Zadels van Wunderlich
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Zadels van Wunderlich
Groeten
Dirk
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- Walter
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
Re: Zadels van Wunderlich
regelmatig worden originele BMW comfortzadels op marktplaats aangeboden...
kwestie van geduld heben en op het juiste moment toehappen.
Medebeheerder BMW RT Forum

- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
De zadels van Wunderlich zijn heel lang niet leverbaar geweest, dus ik weet niet of er veel verkocht zijn in Nederland...Kephalus schreef:Ik zag op de site van Wunderlich dat ze ook komfort zadels verkopen voor een scherp prijsje. Heeft iemand daar ervaringen mee? Hoe goed zijn ze eigenlijk? http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=8360005
Groeten
Dirk
Het schijnt dat ze nu van leverancier zijn veranderd.
Zoek eens op dit forum naar 'Zadels' dan vind je veel meer merken, prijzen en ervaringen.
Hans
Ik kan niets zeggen over de kwaliteit of comfort maar het is wel een bedrijf met een goede naam.
Scroll naar beneden voor de 11-- serie
http://www.baehr.net/baehrshop/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr,
Kenny
Ik moet zeggen dat ik met diverse zadels heb gereden zoals :
Origineel BMW, goed maar glad
Yves moliot, het beste gelzadel compleet rijder en bijrijder
Wunderlich, prima zadel maar neem niet de lage, deze zit niet lekker
Corbin zadel, zit als een prins maar ik raak de grond niet meer vanwege de brede zit en daardoor niet prettig. Ik heb wel korte pootjes :shock:
Ik zou kieze voor het Baehr zadel (is ook Yves moliot) met Gel!
Groetjes
Opahak

Veeeeeeeeel beter dan het originele comfortzadel .

Ik weet nl. niet of ik een standaard- of een conform buddy heb en zie op het forum het verschil niet.
Gr Bert

Hier even een paar foto's van m'n huidige buddy. Is dit een standaard?
Is wat duidelijker denk ik.
Gr. Bertus
Wat er bij mijn zadels staat, en naar wat ik begrepen heb de "comfort"-zadels zijn;
Voor: 5253-2313 651
668833 0015 PP
Achter: 5253-2313 656
668833 0016 PP
En naar wat ik begrepen heb, worden bij de R1150RT's vrijwel altijd de comfort-zadels geleverd?

Klopt wat je zegt.
Ik heb de nummers nagekeken en het is inderdaad een confortzadel die ik op mijn

Ook wwer opgelost.
Gr Bertus

Voordat ik de motor kocht had ik al gelezen dat de standaard R1100RT soms als matig ervaren werden, en heb ik Corbin zadels gekocht.
Totdat ik de motor daadwerkelijk gekocht had, en er achter kwam dat de "standaard" zadels bepaald niet verkeert zaten, en het in mijn geval dus om de comfort-zadels gaat.
Had dus nimmer de Corbin's hoeven te kopen _002
Tot op heden nog niet zo heel lang gereden met de comfort-zadels, de langste rit/zit was op 5 mei, en alleen ietwat stijve rug door het vele koppelen en ontkoppelen tijdens de rit. (ten koste van de koppelingskabel, die heeft het uiteindelijk nipt overleeft, maar gaf wel gelijk een technisch falen weer).
Kortom, de comfort-zadels bevallen mij prima.
voor de R1200RT?
Bij voorbaat dank voor de response.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)

Harald
- HansD
Harald,Habeve schreef:Heeft er al iemand ervaring opgedaan met het nieuwe (1 delige) comfortzadel
voor de R1200RT?
![]()
![]()
Harald
Weet je dat zeker - een eendelig zadel voor de 1200RT? Die zijn altijd in 2 delen - voor en achter.
Ik heb even gekeken bij Wunderlich en ik zie hem niet.
Hans
Hans,HansD schreef:Harald,Habeve schreef:Heeft er al iemand ervaring opgedaan met het nieuwe (1 delige) comfortzadel
voor de R1200RT?
![]()
![]()
Harald
Weet je dat zeker - een eendelig zadel voor de 1200RT? Die zijn altijd in 2 delen - voor en achter.
Ik heb even gekeken bij Wunderlich en ik zie hem niet.
Hans
het zadel is nieuw op de markt en van BMW zelf. Mijn vraag staat dus waarschijnlijk in het verkeerde vakje.
Ik heb gisteren een uitvoerige proefrit gemaakt en gelijk gekocht. Is alleen met verwarming te leveren en
kost 485,00 euro (ik heb hem trouwens voor 450 gekregen

Ik moet er wel bijzeggen dan het zadel niet meer in hoogte te verstellen is en staat dus op dezelfde hoogte als
het originele zadel in de laagste stand.

Harald
- HansD
Misschien moet je inderdaad een nieuwe topic hierover beginnen.Habeve schreef: Hans,
het zadel is nieuw op de markt en van BMW zelf. Mijn vraag staat dus waarschijnlijk in het verkeerde vakje.
Ik heb gisteren een uitvoerige proefrit gemaakt en gelijk gekocht. Is alleen met verwarming te leveren en
kost 485,00 euro (ik heb hem trouwens voor 450 gekregen)
Ik moet er wel bijzeggen dan het zadel niet meer in hoogte te verstellen is en staat dus op dezelfde hoogte als
het originele zadel in de laagste stand.
![]()
![]()
Harald
ik ben wel benieuwd wat je bevindingen zijn van de uitvoerige proefrit. Heb je ook nog andere zadels geprobeerd?
Hans
- chrissierhuis
- Type: Overig R-serie
- Bijz: 03-2015
- Woonplaats of omgeving: Haaksbergen
Kahedo maakt ook de zadels voor Touratech op de 1200RT. Deze worden allen via Touratech geleverd.
Ik heb Touratech op mijn 1200RT en bevallen zeer goed.
- blauwebeemer
- Type: R1200RT
- Land: Belgie
- Woonplaats of omgeving: Gent
Groeten Van Martin
Ik ga morgen een vakantietrip maken naar Slovenie en Istrieblauwebeemer schreef:Het comfortzadel van bmw en hetgeen Harald heeft aangekocht staat 1 cm lager, dan de laagste staand van het normale BMWzadel, namelijk 81 cm van de grond. Het is een pracht van een zadel, graag zou ik het verder verloop, kwestie van zithouding en hardheid van zadel willen weten.
Groeten Van Martin

Totale rit is ± 4000 km dus bij terugkomst heb ik wel wat te melden denk ik.

Misschien wel in een nieuw topic. Even geduld nog tot na de 28e juni.

Harald
- kapitein_iglo9
- Type: R1100RT
- Bijz: Xenon
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Leiderdorp
Ruud

Zoals beloofd; mijn bevindingen over het BMW comfortzadel.Habeve schreef:Ik ga morgen een vakantietrip maken naar Slovenie en Istrieblauwebeemer schreef:Het comfortzadel van bmw en hetgeen Harald heeft aangekocht staat 1 cm lager, dan de laagste staand van het normale BMWzadel, namelijk 81 cm van de grond. Het is een pracht van een zadel, graag zou ik het verder verloop, kwestie van zithouding en hardheid van zadel willen weten.
Groeten Van Martin. Vrouw achterop, kan zij hem ook gelijk testen.
Totale rit is ± 4000 km dus bij terugkomst heb ik wel wat te melden denk ik.![]()
Misschien wel in een nieuw topic. Even geduld nog tot na de 28e juni.![]()
![]()
![]()
Harald
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik gereden heb met de volgende aanpassingen:
Verlaagde voetsteunen, stuurverhogers (verstelbaar) en een groot scherm (alles van Wunderlich)
Het zadel zit echt prima. Het is een stuk breder dan het standaardzadel en een beetje te
vergelijken met het comfortzadel op de 11xx, alleen heeft het meer ‘ pan’ vorm.
Het is een vrij hard, stevig zadel met een wat stroeve structuur.
Het ‘ ruggensteuntje’ voel je goed en is vooral prettig bij stevig acceleren.
Mijn vrouw klaagde er over dat ze op het standaardzadel, vooral bij het remmen, snel naar voren gleed.
Met dit zadel is dat probleem helemaal uit de wereld.
We hebben de afgelopen weken ±3500 km met dit zadel gereden (Slovenië - Kroatië) en we zijn beiden tevreden over dit zadel.
Ondanks dat we redelijk wat km’s per jaar rijden hebben we niet echt ‘zitvlees’ zodat we toch elke 1 tot 1½ uur even zijn afgestapt om even de benen te strekken. Ik had op mijn 1100RT en 1150RT een Corbin zadel en daar moesten we deze pauzes ook maken (gelukkig roken we allebei

Nadelen van het zadel zijn dat het niet verstelbaar is (1-delig) en dat je het alleen kunt krijgen met verwarming wat het zadel misschien onnodig duur maakt, zeker als je zoals ik geen zadelverwarming op de fiets heb

Al met al; wij zijn er tevreden over en hebben geen spijt van deze aankoop.
Voor diegenen die besluiten er een te kopen; veel plezier ermee en (evt) een fijne vakantie.

Harald
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 10909 Weergaves
-
Laatste bericht door JJdeHaan
-
- 27 Reacties