Zadels - ervaringen en opties?
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Zadels - ervaringen en opties?
Wat zijn jullie ervaringen, wie heeft een ander zadel gekocht en hoe bevalt dat; en heeft er wel eens iemand een zadel laten aanpassen?
Hans
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Groeten Micha
- HansD
Goed idee!
Bedankt Micha voor de tip - ga ik naar kijken en proberen (proefzitten).
Hans
Ok,motorpappa schreef:Jazeker is er echt verschil te merken. Het zitvlak is breder en dus het draagvlak voor je billen. Met het originele zadel hangt de helft ernaast en dat zit veel minder prettig.
Da's voor mijn billen wel nodig. Nu nog op zoek naar een zadel........voor een gunstige prijs......
groetjes
Johan
- HansD
Re: re: zadel
Jazeker !Johannetje schreef: Ook gecombineerd ? Dus een R1150RT zadel van voren en een R1000RT achter ?
gr
Johan
ik heb dus alleen de voorkant van een 1150 en het duo stuk achter gewoon origineel van de 1100.
Re: re: zadel
okidoki, hartstikke mooi !!!motorpappa schreef:Jazeker !Johannetje schreef: Ook gecombineerd ? Dus een R1150RT zadel van voren en een R1000RT achter ?
gr
Johan
ik heb dus alleen de voorkant van een 1150 en het duo stuk achter gewoon origineel van de 1100.
dankjewel vd info.
groet
Johan
- Walter
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:

Hiermee zonder enig probleem grote afstanden gereden.
Maar ja, ze zijn redelijk zeldzaam (2dehands) en nieuw verschrikkelijk duur.
Kom je er toch een tegen zou ik zeggen; niet twijfelen en kopen!
Medebeheerder BMW RT Forum

- HansD
Corbin: $700 in de VS, (Euro 500 maar met transport en invoerrechten waarschijnlijk aardig richting Euro 700)
Bagster: ca. Euro 290 (ex. vervoerskosten naar Frankrijk), ca. Euro 360 met gel
BMW R1150RT zadels: Euro 340
Wunderlich zadel: Euro 359 (zijn een tijdje niet beschikbaar geweest)
Er zijn ook nog zadelmakers, die je motorzadel op maat voor je 'pimpen', (zoals rayz.nl) maar daar heb ik nog geen prijzen van.
Vergeet ik nog wat?
Wie heeft er een Bagster? Hoe bevalt die?
Hans
Het is een eenvoudige oplossing voor een pijnlijk probleem. Bevalt mij erg goed.

- EuropeRider
- Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
- Land: Italie
- Woonplaats of omgeving: Umbrie
- Contacteer:
Op ons BMWST forum wordt altijd veel reclame gemaakt voor de 'Master Yoda' houding..... beetje Amerikaans overdreven, maar komt er wel op neer dat je 'aktiever' moet zitten, bekken naar voren gekanteld en niet achterover in het zadel hangen.
Het helpt ècht! Ik rij nog steeds met mijn orginele BMW zadel op de 1150 en ondanks ritten van 1200 km in een ruk leef ik nog (en mijn passagier ook).
writer, photographer, guide & gopher
The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
Re: Zadels - ervaringen en opties?
Ik hoor het graag en maak mijn vrouw gelukkig.
Dank André
06-54226961
ook ik wil nog wel wat kwijt betreft het zadel.
Mijn vrouw had ook last van glijden op het zadel en daar heb ik inmiddels een goedkoop alternatief voor gevonden, de Tribo Seat.
Ik vond /vind een comfort zadel echt aan de prijs en Piet Kruis in Arkel doet ook zadels vullen en opnieuw overtrekken met prijzen v.a. Eur. 60,00, ik heb echter nog niet geinformeerd wat het kost voor mijn 1150.
Maar voor de vrouw is de Tribo Seat een uitkomst, het is eigenlijk een soort van haarnetje van anti slip materiaal wat je vrij eenvoudig over de buddy heen trekt touwtjes vast knopen en klaar.

Voor de kosten hoef je het niet te laten voor nog geen Eur. 15,-- was tie bij thuis bezorgd.
Kijk anders maar eens op de site van Tribo Seat, http://www.triboseat-nederland.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten Peter
- Ralph Romein
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Met de 1100RT heb ik het standaard zadel gehouden, omdat het voldoende goed was. Vond wel dat het ver naar voren gekanteld was, waardoor je makkelijk naar voren glijdt als je geen leren broek aan hebt. De 1200RT heeft een wat smaller zadel en bevalt mij prima eigenlijk. Het is ook zachter dan die van de 1100RT en het lijkt wel of er gel in zit, maar dat weet ik niet! Uiteindelijk krijgen we allemaal pijn in de bil, maar dat is logische na velen uren sturen. Zou mij niet verbazen dat de pijn meer door spieren in de bil komt, dan door het zadel

Wat ik ook merk is dat het bij de 1200RT minder makkelijk is je benen goed aan te sluiten aan de tank dan bij de 1100RT. Ik heb lange benen en heb voetsteppen verlaagd en dat heeft wel wat geholpen. Het niet goed kunnen aansluiten heeft een negatieve invloed op het zitten en het contact/gevoel.
Ralph

Heb zojuist een corbin op de kop getikt, gelijk aan die van Big W.
Dat zijn toch wel hele fijne zadels van corbin.
Groeten Ruud
- Walter
- Erelid
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
hey Ruud,RuudRT schreef:Hoi,
Heb zojuist een corbin op de kop getikt, gelijk aan die van Big W.
Dat zijn toch wel hele fijne zadels van corbin.
Groeten Ruud
Zag hem staan op M.P.
Van deze aankoop zal je zeker geen spijt krijgen.
Veel plezier met je Corbin!
Medebeheerder BMW RT Forum

Klopt ik had al zijn voorganger op de '95 die met het blokjes profiel en ja spijt krijg ik sowieso niet gezien de prijs 1 derde van de nieuwprijs, dat zal je wel genoeg zeggen dan he?
Groeten Ruud
- Miky-Biky
- Type: R1200RT
- Bijz: Bouwjaar 2010
Tripy Roadmaster
Zumo660 - Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Grtzz, Miky.
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)
Ik was onder de indruk van de foto van de triboseat, dat ik had besloten om er een te bestellen. Afgelopen pinksteren leuk getoerd met duopassagier.
Ik kan alleen maar mijn complementen over de seat geven. De bevestiging is kinderlijk eenvoudig en de passagier zit heel ontspannen, geen geschuif meer. Een echte aanrader.
René
- HansD
Ik heb vandaag mijn standaard R1100RT zadel kunnen ruilen met Pieter uit Gorinchem tegen zijn R1150RT comfort zadel. Dit zadel is breder, iets hoger en heeft een andere vulling (iets zachter, maar ook een beetje gel-achtig). Nu kan Pieter beter met zijn benen bij de grond en ik zit duidelijk beter gefixeerd en comfortabeler. Het ritje naar huis van Gorinchem naar Rotterdam zat meteen al een stuk beter....Miky-Biky schreef:Zoals velen hierboven: last van doorzitten en omdat ik wat groter ben, heb ik (tweedehands) een comfort zadel van de 1150 gekocht, is wel een behoorlijk verschil met het origineel; Ik ben zeer tevreden met deze aankoop. Als je wat kleiner bent kan dit wel een probleem zijn, doordat het zadel breder is dan standaard, kan je moeilijker met de voeten aan der grond.
Grtzz, Miky.
Ik ben zelf nogal lang en heb dus geen probleem met de extra breedte.
Hans
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht