gr,
Ben
Moderator: RT_Patrick
Nu, bij mij komt het probleem gelukkig niet voor maar stel dat "de accu het niet trekt" is dan de oplossing "auto er naast, kabels aansluiten druk op de knop en "lopen"?ksimon schreef:Een beetje moelijk voor mij om precies te pinpointen wat je qua informatie zoekt maar als de accu helemaal leeg is denk ik dat die eerst aan de laadapparraat moet gedeeltelijk opladen om de motronic systeem voldoende voeding te geven. Daarna met de jumper kabels opstarten. Zelden is de accu volledig ontladen is dus gewoon met de kabels proberen. Belangerijk is de bron van ontlading op te sporen. En soms is de accu gewoon op en dan is een nieuwe de oplossing.
Enige troost is dat de ANWB momenteel heel druk is met accu's die wiegeren dienst te doen.
Een monteur bij Molenaar heeft mij laat zien dat als je de zadel af heb is het mogelijk met een wat langere schroevendraaier bij de + terminal een nood aansluiting te maken zodat je de start kabel op de aangesloten hulpstuk zou kunnen krijgen. De min ergens op de massa en hoeft niet perse direct op de accu.motorpappa schreef:Ik wens je succes, want om bij de plus van de accu te komen moet je de kuipdelen en de tank verwijderen.
Is inderdaad een goede oplossing, accu uitbouwen en strippen monteren lijkt me een goede optie. Ik ben ben benieuwd of ik het nodig heb.cdraaisma schreef:Hallo,
Ik heb op de accupolen messingstrippen van ± 3,5 cm lang gemonteerd die naar achteren wijzen,als ik de zitbank verwijder kan zo de startkabels er op klemmen.
Succes,
De mooie en wat mij betreft zeer nuttig aanpassing van Kees zie ik inderdaad op vele RT's. Soms is er zelfs een alsluitpost op de + van de startermoter. Het zijn allemaal hele mooie oplossingen die je hoopt nooit te hoeven gebruiken.Hazeldonk schreef:Is inderdaad een goede oplossing, accu uitbouwen en strippen monteren lijkt me een goede optie. Ik ben ben benieuwd of ik het nodig heb.cdraaisma schreef:Hallo,
Ik heb op de accupolen messingstrippen van ± 3,5 cm lang gemonteerd die naar achteren wijzen,als ik de zitbank verwijder kan zo de startkabels er op klemmen.
Succes,
vr gr,
Ben
Beste Forum vrienden, ik heb me voor niets zorgen gemaakt over het starten van de RT na 3 weken stilstand tijdens de vorstperiode zonder aan een druppelaar te hebben gezeten, het was als vanouds "contact aan", twee maal het gashandel tegen de stuit draaien, dit is de startprocedure nadat de accu losgekoppeld is geweest en dan starten. Gewoon druk op de knop en lopen zoals het hoort, geen rare geluiden of horten en stoten niets van dat alles. Gewoon perfect!! :lol:Hazeldonk schreef:Is inderdaad een goede oplossing, accu uitbouwen en strippen monteren lijkt me een goede optie. Ik ben ben benieuwd of ik het nodig heb.cdraaisma schreef:Hallo,
Succes,
vr gr,
Ben
Zo hoort een BMW te zijn ! Ik denk ook dat vele forum lezers met alle gegeven tips hun voordeel kunnen doen en dat vind ik juist zo mooi van een gooie en zinvolle draadBen schreef:
Gewoon druk op de knop en lopen zoals het hoort, geen rare geluiden of horten en stoten niets van dat alles. Gewoon perfect!! :lol:![]()
De Motronic heeft dan de gelegenheid om de kleppen voor inspuiting e.d. in de juiste stand te zetten aldus de reparatiehandleiding van de R 1200RTHansD schreef:Waar is dat voor? HansHazeldonk schreef: ... twee maal het gashandel tegen de stuit draaien ....
Ok, ik zal eens in mijn boekje kijken of mijn R1100RT motronic ook zo slim is....Hazeldonk schreef:De Motronic heeft dan de gelegenheid om de kleppen voor inspuiting e.d. in de juiste stand te zetten aldus de reparatiehandleiding van de R 1200RTHansD schreef:Waar is dat voor? HansHazeldonk schreef: ... twee maal het gashandel tegen de stuit draaien ....
gr,
Ben
cdraaisma schreef:Hallo,
Succes,
Ik denk niet dat dat gaat werken. Starten vraagt nogal wat stroom - veel meer dan 10A denk ik. De kabel op de foto lijkt me te dun, en smelt zo als je hem voor het starten van de motor gebruikt. Het is niet voor niks dat startkabels altijd zo dik zijn...BeemerBert schreef:cdraaisma schreef:Hallo,
Succes,
Misschien is dit ook een betaalbare oplossing:
http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c. ... naansteker
Wel zorgen voor een BMW adapter of een aansteker stekkerdoos
Wildripper schreef:Een beetje dom misschien, maarre waar sluit je ze dan aan? Eén kant in de bmw-plug maar de andere kant?
Klopt, maar dit lijkt me - ondanks de beschrijving - geen startkabel, maar meer een 12V verlengkabel....BeemerBert schreef:Plaats zelf ook mijn vraagtekens, maar de zekering zal eerder doorbranden als de kabels smelten toch ?
Voor een verlengkabel is het wel handiger als er een mannetje en vrouwtje op zittn ipv twee stekkers. Volgens mij toch wel bedoeld als startkabel, alleen twijfel ik wel aan de betrouwbaarheid.HansD schreef:Klopt, maar dit lijkt me - ondanks de beschrijving - geen startkabel, maar meer een 12V verlengkabel....
Hans
Wildripper schreef:
Of ben ik dan een mietje.
Nee hoor, heb ook een KNMV kaart op zak. Maar als je een lege accu kan oplossen door even bij een automobilist stroom af te tappen ga ik geen half uur of meer wachtenWildripper schreef:Nou als ik al een probleem zou hebben, dan wordt de anwb of de knmv gebeld. Dan ga ik toch echt niet klooien.
Of ben ik dan een mietje.
Let ook op de stekker en het contactoppervlak - die is volgens mij nog minder; maar zoals eerder gezegd: starten via een 10A zekering - veel succes!BeemerBert schreef: Wat betreft de dikte van de kabels, kan ik van de foto niet veel zeggen, maar weet wel zeker dat de stroomkabel van de accu naar de startmotor is ook niet zo dik als startkabels.
Groet, Bert
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!