Spiegel beveiligers
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Spiegel beveiligers
En ja hoor spiegel eraf op de grond (straat) gevallen, lampje stuk en gelukkig slechts een klein krasje op de lak.
Echt een slecht begin van deze maandag.
Nu was ik al eens van plan om Mirror-catch-cables te plaatsen maar vanmorgen zaten ze er nog niet op, ik had ze al eens bij Hornig gezien, zie ook:
http://www.motorradzubehoer-hornig.de/e ... cable.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik dacht voor Eur. 7,90 ex verzenden moet ik, als proffesioneel knutselaar, dit toch zelf kunnen maken als ik de juiste materialen maar heb.
Na wat zoeken, vragen en er eens rustig over nagedacht te hebben is mij dit gelukt.
En als ik het zelf mag zeggen, het ziet er goed uit.
Mochten er mensen zijn die denken dat wil ik ook dan wil ik er best een aantal maken, de prijs zal zijn Eur. 7,50 per set inclusief verzenden en eventueel een beschrijving hoe te monteren.
Gr. Peter
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Spiegel beveiligers
Hoe simpel bepaalde oplossingen kunnen zijn EN het heeft nog een functie zelfs; tegen diefstal.

Jos WRSM
tegen diefstal daar had ik nog niet aan gedacht, das ook een hele goeie!!!

Lopen BMW eigenaren nu ook al spiegels van elkaar te jatten? :roll:Jos WRSM schreef:Hoe simpel bepaalde oplossingen kunnen zijn EN het heeft nog een functie zelfs; snelle tegen diefstal.
Zeg nou eens eerlijk: al ooit van iemand gehoord dat zijn spiegels zijn gestolen? Ik niet. Bij zelf ook nog nooit gebeurd.
Mijn eigen El-Cheapo oplossing is een stuk electriciteitsdraad met zo'n oogje eraan gekrompen. Moet het alleen nog een keer installeren...

- JOS WRSM
- Erelid
- Contacteer:

Hier zijn we iets wantrouwiger.

Mike Philippens schreef:Lopen BMW eigenaren nu ook al spiegels van elkaar te jatten? :roll:Jos WRSM schreef:Hoe simpel bepaalde oplossingen kunnen zijn EN het heeft nog een functie zelfs; snelle tegen diefstal.
Zeg nou eens eerlijk: al ooit van iemand gehoord dat zijn spiegels zijn gestolen? Ik niet. Bij zelf ook nog nooit gebeurd.
Mijn eigen El-Cheapo oplossing is een stuk electriciteitsdraad met zo'n oogje eraan gekrompen. Moet het alleen nog een keer installeren...
Jos WRSM
Hmmm...Gorinchem is volgens mij wel een beetje randgroepstad hoor. En ik woon in de gevaarlijkste buurt van de stad volgens de crime-o-meter.Jos WRSM schreef:Tsja Mike JIJ woont dan ook niet in de Randstad.![]()
- Yobotje
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
En erop zetten moet je dan nog ergens opletten, gaat dat altijd goed - eerst voor en dan achter=spiegelzijde aandrukken?
Graag jullie ervaren advies.

Theo.
- Kees BMW
Een gerichte klap naar voren, spiegel met andere hand vasthouden,spiegel monteren eerst achterkant, klein klapje op spiegel geven en dan de voorkant,klapje naar voren geven.In plaats van stukjes staaldraad heb ik gewoon vliegertouw gebruikt,in het geval als de spiegel zou vallen.
Succes,
- han62
- Type: R1200RT
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
- Yobotje
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Bedankt!cdraaisma schreef:Hallo,
Een gerichte klap naar voren, spiegel met andere hand vasthouden,spiegel monteren eerst achterkant, klein klapje op spiegel geven en dan de voorkant,klapje naar voren geven.In plaats van stukjes staaldraad heb ik gewoon vliegertouw gebruikt,in het geval als de spiegel zou vallen.
Succes,

Theo.
- dhr
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Alpine Weiss
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Contacteer:
naar voren is van tank naar voorwiel en naar achteren is van tank naar achterwiel? Als het ware :roll:

cdraaisma schreef:Hallo,
Succes,
- JOS WRSM
- Erelid
- Contacteer:

