Beantwoord: Defecte cradle zumo 660

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
hendrie.wolters

Beantwoord: Defecte cradle zumo 660

Ongelezen bericht door hendrie.wolters »

Ik gebruik mijn Zumo 660 zowel zakelijk (in de auto) als wel op de motor.
Sinds enige tijd (9 maanden) merk ik dat de Zumo niet meer automatisch overschakelt naar motor modus bij het op de motor zetten.
Ook werkt de hoofd telefoon/microfoon niet meer (gekoppeld met een kabel)
Nu heb ik zelf enige tijd geleden de cradle op een vast spanning punt bedraad. Links onder de kuip (rt1150) waarschijnlijk een radio aansluiting.
Op dit punt staat dus altijd spanning!
Voorheen zat de Zumo aan het stadslicht gemonteerd. hier heb ik nooit problemen ondervonden.

Kan het zijn dat de constante voeding dit probleem veroorzaakt????

wie weet hier meer van? :?: :?: :?:
Inspector Gadget

Re: Defecte cradle zumo 660

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het is inderdaad in mijn persoonlijke optiek geen goed plan om de Zumo 660 motor-houder op permanent stroom aangesloten te laten.
Onder andere omdat je motoraccu dan permanent wordt belast, want er zit ook elektronica in de Zumo 660 motor-houder.

Terug naar je probleem;
Mogelijk is het een contactprobleem met de houder(s) of de Zumo zelf.

Voorzichtig (!) met een potloodgummetje proberen schoon te maken, zou ik willen adviseren.
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Inspector Gadget schreef: Voorzichtig (!) met een potloodgummetje proberen schoon te maken, zou ik willen adviseren.
Vaak wordt WD40 contactspray hiervoor aanbevolen. Kijk ook even naar het batterijsymbool: daar moet een bliksemschichtje in staan ten teken dat er sprake is van externe voeding.

Zijn de contacten in de steun in orde en doet hij het met voeding van een andere bron wel goed... dan moet je allicht naar de bron kijken en zal het niets met de steun te maken hebben.

Over het al dan niet rechtstreeks op de accu aansluiten zijn de meningen verdeeld: imho maakt het weinig uit: de steun zal bij afwezigheid van het toestel slechts verwaarloosbaar stroom verbruiken. Maar bij geschakeld aansluiting hoef je die discussie niet meer te voeren ;)
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Inspector Gadget

Bij vooral een motor moet je extra oppassen met permanente spanningen.
Een storing, kortsluiting of een nog erger, brand, is zo ontstaan.

Pas ook op met WD40 en onder spanning staande delen, WD40 is licht ontvlambaar.
hendrie.wolters

Ongelezen bericht door hendrie.wolters »

Ik heb de constante spanning even losgetrokken en weer aangesloten dit om de cradle te resetten resultaat blijft helaas uit.

Zodra de zumo in de houder gestopt wordt springt hij gelijk aan maar gaat niet naar motor modus en ook geen oortelefoon via de bedrading.

als ik het oortje met microfoon direct op de zumo aansluit werkt het wel naar behoren alleen moet ik dan handmatig de zumo op motor modus zetten.

iemand nog een idee??

er is mee te leven hoor!
Inspector Gadget

Ik vermoed óf een contactprobleem (in de houder of de connector aan de achterkant van de Zumo zelf) óf je motorhouder is defect.

Het 1e wat ik zou doen is de contacten op de motorhouder én de achterkant van de Zumo voorzichtig (!) schoonmaken.
Daarna de Zumo in de motorhouder plaatsen en voorzichtig (!) deze aanduwen en aangeduwd houden of dat soelaas biedt.

Is het een optie bij iemand langs te gaan die ook een Zumo 660 heeft en daar die houder ff te proberen? _001

Ik heb wel nieuwe Zumo houders te koop maar zonder kabel, en de kans dat je een kabelprobleem hebt is vooralsnog niet uit te sluiten. :$

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”