Zadels - ervaringen en opties?

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wat vind je van het BMW standaard zadel?

Prima , niks aan het handje
17
29%
Ik heb een ander zadel gekocht
16
27%
Ik wil wel een ander zadel, maar vind ze te duur
24
41%
Ik wil wel een ander zadel, maar vind het aanbod te gering
2
3%

Totaal aantal stemmen: 59

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Zadels - ervaringen en opties?

Ongelezen bericht door HansD »

Ik vind zelf het standaard zadel verre van optimaal. Ik schuif makkelijk naar voren en op lange ritten zit het door. Ook mijn zoon klaagt: al na een uurtje een "harde kont" op het duo-zadel.
Wat zijn jullie ervaringen, wie heeft een ander zadel gekocht en hoe bevalt dat; en heeft er wel eens iemand een zadel laten aanpassen?

Hans

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

motorpappa

Ongelezen bericht door motorpappa »

Ik vond het originele zadel te smal (kwam van een goldwing af dus dan is alles smaller op een r1100rt) Het zadel van een r1150rt is breder en past zonder aanpassing op een 1100. Ik heb met geringe bijbetaling het originele zadel kunnen omruilen voor een 1150 model. Hier heb ik verder geen klachten, ja het zadel is iets aan de harde kant, maar prima op uit te houden.
Groeten Micha
HansD

Goed idee!

Daar was ik nog niet opgekomen - gewoon het R1150 RT zadel erop.
Bedankt Micha voor de tip - ga ik naar kijken en proberen (proefzitten).
Hans
motorpappa

Jazeker is er echt verschil te merken. Het zitvlak is breder en dus het draagvlak voor je billen. Met het originele zadel hangt de helft ernaast en dat zit veel minder prettig.
Johannetje

Ongelezen bericht door Johannetje »

motorpappa schreef:Jazeker is er echt verschil te merken. Het zitvlak is breder en dus het draagvlak voor je billen. Met het originele zadel hangt de helft ernaast en dat zit veel minder prettig.
Ok,

Da's voor mijn billen wel nodig. Nu nog op zoek naar een zadel........voor een gunstige prijs......

groetjes

Johan
motorpappa

Heb mijne destijds bij "de knalpot" (Rilland, zeeland) omgeruild. (wel met bijbetaling)
Succes

Johannetje

motorpappa schreef:Heb mijne destijds bij "de knalpot" (Rilland, zeeland) omgeruild. (wel met bijbetaling)
Succes
De Knalpot ken ik wel, niet direct mijn favoriet, maar....wat moest je bijbetalen ???

gr

Johan
motorpappa

Sorry, dat weet ik niet meer. Is ook al poosje geleden.
HansD

Even nagevraagd bij de dealer:
Het voorste deel kost € 178.00
Het achterste deel kost € 158.73
De R1150RT delen zijn inderdaad ook te gebruiken op de 850/1100RT
Hans
Johannetje

re: zadel

HansD schreef:Even nagevraagd bij de dealer:
Het voorste deel kost € 178.00
Het achterste deel kost € 158.73
De R1150RT delen zijn inderdaad ook te gebruiken op de 850/1100RT
Hans
Ook gecombineerd ? Dus een R1150RT zadel van voren en een R1000RT achter ?

gr

Johan
motorpappa

Re: re: zadel

Johannetje schreef: Ook gecombineerd ? Dus een R1150RT zadel van voren en een R1000RT achter ?

gr

Johan
Jazeker !
ik heb dus alleen de voorkant van een 1150 en het duo stuk achter gewoon origineel van de 1100.

Johannetje

Re: re: zadel

motorpappa schreef:
Johannetje schreef: Ook gecombineerd ? Dus een R1150RT zadel van voren en een R1000RT achter ?

gr

Johan
Jazeker !
ik heb dus alleen de voorkant van een 1150 en het duo stuk achter gewoon origineel van de 1100.
okidoki, hartstikke mooi !!!
dankjewel vd info.

groet

Johan
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Ik moet melden dat ik alweer een paar jaartjes geniet van mijn Gel gevulde lederen Corbin zadel.
Afbeelding
Hiermee zonder enig probleem grote afstanden gereden.
Maar ja, ze zijn redelijk zeldzaam (2dehands) en nieuw verschrikkelijk duur.
Kom je er toch een tegen zou ik zeggen; niet twijfelen en kopen!
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
HansD

Klopt, Corbin zadels zijn zo'n beetje het duurst (maar bevallen dus goed).

