spiegel kunnen omklappen

Alles over windbescherming en aerodynamica.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
mveenstra
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur

spiegel kunnen omklappen

Ongelezen bericht door mveenstra »

hallo forumleden

Ik heb een vraag. Om mijn motor de schuur in te krijgen moet ik door een 90cm brede deur. Dit past precies maar is erg kras gevoelig. Om dus te voorkomen dat ik steeds krassen op mijn spiegels maak haal ik steeds de spiegel er af. nadeel hier van is alleen dat ik steeds de lamp los moet halen en de spiegel moet weg leggen. Gezien het feit dat ik mijn motor steeds vaker ga gebruiken ben ik nu opzoek naar een oplossing waarmee het makkelijker is om de spiegel steeds los te halen en vast te zetten . Nu zat ik zelf te denken aan een scharnier of iets in die trant. Maar ik ben benieuwd of iemand aar al iets op heeft gevonden?
Laatst gewijzigd door mveenstra op 01 sep 2011, 10:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Erikh

Re: spiegel makkelijk los en vast zetten

Ongelezen bericht door Erikh »

Ik zou zeggen: maak de deur wat breder, maar dat zou wel niet kunnen. :D
Dick_R1100RT

Ongelezen bericht door Dick_R1100RT »

Om die reden staat mijn motor al 2 jaar op straat. Mijn vorige motor paste wel door de tuinpoort, de RT niet. Gelukkig kan een RT wel wat hebben qua weer. Moet er niet aan denken een chopper te hebben met al dat chroom.
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

nou de deur breder maken kan wel. Echter wil de verhuurder dit niet. Anders had ik dit allang gedaan en buiten zetten tja het kan. Maar ik ben veels te voorzichtig met mijn dame om haar zo maar buiten te laten staan. Daarbij hebben wij buiten een parkeerplek daar ook niet echt plek voor en met al die gehandicapten bij ons (woon op een zorgterrein voor geestelijk en lichamelijk gehandicapten) is dit ook niet echt een goede oplossing. Ik moet altijd goed opletten dat ik niet steeds mijn spullen kwijt ben of dat ze het stuk maken.
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Jij hebt echt een probleem!

Ik zal eens kijken of ik iets kan bedenken voor deze situatie. Ik ga er gemakshalve van uit dat één spiegel 'weg klappen' voldoende is. Zo ja, welke van de twee is dat dan?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Baird schreef:Jij hebt echt een probleem!

Ik zal eens kijken of ik iets kan bedenken voor deze situatie. Ik ga er gemakshalve van uit dat één spiegel 'weg klappen' voldoende is. Zo ja, welke van de twee is dat dan?
1 spiegel weg klappen is inderdaad voldoende. Welke maakt niet echt uit. Maar mijn voorkeur gaat uit naar de rechter aangezien aan de linkerkant de deur zit en ja het inderdaad lastig. Maar ja problemen zijn er om opgelost te worden he. :D
Groetjes Mike,

Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

hmmm...ik vraag me af of het kunnen wegklappen van een spiegel dmv een scharnier wel zo veel ruimte oplevert... _001 Ik bedoel...naar welke zijde je de spiegel ook laat scharnieren...de spiegelhuis-oppervlakte die nu aan de kuip vast zit.....wordt daar toch niet kleiner van???
O ja.....ik was vroeger al hééél slecht met wiskunde.... :D :D
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

nou als je het scharnier aan de binnenkant zou kunnen doen zo dat de spiegel voor je de box van je radio (mit je die hebt anders zit het alleen een rooster) terrecht komt dan scheelt dit toch wel een aardig deel. Als dit net zo veel is als wanneer je hem er af haald dan ben ik een aardig eind geholpen. Alleen weet ik niet of dit haalbaar is of dat er misschien een andere oplossing voor is.
Groetjes Mike,

Baird
2024
2024

heb net gekeken bij de mijne: als de spiegel 180 graden naar boven kan scharnieren valt hij binnen het profiel van de kuip, draaipunt dan 10-20 mm boven de kuip.

