Beantwoord: Navigatiesteun R 850 RT

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
quincy

Beantwoord: Navigatiesteun R 850 RT

Ongelezen bericht door quincy »

Hallo,
Welke navigatiesteun hebben jullie voor de Zumo gemonteerd, en hoe de 12V aansluiting gemaakt, ben benieuw betreft 850RT 2002.
Zeer bedankt.
Inspector Gadget

Re: Navigatiesteun R 850 RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Als ik mij niet vergis, is het bij de -850- voor wat betreft de navigatiesteun hetzelfde als bij de -1150- , dezelfde montage. _001
orlando
Type: R1200RT
Bijz: 2005, ESA, BC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere

Ongelezen bericht door orlando »

Hoi Quincy,
Kijk eens hier:http://www.gps.nl/r1100rt.html
en voor op de R1100RT uit 1979 incl 12v aansluiting via contact: viewtopic.php?f=45&t=3773#p39429
Misschien komt het overeen met je R850RT ?
Succes!
Orlando
wil51
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Ongelezen bericht door wil51 »

Wil ook graag weten. Moet ik nu de steun voor de 1100 of 1150 bestellen voor een R850RT van 2003 bij Waypoint.
Ik dacht toch dat R850RT van 2003 gelijk was aan model R1150RT.
Maar op forum Waypoint beweren ze dat ik de mount voor de R1100RT moet hebben.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je kunt dit m.i. het beste bij Notter zelf vragen, ze reageren behoorlijk snel op e-mails. (tenzij op het GPS forum een Notter medewerker een reactie geplaatst heeft?)
Telefoon kan soms wat lastig zijn ivm de drukte.

Of je kunt natuurlijk gewoon bij ze langs gaan.
Als het mooi weer is, is door de weeks aan te raden, is vaak minder druk dan in het weekend.
Of je moet 's morgens heel vroeg gaan, dan valt het ook wel mee.

Ik dacht omdat de kuip van de 850 heel erg veel weg heeft van de 1150, je de 1150 mount zou moeten hebben. _001

Maar aangezien je vooralsnog geen reacties van mede-850-ers gekregen hebt, zal het 1 van bovenstaande opties moeten worden.
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Antwoord is volgens mij vrij simpel:
- Heb je een 850 met volledige topkuip in motorkleur en een vierkante koplamp zonder mistlicht: dit is vergelijkbaar met de 1100, dus een R1100RT beugel;
- Heb je een 850 met topkuip die bovenin overkleed is met een zwarte 'hoes' onder het scherm, met een brede koplamp met mistlicht: de 1150 versie, dus een R1150RT beugel.

Moeilijker moet je het niet maken...
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Ik heb op mijn 1150 rt deze steun geplaatst:
Afbeelding
Afbeelding
De steun is gemonteerd m.b.v. de originele boutjes van de kuip.
GrTz
BertL
wil51
Type: R850RT
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Ongelezen bericht door wil51 »

Dave schreef:Antwoord is volgens mij vrij simpel:
- Heb je een 850 met volledige topkuip in motorkleur en een vierkante koplamp zonder mistlicht: dit is vergelijkbaar met de 1100, dus een R1100RT beugel;
- Heb je een 850 met topkuip die bovenin overkleed is met een zwarte 'hoes' onder het scherm, met een brede koplamp met mistlicht: de 1150 versie, dus een R1150RT beugel.

Moeilijker moet je het niet maken...
Dank je, dan had ik het toch goed met de 1150 steun. Ik moet dus niet alles geloven wat op Waypoint forum gezegd wordt. ;)
Nu nog uitzoeken wat de makkelijkste manier is voor de voeding aansluiten. Lees ik ook verschillende oplossingen voor. Er schijn een kabel voor de radio te zijn die je kan gebruiken maar moet je halve kuip verwijderen om erbij te kunnen. Of van voeding achterlicht. Als iemand dat wil uitleggen. Ik wil niet het wiel opnieuw uitvinden.
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Als je het mistlicht hebt wordt door de meesten de voeding van dit mistlicht afgetakt. Hiervoor hoeft slechts het scherm, topdeel topkuip en dashboard losgemaakt te worden. Dan kan er gesoldeerd worden.

Mooier is het inderdaad om via de bedrading van de radio te werken. Dat heeft als bijkomend voordeel dat bij het parkeren van de motor op stuurslot de voeding naar de zumo houder ook wordt onderbroken. 'Nadeel' is wel dat de linkerkuip eraf moet, anders kom je niet afdoende in de radiobak. Voordeel is dan weer dat je het allemaal wat strakker kunt inbouwen.

Van de voeding van het achterlicht zou het in principe ook kunnen, maar ik heb begrepen dat dat op de 1150 (en waarschijnlijk gerelateerde 850 modellen) problemen kan opleveren met het ABS en rembekrachtiging. Niet doen dus! Op de 1100 is dat weer geen enkel probleem...

Even een algemene tip: ik maak gebruik van stekkerverbindingen (AMP of Molex) die ik zelf aan de kabels soldeer en afsluit met hotglue. Zo maak ik een en ander eenvoudig te lossen/verwijderen in het geval dat nodig of gewenst zou zijn. Mijn enige uitzondering is bij mijn knipperlicht relais, daar heb ik een draadje bij gesoldeerd... Tussenstukjes en Y-splitsingen soldeer ik en krimp ik dicht.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”