Sinds enkele weken bezig ik over een BMW R1200RT, gebouwd in mei 2006. Het is mijn eerste motor en natuurlijk ben ik er erg tevreden mee. Zeker de manier hoe die rijdt, het comfort en het feit dat je uit de wind/regen zit is erg leuk.
Ingebouwd is een radio/CD speler, maar omdat ik zelf niet meer zo in CD's geloof (kunnen maar 16-21 nummers op naargelang de lengte van elk nummer) ben ik op zoek naar een alternatief. In mijn wagen gebruik ik steevast een USB stick, maar dit zou niet mogelijk zijn op de motor. Daarom hoop ik een oplossing te vinden om mijn iPhone 4 aan te sluiten, maar hiervoor is ook geen aansluiting aanwezig.
Mijn radio heeft een AUX functie, maar mijn dealer liet me al weten dat iPod kan, mits deze een 3,5 jack heeft. Een iPhone zou dan weer nietkunnen.
Ik heb op dit forum gezocht, maar het antwoord of dit kan heb ik nog niet gevonden. De meeste vragen ging immers over recentere modellen. Ik weet dat er een verschil is tussen de RT's gebouwd voor 2008 en daarna. Schijnbaar hebben alle nieuwe RT's van 2009 en later standaard zo'n kabeltje voor de iPhone of is dit een optie.
Op het internet vond ik al helemaal geen antwoord of personen die zelf wat ineengestoken hadden. Een kennis van me ging kijken bij de BMW auto's met (min of meer?) dezelfde radio om te zien wat mogelijk was. Uiteindelijk kwam hij bij het volgende:
De foto's tonen een inbouwset voor een iPhone aansluiting op een radio die gebruikt wordt in de BMW 316d, bouwjaar ca. 2000. Deze radio zijn (bijna) identiek zijn als in de R1200RT (bouwjaar 2006).
Mijn vragen is dus eigenlijk: is het mogelijk een iPhone (4) aan te sluiten op de radio/CD van een BMW R1200RT (bouwjaar 05/2006)? Eventueel met het setje zoals afgebeeld op de foto's?