Corbin: $700 in de VS, (Euro 500 maar met transport en invoerrechten waarschijnlijk aardig richting Euro 700)
Bagster: ca. Euro 290 (ex. vervoerskosten naar Frankrijk), ca. Euro 360 met gel
BMW R1150RT zadels: Euro 340
Wunderlich zadel: Euro 359 (zijn een tijdje niet beschikbaar geweest)

Er zijn ook nog zadelmakers, die je motorzadel op maat voor je 'pimpen', (zoals rayz.nl) maar daar heb ik nog geen prijzen van.

Vergeet ik nog wat?

Wie heeft er een Bagster? Hoe bevalt die?

Hans
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Twijfel momenteel aan het Baehr zadel. Zal wel vergelijkbaar zijn met Bagster en Rayz... Toch eerst eens mee proefrijden voordat ik er € 300,- aan spendeer...
BravehaRT

Ongelezen bericht door BravehaRT »

Ik had ook negatieve ervaringen met het zadel van de RT. Bij lange toerritten een pijnlijk gevoel rond m'n stuitje. Dit werd veroorzaakt door het naar voren schuiven op het zadel. Ik heb een en ander kunnen verbeteren door de verstelbare zadelsteun te demonteren en onder deze zadelsteun vulplaatjes aan te brengen. Hierdoor komt de voorkant van het zadel wat omhoog en zak je dus minder naar voren in het zadel.
Het is een eenvoudige oplossing voor een pijnlijk probleem. Bevalt mij erg goed. :D

EuropeRider
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Contacteer:

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Een van de tips voor mensen die last van hun stuitje hebben (met welk zadel dan ook): wellicht komt het door de zithouding?

Op ons BMWST forum wordt altijd veel reclame gemaakt voor de 'Master Yoda' houding..... beetje Amerikaans overdreven, maar komt er wel op neer dat je 'aktiever' moet zitten, bekken naar voren gekanteld en niet achterover in het zadel hangen.

Het helpt ècht! Ik rij nog steeds met mijn orginele BMW zadel op de 1150 en ondanks ritten van 1200 km in een ruk leef ik nog (en mijn passagier ook).
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
BMW-Harm

Ongelezen bericht door BMW-Harm »

Leuk draadje...ga ik even in de gaten houden.
:D
Ik heb ook het standaard zadel omgeruild voor een bredere (comfort zadel, staandaard op 1150) maar echt een hele verbetering vond ik het niet.
oltje

Re: Zadels - ervaringen en opties?

Ongelezen bericht door oltje »

Ik heb zelf een Wunderlich Comfort Zadel voor mijn BMW R1150RT. Nu begint mijn vrouw te piepen dat haar billen ook graag zouden rusten op een Wunderlich Comfot zadel. Dus maar vraag is: heeft er iemand dit zadel voor de Duo passagier voorhanden?

Ik hoor het graag en maak mijn vrouw gelukkig.

Dank André
06-54226961
Peter en Angelique

Ongelezen bericht door Peter en Angelique »

Hallo allemaal,

ook ik wil nog wel wat kwijt betreft het zadel.

Mijn vrouw had ook last van glijden op het zadel en daar heb ik inmiddels een goedkoop alternatief voor gevonden, de Tribo Seat.

Ik vond /vind een comfort zadel echt aan de prijs en Piet Kruis in Arkel doet ook zadels vullen en opnieuw overtrekken met prijzen v.a. Eur. 60,00, ik heb echter nog niet geinformeerd wat het kost voor mijn 1150.

Maar voor de vrouw is de Tribo Seat een uitkomst, het is eigenlijk een soort van haarnetje van anti slip materiaal wat je vrij eenvoudig over de buddy heen trekt touwtjes vast knopen en klaar.