Mike Philippens schreef:Hmmm...Gorinchem is volgens mij wel een beetje randgroepstad hoor. En ik woon in de gevaarlijkste buurt van de stad volgens de crime-o-meter.Jos WRSM schreef:Tsja Mike JIJ woont dan ook niet in de Randstad.![]()
Jos WRSM
- Ralph Romein
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Ralph Romein schreef:Heb ik de spiegels van mijn R1200RT ook aan een koord vastgemaakt en dat werkt prima. Kosten € 0,15 per meter.han62 schreef:Hallo,
In plaats van een staaldraadje volstaat ook een stevig koordje. Het gaat er uiteindelijk om dat de spiegel blijft hangen en niet meteen op de grond/rijweg valt als er iets tegen aankomt. Zelf heb ik van die kabeltjes van wunderlich maar bij karel hebben we het gedaan met 2 koordjes en dat werkt ook perfect.
Met vr gr
Han
Groeten, Ralph

Als een spiegeldief (uit de randstad) je spiegel eraf trekt en die zit met een "simpel" (nylon) koord dan is dat snel met een mes of aansteker doormidden en is alsnog je spiegel weg.
Mijn gefabriceerde kabeltjes zijn van 3 á 4 mm staaldraad EN dat snij je met een mes niet door daar heb je echt een scherpe kniptang voor nodig.
Ik loop niet alle dagen met een kniptang in mijn zak maar een zakmes of aansteker wel.
Ik begrijp dat Eur. 7,50 voor sommige heel veel geld is maar je krijgt er wel wat voor terug tw. 2 staalkabeltjes, 2 tyraps en een gebruiksaanwijzing met foto's EN het wordt verpakt en verstuurd.
Ik maak dus de kabeltjes (tijd investeren), lever de tyraps (zijn voor mij niet gratis), het moet in een envelop en postzegels, ik ben van mening dat Eur. 7,50 een hele schappelijke prijs is, maar niemand moet ik bied alleen maar aan!!!
Dus ................ jullie begrijpen vast wel waar ik heen wil??
(het liefst naar het zuiden waar veel zon is)
Groeten Peter
- dhr
- Bijz: Alpine Weiss
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Contacteer:
Als anti diefstal vind ik dat dan weer niet zo secure, als je daar je zakmes tussen zet is tie ook los...
Overigens diefstal van spiegels van RT's? Ik heb dat nog niet eerder gehoord, nu woon ik weliswaar in klein suf stadje in de provincie maar heeft iemand dat op dit forum al eens meegemaakt????
Peter en Angelique schreef: lever de tyraps (zijn voor mij niet gratis)
- BeemerBert
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Peter en Angelique schreef:Helaas zien een aantal van jullie toch iets over 't hoofd!!!
Als een spiegeldief (uit de randstad) je spiegel eraf trekt en die zit met een "simpel" (nylon) koord dan is dat snel met een mes of aansteker doormidden en is alsnog je spiegel weg.
Mijn gefabriceerde kabeltjes zijn van 3 á 4 mm staaldraad EN dat snij je met een mes niet door daar heb je echt een scherpe kniptang voor nodig.
Ik loop niet alle dagen met een kniptang in mijn zak maar een zakmes of aansteker wel.
Ik begrijp dat Eur. 7,50 voor sommige heel veel geld is maar je krijgt er wel wat voor terug tw. 2 staalkabeltjes, 2 tyraps en een gebruiksaanwijzing met foto's EN het wordt verpakt en verstuurd.
Ik maak dus de kabeltjes (tijd investeren), lever de tyraps (zijn voor mij niet gratis), het moet in een envelop en postzegels, ik ben van mening dat Eur. 7,50 een hele schappelijke prijs is, maar niemand moet ik bied alleen maar aan!!!
Dus ................ jullie begrijpen vast wel waar ik heen wil??
Groeten Peter
Ik vindt het gewoon super dat je ze voor mede forumgenoten maakt.
En je beseft pas hoe goedkoop ze zijn als je spiegel op de grond licht.
Prima initiatief.
En als je de zon meebrengt zorg ik voor de koffie.
Groet, Bert
-
- Woonplaats of omgeving: N-Br
En duur ben je zeker niet... Bij Wünderlich betaal je €10 en dan moeten ze het kabeltje nog opsturen...
Waarom die tyrap?
Kabeltje door dat gat voeren, terug door de lus halen en hij zit ook vast.
Of een bout (evt. een extra revet steken) misbruiken.
es geht bei diesem Beitrag um die Spiegelbefestigungen? oder?
die Spiegel fallen gern und schnell runter, beim leichtesten Stoß.
ich hab auch Spiegelhalter verbaut.
eine sehr preiswerte Möglichkeit ist ein langer Kabelbinder (bitte übersetzt euch dieses Wort)
servus aus München
- Kees BMW
Peter : Perfect!
Bedankt!!!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht