blauwebeemer schreef:Hetgeen je bedoeld is minder mooi, het comfortzadel van BMW zit 1 cm lager dan de laagste stand van het originele BMW zadel, je zit beter uit de wind, je hoeft geen stuurverhogers te kopen en als je te groot bent kan je nog voetsteun verlagers aanschaffen. Ik heb nog meer foto's van het zadel, ik kan ze misschien doorsturen via mail.
Groeten Martin
Beste Martin,
Op mijn vorige

had ik een extra verlaagd, zadel 76,5 cm, die is harder dan de standaad zadels. Hierover was is redelijk tevreden. Ik vond het alleen jammer dat het laagte effect verloren ging doordat het zadel te vlak en te hoekig was. Door een ongeval heb ik slechts 6000 km. met deze motor gereden. Nu heb ik weer een nieuwe

besteld met een standaard verlaagd zadel, volgens BMW 78 - 80 cm. zithoogte, dit is in de praktijk wel iets hoger. Sind de levering op 8 juli 2010, heb ik hiermee ca. 4000 km. gereden, en ik heb zeer slechte ervaring met dit zadel. Ik kan er geen 10 km normaal op blijven zitten. Ben voortdurend aan het schuiven, of staan, of achterop zitten. Dus zoek ik een beter zadel. Bij je bericht gaf je enkele foto's van het BMW comfort zadel. Daarover heb ik de volgende vragen: - Je geeft aan dat dit zadel 1 cm lager is dan het standaard zadel, is dat dan 77 cm. of 81 cm.? BMW geeft op 78,5 cm. - Is dit zadel even hard als een Wunderlich, Kahedo, of zoortgelijk zadel? Is het zadel alleen extra breed op het achterste deel van het bestuurders zitvlak, of ook het voorste deel? Welk zadel zou je mij aanraden. Ik rij veel kilometers. Ik moet zonder veel problemen 1000 km. per dag via de snelweg kunnen rijden, of 300 tot 400 km per dag over binnenwegen. Ik ben benieuwd naar je reactie.
Henk