Eerste gedachte gaat dus naar een scharnier zodat de spiegel naar boven klapt, in de normale stand moet de onderkant dan met pit-pin geborgd worden om op zijn plek te blijven tijdens het rijden, stuk neopreen er tussen zodat hij een beetje onder spanning komt te zitten tegen het trillen. Al met al lekker prullen en niet al te ingewikkeld.
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Klinkt heel simpel. Heb daar ook aan gedacht echter zie ik nog niet helemaal voor me hoe ik dit moet doen. Wat je namelijk krijgt is dat de borg pin van het schanier er bovenuit blijft steken. Wat natuurlijk geen gezicht is. Als je de borg ping aan de binnenkant doet dan krijg hem weer niet helemaal naar boven. Daar zit mijn probleem ook. Het lijkt heel simpel maar dat is het helaas niet.
Groetjes Mike,

Baird
2024
2024

Re: spiegel kunnen omklappen

Nobody said it has to look nice : het is wel simpel als je functie boven vorm stelt; als je vorm boven functie stelt moet je Of overleg voeren met de verhuurder OF het huis kopen en de deur uitbreken. _004
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

HA HA HA ja dat is inderdaad waar. Dat had ik er bij moeten vermelden. Het huis kan ik over 5 jaar kopen dus wellicht dat ik het dan wel ga doen. Maar voorlopig kan het nog niet en tja vind de dame zo als ze nu is echt prachtig dus dat wil ik graag wel zo houden. Gister mailde iemand me dat het mogelijk is om een kabeltje aan beide vast te maken zo dat je de spiegel kan laten hangen. opzich is hangen ook niet echt handig vanwege stoot gevaar maar als er dan een mogelijkheid is om de spiegel ergens anders tijdelijk aan vast te haken of iets in die trant is ook een optie. Zo lang die spiegel maar op een MOOIE (ja ja nu staat het er bij) tijdelijk los kan en ik die niet hoef weg te leggen en dus eigenlijk met een kleine handeling mijn motor naar binnen kan rijden.
Groetjes Mike,

avierstraete

Ongelezen bericht door avierstraete »

mveenstra schreef:nou de deur breder maken kan wel. Echter wil de verhuurder dit niet. Anders had ik dit allang gedaan en buiten zetten tja het kan. Maar ik ben veels te voorzichtig met mijn dame om haar zo maar buiten te laten staan. Daarbij hebben wij buiten een parkeerplek daar ook niet echt plek voor en met al die gehandicapten bij ons (woon op een zorgterrein voor geestelijk en lichamelijk gehandicapten) is dit ook niet echt een goede oplossing. Ik moet altijd goed opletten dat ik niet steeds mijn spullen kwijt ben of dat ze het stuk maken.
Ik woon ook op een zorgterrein met verstandelijk en lichamelijk gehandicapten, omdat ik meervoudige gehandicapte kinderen heb. Ik heb geen last dat mijn motor en/of auto stuk gemaakt worden of dat ik spullen kwijt ben.
stefke
Woonplaats of omgeving: veluwe

Ongelezen bericht door stefke »

Ik heb hetzelfde 'probleem'. Mijn oplossing is: ik heb een oprijplaat gemaakt, zodat ik de motor mooi gelijkmatig de schuur in kan rijden, dus zonder 'm over de drempel te hoeven duwen. Op die manier kan ik 'm heel nauwkeurig naar binnen rijden. Ik steek 'm schuin in, zodat eerst de ene spiegel binnen is en dan de andere volgt. Met een beetje beleid gaat dat goed.
Bij het tuinhek heb ik een stuk uit het kozijn gezaagd, zodat ik er in een keer door kan. Enige nadeel: koffers passen nog niet, dus die kan ik niet laten zitten. :(
Groet, Steven
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

oprij plaat zou voor mij inderdaad ook kunnen. Koffers was voor mij ook een probleem. echter heb ik dit opgelost met citydeksels. Ziet er leuk uit en de ruimte in de koffers gebruikte ik toch zelden. Opzich schuin inrijden kan bij mij ook wel. Alleen dan zit ik nog met het uit rijden dan heb ik nog steeds een drempel waar ik niet voorzichtig overheen kan. Aan die kant kan ik geen oprijplaat maken omdat ik dan de schuur van mijn buren blokkeer. (er zitten 15 schuren in 1 gebouw) of het moet een hele korte worden. Daar ga ik naar kijken. Maar bij mij is het dan nog heel erg krap mede ook omdat de deur niet helemaal open geklapt kan worden. die blijft recht vooruit steken en kan dus niet tegen de muur aangeklapt worden. (beetje lastig uit te leggen hoop dat het duidelijk is)
Groetjes Mike,

