mag dan wel diep zijn, de bodem van mijn beurs is dat niet :D.
Hangt ook af van mijn Duitse contact...
Robin0341

Ok, dus Wullum gaat met de zwarte bak rondrijden _004

Ik denk dat ik een witte ook mooier vind. Vraag me alleen sterk af hoe dat zou staan op mijn titaan zilveren RT.... _001
Op die foto bij whitelights is het echt heel mooi hoor op zo'n donkere motorfiets.
Ik zou dan ook de witte knipperlichten voor voor moeten bestellen.

Mocht je nou die witte bak binnenkort toch bestellen, dan ben ik natuurlijk wel weer erg benieuwd naar de foto's. Zou ik trouwens dezelfde als jij moeten hebben????? Ik heb een 1150 RT twinspark uit 2004. Waarbij het licht altijd brand zeg maar. Als dat zo is, neem ik gewoon de jouwe over als die jou toch weer niet bevalt _004
Dave

Als ik 'm bestel volgen er zo snel mogelijk weer foto's natuurlijk. Hoe het op een zilveren RT staat? Misschien dat ik dan de foto's even moet 'shoppen' naar een andere kleur :D . Je zou volgens mij overigens niets aan mijn unit hebben, er was iets met die 1150's in dat achterlicht... Lees ook eerder in dit draadje.
baltus

Ongelezen bericht door baltus »

Ik vind het jammer dat ze de witte achterlichtglazen niet los verkopen. Daar zou ik wel raad mee weten. Aan de voorkant heb ik de witte lenzen al voorzien van led's Achter komt binnenkort aan de beurt. Je moet wel van knutselen houden, maar dan kan je met led's best een optimaal resultaat behalen. Zoals gezegt je moet niet denken dat je met 3 ledjes of een vervangings lampje nog iets leuks ziet. Ik ben zelf uitgegaan van 1/2 watt 120 graden leds. Dan kan je makkelijk berekenen dat je aan 40 ledjes per kant genoeg hebt om geen narigheid te krijgen met de knipper automaat. En dan hoefje ook geen knipperlicht verwarmingsweerstand het overtollige vemogen op te laten stoken. Maar zoals gezegd, dat witte glas zou best mooi staan op mijn zwarte RT.
Ik vind het mooi om te zien hoe iedereen toch met liefde bezig is zijn motor nog mooier te maken. En dat de ervaringen meteen gedeeld worden. Ga zo door.
Groeten, Baltus

https://picasaweb.google.com/1068413954 ... directlink
Laatst gewijzigd door baltus op 13 sep 2011, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Is een hele mooie lampunit, komt op mijn verlanglijst _005

Maar even voor mijn eigen nieuwsgierigheid:
Zijn die LED's ook toepasbaar met de KISAN-module ?? Op geen van de twee sites kom ik er iets over tegen, maar ik kan me voorstellen dat het moduleren dat Kisan doet voor de running-lights niet lekker combineert met LED's en de bijbehorende controller.

[groet], GerbeRT
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

AGVerheij schreef: Maar even voor mijn eigen nieuwsgierigheid:
Zijn die LED's ook toepasbaar met de KISAN-module ?? Op geen van de twee sites kom ik er iets over tegen, maar ik kan me voorstellen dat het moduleren dat Kisan doet voor de running-lights niet lekker combineert met LED's en de bijbehorende controller.

[groet], GerbeRT
Die vraag heb ik dus ook, is een mooie voor dutch!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Inspector Gadget

Ik heb geen Kisan SignalMinder meer, maar ik weet uit eigen ervaring dat leds in principe geen probleem behoeven te vormen als je een Kisan Signal Minder gebruikt.
Ik heb piëzo-pieperts gebruikt en die werkte ook prima met de Running Light functie.

Of je nog met een belastingweerstand moet gaan werken om de belasting van een 21 watt gloeilamp (= 1,75 ampère) te simuleren als je daarentegen leds gebruikt, heb ik nimmer uitvoerig getest.
(oftewel of je het fenomeen sneller knipperen krijgt als indicatie dat er een gloeilamp stuk is, wat volgens mij alleen een EU-eis is, en niet in de US of A, maar ik kan het mis hebben).
Ik had Diadem gloeilampen en het resultaat was voor mij mooi genoeg.

Maar dat kan je zelf heel eenvoudig uittesten;
Als je een Kisan Signal Minder hebt, haal 1 gloeilamp van je knipperlichten er uit en kijk of dit sneller knipperen gebeurt, of niet.
Als je knipperlicht inderdaad sneller gaat knipperen dan "normaal", zit er dus inderdaad "defecte lamp" detectie in de Kisan Signal Minder.
En zal je dus in het oog moeten houden dat welke soort (led) lamp je ook terug gaat plaatsen, deze een vergelijkbare belasting moet geven.

