Beantwoord: radio inbouwen R1200RT
Moderator: RT_Patrick
Beantwoord: radio inbouwen R1200RT
i.v.m. de aanschaf van een R 1200 RT zou ik graag willen weten of er een gewone auto radio ingebouw kan worden.
volgens motoport kost een nieuwe bmw radio €1900,00.
welke antenne?
wie kan mij alternatieven aandragen, voorbeelden,etc
volgens motoport kost een nieuwe bmw radio €1900,00.
welke antenne?
wie kan mij alternatieven aandragen, voorbeelden,etc
Re: radio inbouwen.
Ja, de OEM radio is duur, heel duur.
Het meest kosten-effectief is of een headset met ingebouwde radio (waar de ervaring qua ontvangst-kwaliteit nogal wisselend zijn) of een MP3-speler (met ingebouwde FM-radio) aan een (krul)snoertje aan je headset.
Qua maatvoering zal een autoradio inbouwen wel mogelijk zijn (zgn. DIN-formaat), maar je zal ook speakers moeten monteren, iets van een afstandsbediening (infrarood of draadgebonden, en dan ook nog liefst waterdicht e.d.) en inderdaad een gat in je kuip (rechts-boven in) om de antenne te monteren.
In verband met het mogelijk kunnen verstoren van de CAN-bus zal je de autoradio direct op de accu (met zekering natuurlijk en eventueel een schakelaar) moeten aansluiten.
Qua antenne adviseer ik een autoradio-antenne met een lengte van tenminste 46 cm lengte/ Langer is beter, korter zal
Het meest kosten-effectief is of een headset met ingebouwde radio (waar de ervaring qua ontvangst-kwaliteit nogal wisselend zijn) of een MP3-speler (met ingebouwde FM-radio) aan een (krul)snoertje aan je headset.
Qua maatvoering zal een autoradio inbouwen wel mogelijk zijn (zgn. DIN-formaat), maar je zal ook speakers moeten monteren, iets van een afstandsbediening (infrarood of draadgebonden, en dan ook nog liefst waterdicht e.d.) en inderdaad een gat in je kuip (rechts-boven in) om de antenne te monteren.
In verband met het mogelijk kunnen verstoren van de CAN-bus zal je de autoradio direct op de accu (met zekering natuurlijk en eventueel een schakelaar) moeten aansluiten.
Qua antenne adviseer ik een autoradio-antenne met een lengte van tenminste 46 cm lengte/ Langer is beter, korter zal
Of een iPodje met in-ear dopjes, werkt ook perfect!Het meest kosten-effectief is of een headset met ingebouwde radio (waar de ervaring qua ontvangst-kwaliteit nogal wisselend zijn) of een MP3-speler (met ingebouwde FM-radio) aan een (krul)snoertje aan je headset.
Of de Scala in combi met mp3'tjes op de Zumo gaat ook goed (is alleen geen stereo)
Wel stereo als je de G4 neemt met zumo 660, maar ja dat was zijn vraag niet...Erikh schreef: Of de Scala in combi met mp3'tjes op de Zumo gaat ook goed (is alleen geen stereo)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
-
Nieuw bericht niet orginele radio inbouwen op mijn R1200RT
door mijnboxer » » in Over: Overige accessoires - 2 Reacties
- 1675 Weergaves
-
Laatste bericht door Inspector Gadget