Egbert van zalk
Type: R1150RT
Bijz: Graphit Grau Metallic
Woonplaats of omgeving: Nunspeet

Ongelezen bericht door Egbert van zalk »

Hey Mike,

Wanneer je langere scharnieren aan je deur zet, kan deze dan wel helemaal open klappen?
Dat scheelt je de dikte van de deur (ongeveer 5, 6 cm) en je verhuurder zal het waarschijnlijk niet eens zien! _004

Grtn,

EgbeRT
Rijd nóóit sneller dan je bankrekening toelaat!
stefke
Woonplaats of omgeving: veluwe

Ongelezen bericht door stefke »

Aan die kant kan ik geen oprijplaat maken omdat ik dan de schuur van mijn buren blokkeer.
Mijn oprijplaat zit niet vast bevestigd, maar leg ik elke keer even neer. Gewoon een houten plaat met wat steunrichels aan de onderkant tegen 't doorzakken.
Maar ik geef toe: het blijft een beetje lastig. Kennelijk zijn de normen voor schuuringangen niet op mooie motoren berekend...
Groet, Steven
easy_louis

Ongelezen bericht door easy_louis »

Volgens mij had ik hetzelfde probleem, wel een andere schuur, maar dezelfde situatie. Met name ook de deur van 90 cm die slechts haaks open kan.
Aan allebei de spiegels een kabeltje gezet, beide spiegels laten 'bungelen' (kan ik ze ook niet laten vallen) en het past!
Is wel een kwestie van 2 spiegels eraf klikken...
popeye

Ongelezen bericht door popeye »

Het kabeltje idee is een goede, beetje langer kabeltje maken en ook de bedrading verlengen. Dan kun je de spiegel tussen je stuurhandels leggen. Bungelt ie ook niet en beschadigt dus ook niet.
Maarten de Vries
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Als je toch voornemens bent het huis te kopen kan je dan niet met de verhuurder overeenkomen dat je nu een aanpassing maakt en mocht je het verhuis verlaten dat je het terug brengt in de orginele staat? Dat hoeft dan waarschijnlijk toch nooit te gebeuren.

Gr. Maarten
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Egbert van zalk schreef:Hey Mike,

Wanneer je langere scharnieren aan je deur zet, kan deze dan wel helemaal open klappen?
Dat scheelt je de dikte van de deur (ongeveer 5, 6 cm) en je verhuurder zal het waarschijnlijk niet eens zien! _004

Grtn,

EgbeRT
nee dat gaat dus helaas niet. het probleem zit hem namelijk niet in de deur. ik zal het proberen uit te leggen. Wanneer je bij ons de schuur in komt ga je door een 90cm brede deur achter deze deur heb je een gang met aan beide kanten weer allemaal deuren. achter deze deur zit dan een schuur van iemand. Ik heb het geluk dat mijn schuur aan het eind van deze gang is en ik mijn motor recht hier naar binnen kan rijden. Echter door dat er deuren aan de linker en rechterkant van de ingang zitten kan deze ingang deur dus niet helemaal door geklapt worden. Zo als je normaal in een schuur wel zou kunnen doen.
Groetjes Mike,

mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

stefke schreef:
Aan die kant kan ik geen oprijplaat maken omdat ik dan de schuur van mijn buren blokkeer.
Mijn oprijplaat zit niet vast bevestigd, maar leg ik elke keer even neer. Gewoon een houten plaat met wat steunrichels aan de onderkant tegen 't doorzakken.
Maar ik geef toe: het blijft een beetje lastig. Kennelijk zijn de normen voor schuuringangen niet op mooie motoren berekend...
Tja dat lost het probleem natuurlijk niet op. Dan kan ik net zo goed ook elke keer mijn spiegel er af halen. Dat is eigenlijk het enne probleem voor het andere vervangen. Maar toch zit ik er wel over na te denken ik kan dan alleen aan de buitenkant een oprij plank maken zo gauw ik namelijk door het kozijn heen ben heb ik het probleem van de ruimte niet meer.
Groetjes Mike,

mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

easy_louis schreef:Volgens mij had ik hetzelfde probleem, wel een andere schuur, maar dezelfde situatie. Met name ook de deur van 90 cm die slechts haaks open kan.
Aan allebei de spiegels een kabeltje gezet, beide spiegels laten 'bungelen' (kan ik ze ook niet laten vallen) en het past!
Is wel een kwestie van 2 spiegels eraf klikken...
Kijk jij weet het nog beter te beschrijven al ik. mijn deur kan inderdaad maar HAAKS open. (dat woord zocht ik net) dat van die kabeltjes klinkt goed. Heb je toevallig de mogelijkheid hier foto's van te posten? wellicht dat dit voor mij dan ook een oplossing is. Overigens als je de spiegels laat bungelen klappen ze dan niet overal tegen aan?
Groetjes Mike,

mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Maarten de Vries schreef:Als je toch voornemens bent het huis te kopen kan je dan niet met de verhuurder overeenkomen dat je nu een aanpassing maakt en mocht je het verhuis verlaten dat je het terug brengt in de orginele staat? Dat hoeft dan waarschijnlijk toch nooit te gebeuren.

Gr. Maarten

Hoi Maarten,

Ik heb dit wel geprobeerd. Echter huur ik bij een verhuurorganistatie genaamd dudok wonen. Die mensen zijn nogal rechtlijnig en werken absoluut niet mee. Laat ik het zo zeggen. Zins ik deze motor heb (nu bijna een jaar) ben ik al bezig om met hun tot een akkoord te komen. Maar het enige wat zij kunnen zeggen is nee en denk maar niet dat ze mee denken hoor. Wat betreft verhuur zijn ze top want ze zijn snel met hun reparaties en de woning is echt top. Echter als je enige zins wilt afwijken van de standaard zijn ze niet echt behulpzaam. Vandaar dat ik het op deze manier maar probeer.
Groetjes Mike,

BertL
2024
2024
Bijz: K1200GT/2008
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Deze spiegelvanger is te vinden op de website van het bmwk-forum. Misschien heb je er iets aan.
Succes met de modificatie !
GrTz
BertL
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Ziet er leuk uit. Ga kijken of zo iets ook mogelijk is op mijn rt. Denk wel dat zo een kabeltje de beste oplossing is. Vooral omdat je er verder niks van ziet als de spiegel er op zit.
Groetjes Mike,

Baird
2024
2024

Een van onze forum leden maakt deze kabeltjes, ik heb ze ook bij hem gekocht, even de zoekfunctie gebruiken, als je dan opgeeft hoelang ze moeten zijn heb je nog maatwerk ook.
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Beste Bert,

Ik zoek vermoedelijk compleet verkeerd maar ik kan deze persoon niet vinden. Ook niet met de zoekfunctie. Kun je me een linkje geven waar ik deze persoon kan vinden.
Groetjes Mike,

Baird
2024
2024

mveenstra schreef:Beste Bert,

Ik zoek vermoedelijk compleet verkeerd maar ik kan deze persoon niet vinden. Ook niet met de zoekfunctie. Kun je me een linkje geven waar ik deze persoon kan vinden.

je hebt een pb,

groetjes,Bert
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

heel erg bedankt.
Groetjes Mike,

PK
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GS
Woonplaats of omgeving: Schalkhaar

Ongelezen bericht door PK »

Je zou het ook heel simpel kunnen doen..
Ik heb mijn spiegels "beveiligd"met een stukje visdraad
AfbeeldingAfbeelding

Of het was een stukje draad van een grastrimmer ik weet het niet mmer. Het was in ieder geval niet duur :lol:

Succes met knutselen

Groet,
Peter
Waarom vier wielen, twee is genoeg.
Waarom vier cylinders, .....

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kuip & Ruiten”