Beantwoord: Navigatiesteun Zumo 500.

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
quincy

Beantwoord: Navigatiesteun Zumo 500.

Ongelezen bericht door quincy »

Hallo,

Heb gisteren een R850Rt uit 2002 aangeschaft, nu is mijn vraag, is er een steun te koop, om mijn zumo mooi boven de klokjes te monteren, kan nergens iets vinden wat passend zou zijn voor de 850rt, wel de 1100/1150rt.
Hoe hebben jullie de voedingskabel liggen, 12v plug zit bij achterwiel, jammer eigenlijk, dat ze de aanstekerplug niet op het dashboard hebben gemonteerd.
Alvast bedankt,
Alex.
aartjw
Type: R1200RT
Bijz: BMW Navigator VI
Land: NL
Woonplaats of omgeving: R'dam

Re: Navigatiesteun Zumo 500.

Ongelezen bericht door aartjw »

Hallo Alex,

Ik heb een R1100RT, maar voor de navigatiesteun maakt dat volgens mij niet uit. Je zou eens kunnen kijken op Marktplaats; ik heb een steun van Waypoint, die ik een paar jaar geleden van een collega kon overnemen.
Wat betreft de voedingskabel: ik heb een contactpunt in de kuip zitten. Volgens mij heeft de 850 niet zo'n contactpunt. De 12v stekkerplug die je bij het achterwiel ziet zitten is een aansluitplug voor het doormeten van de motor bij een servicebeurt.
Je kunt natuurlijk zelf zo'n aansluitpunt maken in de kuip, alleen zou ik niet weten hoe dat moet. Maar er zijn vast andere meer technische mensen op het forumn die daar meer over kunnen vertellen.
Succes!
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Rienold
Type: R850RT
Bijz: 1e eigenaar
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drenthe

Re: Navigatiesteun Zumo 500.

Ongelezen bericht door Rienold »

Er is een montage steun voor je Zumo. Deze is te koop bij Waypoint.
Zie http://www.gps.nl/bmw1.html

Deze past op je motor. "Alles" wat op de 1100RT past , past ook op de 850RT. Heeft je motor een 6-bak, dan moet je die van de 1150RT kopen.
Omdat deze steun slecht met twee boutjes aan de motor vast zit, heb ik hier onder door nog een aluminium strip gemonteerd. Bovendien heb ik de stand van de steun veranderd, nml zodanig dat het scherm van de Zumo verder naar beneden gericht staat. Dit om minder last van reflectie te hebben.

Wil je dat de Zumo niet zo maar van je motor af te nemen is, dwz "diefstal bestendig" is, koop er dan ook een afsluitbare Touratech houder bij.

Zie http://www.touratech.com/shops/011/popu ... 2c8b249e72
Deze kost 87,55 euro.

Zie ook http://www.touratech.com/shops/011/inde ... 2c8b249e72

Heb aan de linkerkant van de motor vlak bij de opbokhandle een nieuw stopcontact gemonteerd. Je kunt natuurlijk ook de kabel direct op de accu aansluiten. Ik moet er wel bij vermelden dat ik de houder altijd op de motor laat zitten.
R850RT -- (R80GS) -- Zumo 550

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”