Heb nu nl het idee dat ze de ene keer spontaan uitgaan en de andere keer niet.

In de manual heb ik het niet kunnen ontdekken, of lees ik hier overheen.
Moderator: RT_Patrick
Ik ben er over na gaan denken en kom tot de conclusie dat ik mijzelf onbewust, in die 5 jaar, heb aan geleerd om ongv. op 150m richting aan te geven. Voor de meeste weggebruikers moet dat een verrassing zijn want hoe vaak zie ik niet dat bij een afrit op de snelweg pas richting wordt aangegeven op het moment van de afrit oprijden. Wildripper als je op 150m richting aan gaat geven doe je het dus zo slecht nog nietWildripper schreef:Da's jammer want ik vind na 210 meter wel snel. Wanneer je bv de snelweg verlaat geef je toch minstens 300 meter van te voren richting aan. En tegen de tijd dat je daadwerkelijk de afrit opgaat is hij alweer uit.
Hoe doen jullie dat dan?![]()
Inderdaad op de snelweg net te kort en in de stad te lang.Wildripper schreef:Da's jammer want ik vind na 210 meter wel snel. Wanneer je bv de snelweg verlaat geef je toch minstens 300 meter van te voren richting aan. En tegen de tijd dat je daadwerkelijk de afrit opgaat is hij alweer uit.
Hoe doen jullie dat dan?![]()
Ik ben dan meer met me knippers bezig dan het verkeer, dat is geen goede situatie.
Mijn idee. Zinloze optie. Maak het dan uitschakelbaar zodat mensen die wel weten waar ze mee bezig zijn zelf hun knipperlichten uit kunnen zetten of aan kunnen houden :-)Noortukker schreef: Inderdaad op de snelweg net te kort en in de stad te lang.
Wat mij betreft kan deze optie van de beemer er weer af.
Dat is een interessante optie, laat je het resultaat en welke setting je hebt gekozen hier weten?Wildripper schreef:Heb even met Arie Molenaar gebeld,
die zegt dat er 3 tijdsintervallen mogelijk zijn.
Maakt niet uit jo, wij lopen niet weg.Wildripper schreef:Zekers, maar IJsselstein is niet om de hoek. Hehehe.
Dus duurt nog ff. Eerst even de autocom er weer in.
En afgelopen zaterdag was het blijkbaar open-dag aldaar, je kon bijna over de hoofden lopen/rijden.Wildripper schreef:Zekers, maar IJselstein is niet om de hoek. Hehehe.
Klopt, de GS-911 is puur diagnostisch bedoeld. Op de web site van (Zuid-Afrikaanse) leverancier staat duidelijk:dutchmidiman schreef:....Anders dan de GS-911 maar dat is volgens mij meer diagnose dan echt het instellen van parameters op de BMW.
Heb een R 1200RT MY2010 met de nieuwe bediening. Auto cancelling is bij mij aanwezig (ik vind het fijn!). Had hiervoor een R 1100RT met de oorspronkelijke bediening zonder de cancelling. Nu gaan de knipperlichten vanzelf uit na een bepaalde afstand (200 mtr) en/of na een bepaalde tijd (ik geloof 20 seconden), net aan welke voorwaarde het eerste voldaan is...marcmuts schreef:Heeft de MK2 nog steeds auto-cancelling knipperlichten of is dat met de normale schakeling komen te vervallen?
De 1200RT MY2010 heeft Japanse schakelaar ... dus beide kanten tegelijk aandoen zit er niet meer in (jammer, was toch iets typisch BMW).Wildripper schreef:inschakelen van alarmlichten doe je door beiden kanten tegelijk in te drukken. Morgen gaat molenaar het voor mij aan passen. En mogen gelijk een nieuw lampje in de koplamp zetten. Want die heeft het vandaag begeven. Wel mooi die waarschuwing op het display.
Daar is ie dan.speek schreef:Als jullie nog 1-2 weken geduld hebben dan kan ik je precies vertellen hoe het zit.
Dat soort instellingen zitten namelijk onder de 'voorkeursinstellingen' en zijn inderdaad alleen door de dealer te wijzigen.
daar hadden ze bij Honda kunnen kijken. Mijn V45S uit 1982 had al zo een systeem.Maarten de Vries schreef:Wat mij betreft mag BMW dat automatisch uitschakelen wel afschaffen of het koppelen aan een bepaalde hellingshoek van de motor en niet zo zeer aan de afstand. Ik ben intussen er al gewent bij afritten de richting aanwijzer meer dan 1 keer aan te zetten.
Groetjes Maarten de Vries
Ehhh. Weet je zeker dat je de pagina hebt geupload?speek schreef:Daar is ie dan.speek schreef:Als jullie nog 1-2 weken geduld hebben dan kan ik je precies vertellen hoe het zit.
Dat soort instellingen zitten namelijk onder de 'voorkeursinstellingen' en zijn inderdaad alleen door de dealer te wijzigen.
Ik bloos...marcmuts schreef:Ehhh. Weet je zeker dat je de pagina hebt geupload?![]()
Ik zie niets over instellingen of knipperlichten...
Bij mij stond deze bij aflevering (Motor Houtrust) al op km/l. Grappig dat dit instelbaar is...Verbruikseenheidweergave
l / 100km [af]
km / l *
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!