Als je het vervangen van de gloeilamp met alleen leds wilt doen, en geen belastingweerstand (ook wel Flash Killer genaamd) wilt gebruiken, zal je een stoot van enkele tientalle leds nodig om een vergelijkbare belasting te vormen.
En dat dus per gloeilamp die je vervangt.
Dat gaat je fysiek een hele uitdaging geven.
Je kunt kiezen voor High Power leds maar dan moet die ook weer gaan koelen.

Ik denk dat 1 van de redenen dat Whitelites het binnenwerk heeft aangepast versus wat zij initieel op hun website geplaatst hadden, de E-keur was.

Hoe je het ook went of keert, de achterlicht-unit van de R11xxRT is ruim onvoldoende, er zit niet eens een reflector of reflecterend materiaal in de behuizing!
Vandaar dat het "eenvoudig weg" vervangen van de gloeilamp vaak een matig resultaat geeft, tenzij ze specifiek daar voor ontworpen zijn.
Zoals de RoadRocketeer lampen, maar daar is de prijs ook naar.
Het resultaat is overigens wel subliem, en vandaar dat ik voor de knipperlichten de Diadem lampen een prima oplossing vond en vindt.
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

@dutch: En hoe met de running light functie van de Kisan? Of gaat daar het verhaal van op dat er pulsgewijs toch die 12V op komt?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Inspector Gadget

Correct, Kisan stuurde de aan/uit-tijd van de lampen, waarbij de uit-tijd langer was voor de lage RunningLights-stand en de uit-tijd juist weer korter werd bij de hoogste stand (de Signal Minder kent maar 3 standen, hoog, laag en uit, voor de Running Lights).

En dat kon ik heel goed horen met mijn piëzo-pieperts. ;)

Deze manier van aansturen (moduleren) wordt ook gebruikt om.... led lampen te dimmen! _004

Alleen of de Kisan Signal Minder nog voldoende signaal geeft in de laagste RunningLights-stand om een led-lamp te doen branden, kan ik helaas niet langer meer uittesten. _002
Led-lampen heb ik meer dan zat, in allerlei soorten en types, maar geen Kisan Signal Minder meer.

Let wel, de RunningLights in de laagste stand vondt ik persoonlijk "gloeiende spijkers", je zag ze bijna niet.
Maar ik geef grif toe, dat is een kwestie van smaak, natuurlijk.
baltus

Ongelezen bericht door baltus »

Als je er behoefte aan hebt, ik heb hier nog wel led gloeilampvervangers liggen. Als je dan een mailtje stuurt stop ik er twee in een enveloppe en stuur ik ze op. Dan kan je rustig uitproberen. Ik ben ook wel benieuwd naar het resultaat.

Groeten, Baltus.
Dave

De Whitelights worden niet meer overgenomen. Gisteren mail gehad van Whitelights en maandag stuur ik ze terug om ze te ruilen tegen een andere versie. Foto's volgen weer zo snel mogelijk!

Edit 07-10:
Gisteren de nieuwe lamp ontvangen. Die ziet er erg goed uit! Had ik echter bij het verplaatsen van de motor het ding op contact laten staan, accu leeg... Ik heb 'm direct aan de lader gezet en ga morgen met de motor aan de slag (achterlicht en led-verlichting). Foto's volgen dan zo snel mogelijk (afhankelijk van hoe ver ik kom, er moeten nog wat andere zaken ook geregeld worden meen ik).

Edit 08-10:
Net even de motor achterom gezet, achterlicht eruit geschroefd en nieuwe achterlicht erin geschroefd. Fluitje van een cent, montage is echt een eitje. Dus testen en de foto's... niet dus! Om een of andere reden heeft de accu nog onvoldoende opgeladen. Ik vermoed ergens kortsluiting. Maandagavond komt de motor dus even naar binnen en dan gaan we er mee aan de slag (huid afpellen en storingzoeken). Wordt vervolgd! Als maar niet mijn nieuwe pc680 de geest al gegeven heeft _002

Groet,

Dave
Beemer-Tycoons
2023
2023
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Ongelezen bericht door Beemer-Tycoons »

Vorige week toch besloten om een achterlicht te bestellen bij Whitelights en afgelopen Dinsdag werd het pakketje al thuis bezorgd. Gistermorgen gelijk aan de slag om het achterlicht te monteren en het is inderdaad een kwestie van plug en play. Even het OEM achterlicht los koppelen en je kan zo het nieuwe LED achterlicht aansluiten, ik moest alleen nog even uitzoeken hoe ik mijn extra led achter/rem licht wat ik al geruime tijd als extra achterlicht gebruik moest aansluiten. Het staat op mijn Titaansilver kleurige Beemer erg mooi en het zorgt er ook nog eens voor een veel veiliger gevoel aan de achterkant omdat je nu nog beter wordt gezien. Ze hebben er zelfs een extra rode plak reflector bij gedaan omdat die niet in het achterlicht zit verwerkt en je wettelijk wel verplicht bent om een rode reflector aan de achterzijde van je motor diendt te hebben. Al met al het geld dubbel en dwars waard. _004

Afbeelding
Afbeelding

[groet] -1150- Peter
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”