Beantwoord: radio inbouwen R1200RT

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
peterp

Beantwoord: radio inbouwen R1200RT

Ongelezen bericht door peterp »

i.v.m. de aanschaf van een R 1200 RT zou ik graag willen weten of er een gewone auto radio ingebouw kan worden.
volgens motoport kost een nieuwe bmw radio €1900,00.
welke antenne?
wie kan mij alternatieven aandragen, voorbeelden,etc
Inspector Gadget

Re: radio inbouwen.

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ja, de OEM radio is duur, heel duur.

Het meest kosten-effectief is of een headset met ingebouwde radio (waar de ervaring qua ontvangst-kwaliteit nogal wisselend zijn) of een MP3-speler (met ingebouwde FM-radio) aan een (krul)snoertje aan je headset.

Qua maatvoering zal een autoradio inbouwen wel mogelijk zijn (zgn. DIN-formaat), maar je zal ook speakers moeten monteren, iets van een afstandsbediening (infrarood of draadgebonden, en dan ook nog liefst waterdicht e.d.) en inderdaad een gat in je kuip (rechts-boven in) om de antenne te monteren.

In verband met het mogelijk kunnen verstoren van de CAN-bus zal je de autoradio direct op de accu (met zekering natuurlijk en eventueel een schakelaar) moeten aansluiten.

Qua antenne adviseer ik een autoradio-antenne met een lengte van tenminste 46 cm lengte/ Langer is beter, korter zal
Erikh

Ongelezen bericht door Erikh »

Het meest kosten-effectief is of een headset met ingebouwde radio (waar de ervaring qua ontvangst-kwaliteit nogal wisselend zijn) of een MP3-speler (met ingebouwde FM-radio) aan een (krul)snoertje aan je headset.
Of een iPodje met in-ear dopjes, werkt ook perfect!
Of de Scala in combi met mp3'tjes op de Zumo gaat ook goed (is alleen geen stereo)
sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

Erikh schreef: Of de Scala in combi met mp3'tjes op de Zumo gaat ook goed (is alleen geen stereo)
Wel stereo als je de G4 neemt met zumo 660, maar ja dat was zijn vraag niet... ;)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”