Wat ik mij afvraag is of er ergens een overzicht beschikbaar is wat nu precies per modeljaar de verschillen zijn. Deze informatie zou goed kunnen helpen bij het bepalen (van het bouwjaar) van een eventuele opvolger.
Moderator: RT_Patrick
Zo Rob,en wanneer komt de jouwe?dutchmidiman schreef:Via G00gle las ik veranderingen aan het ABS systeem.
Servo-aansturing van de remmen zou vanaf 2007 vervangen zijn door een eenvoudiger en minder storings-gevoeliger systeem, waardoor gemakkelijker te onderhouden, repareren, e.d.
Bij de Final Drive zit er een gemakkelijker bereikbare plug vanaf model-jaar 2008/2009.
En de Service-Interval Reminder kwam bij model-jaar 2008.
En WikiPedia geeft ook nog wat informatie;
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_R1200RT
Wat ik zoal lees is 2007 een prima model-jaar, en de model-jaren daarna. Dus ook 2008 en 2009.
Gôh... altijd gedacht dat die servo-aansturing te herkennen was aan het kenmerkende gierende geluid bij het bedienen van de rem en dat dat na de 1150 in de vuilbak was beland...dutchmidiman schreef:Servo-aansturing van de remmen zou vanaf 2007 vervangen zijn door een eenvoudiger en minder storings-gevoeliger systeem, waardoor gemakkelijker te onderhouden, repareren, e.d.
Ik ben er mee bezig, maar heb geen haast wat dat betreft. Is ook beter voor de financien.jaybmw schreef:Zo Rob,en wanneer komt de jouwe?Ik had gedacht dat je dit seizoen zou overstappen op een
?
.moh_fan schreef:Gôh... altijd gedacht dat die servo-aansturing te herkennen was aan het kenmerkende gierende geluid bij het bedienen van de rem en dat dat na de 1150 in de vuilbak was beland...
Klopt, en ben ik helemaal met je eens;Jan R1200RT schreef:Die van mij is van september 2006 en ik heb er nog geen enkel (serieus) probleem mee gehad.
En natuurlijk blijft men een model in de tijd verbeteren.
Maar dat maakt volgens mij nog niet dat een iets oudere versie ook niet een prima machine is.
Hmmm. Ik heb een R1200RT van april 2007. Ik vraag me af waaraan ik kan herkennen hoe mijn remschijven zijn gemonteerd. Meer zwevend of minder zwevend? Kun je daar iets meer over zeggen? Ik heb geen last van kromme schijven, maar nu wil het weten ook.moh_fan schreef:Ik rijd nu mijn derde 1200RT. De meest schokkende dingen die ik me voor de geest kan halen...
Het model van sept.2008 had ten opzichte van model apr.2007 een verandering qua bevestiging van de remschijven.
Ze waren meer zwevend gemonteerd.
Dit wegens het veelvuldig kromtrekken van de remschijven. Zelf verving men bij mij 3x de voorremschijven en 1x de achterremschijf.
Het model 2007 had ontzettend last van pingelen.
Dit werd door een softwarematige verandering in motormanagement opgelost.
Zelf noemde je de verbetering van de versnellingsbak al.
Verder vond ik de kwaliteit van de poedercoating(?) van klepdeksels en schetsplaten maar matig. Na één winter begon de coating te blazen en/of af te bladderen.
Dit is de nieuwe bevestiging:Corné schreef:Kun je daar iets meer over zeggen?
Wellicht dat je dat kunt uitlezen met de GS-911, een diagnosetool voor BMW motorfietsen.Corné schreef:Maar hoe weet ik welke software versie van het motormanagement ik heb?
Ik bedoel meer dit:dutchmidiman schreef:Dat de poedercoating ietwat minder is, ter hoogte van de zolen van de laarzen, zie ik inderdaad, van de vorige eigenaar natuurlijk.![]()
Ik heb daar een "oplossing" voor gevonden, een soort bescherming die je aldaar kunt aanbrengen.
BMW schrijft dat gewoon voor.Ralph Romein schreef: Als het om pingelen gaat, waarom zou je geen 98 tanken..
Ja dat is bekent, maar veel mensen denken dat 98 aan de pomp duurder is dan 95, maar vergeten dat de motor niet alleen lekkerder maar ook zuiniger gaat lopen.doov650 schreef:BMW schrijft dat gewoon voor.Ralph Romein schreef: Als het om pingelen gaat, waarom zou je geen 98 tanken..
Zuiniger? Je kunt harder zul je bedoelen, dat is veel belangrijker.Ralph Romein schreef:Ja dat is bekent, maar veel mensen denken dat 98 aan de pomp duurder is dan 95, maar vergeten dat de motor niet alleen lekkerder maar ook zuiniger gaat lopen.doov650 schreef:BMW schrijft dat gewoon voor.Ralph Romein schreef: Als het om pingelen gaat, waarom zou je geen 98 tanken..
Dit is de nieuwe bevestiging:moh_fan schreef:Corné schreef:Kun je daar iets meer over zeggen?
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!