Afbeelding

Voor de kosten hoef je het niet te laten voor nog geen Eur. 15,-- was tie bij thuis bezorgd.

Kijk anders maar eens op de site van Tribo Seat, http://www.triboseat-nederland.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten Peter
Ralph Romein
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Hoi allemaal,

Met de 1100RT heb ik het standaard zadel gehouden, omdat het voldoende goed was. Vond wel dat het ver naar voren gekanteld was, waardoor je makkelijk naar voren glijdt als je geen leren broek aan hebt. De 1200RT heeft een wat smaller zadel en bevalt mij prima eigenlijk. Het is ook zachter dan die van de 1100RT en het lijkt wel of er gel in zit, maar dat weet ik niet! Uiteindelijk krijgen we allemaal pijn in de bil, maar dat is logische na velen uren sturen. Zou mij niet verbazen dat de pijn meer door spieren in de bil komt, dan door het zadel :$

Wat ik ook merk is dat het bij de 1200RT minder makkelijk is je benen goed aan te sluiten aan de tank dan bij de 1100RT. Ik heb lange benen en heb voetsteppen verlaagd en dat heeft wel wat geholpen. Het niet goed kunnen aansluiten heeft een negatieve invloed op het zitten en het contact/gevoel.

Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding

De KorreRT

Ongelezen bericht door De KorreRT »

Ik had ook last van schuiven en doorzitten op mijn standard R1150RT zadel ,ik heb het laten verharden en bekleden met anti slip , nu kan ik gans de dag rijden zonder last ,gedaan bij Artistiek in Belgie zie http://www.artistiek.be" onclick="window.open(this.href);return false; BMW R1150RT verlaagd
RuudRT

Ongelezen bericht door RuudRT »

Hoi,

Heb zojuist een corbin op de kop getikt, gelijk aan die van Big W.
Dat zijn toch wel hele fijne zadels van corbin.

Groeten Ruud
Walter
Erelid
Erelid
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

RuudRT schreef:Hoi,

Heb zojuist een corbin op de kop getikt, gelijk aan die van Big W.
Dat zijn toch wel hele fijne zadels van corbin.

Groeten Ruud
hey Ruud,

Zag hem staan op M.P.
Van deze aankoop zal je zeker geen spijt krijgen.
Veel plezier met je Corbin!
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
RuudRT

Ongelezen bericht door RuudRT »

Hoi,

Klopt ik had al zijn voorganger op de '95 die met het blokjes profiel en ja spijt krijg ik sowieso niet gezien de prijs 1 derde van de nieuwprijs, dat zal je wel genoeg zeggen dan he?

Groeten Ruud
Miky-Biky
Type: R1200RT
Bijz: Bouwjaar 2010
Tripy Roadmaster
Zumo660
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Miky-Biky »

Zoals velen hierboven: last van doorzitten en omdat ik wat groter ben, heb ik (tweedehands) een comfort zadel van de 1150 gekocht, is wel een behoorlijk verschil met het origineel; Ik ben zeer tevreden met deze aankoop. Als je wat kleiner bent kan dit wel een probleem zijn, doordat het zadel breder is dan standaard, kan je moeilijker met de voeten aan der grond.

Grtzz, Miky.
R1200RT (2010)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)

René

Ongelezen bericht door René »

Triboseat.

Ik was onder de indruk van de foto van de triboseat, dat ik had besloten om er een te bestellen. Afgelopen pinksteren leuk getoerd met duopassagier.
Ik kan alleen maar mijn complementen over de seat geven. De bevestiging is kinderlijk eenvoudig en de passagier zit heel ontspannen, geen geschuif meer. Een echte aanrader.

René
HansD

Miky-Biky schreef:Zoals velen hierboven: last van doorzitten en omdat ik wat groter ben, heb ik (tweedehands) een comfort zadel van de 1150 gekocht, is wel een behoorlijk verschil met het origineel; Ik ben zeer tevreden met deze aankoop. Als je wat kleiner bent kan dit wel een probleem zijn, doordat het zadel breder is dan standaard, kan je moeilijker met de voeten aan der grond.

Grtzz, Miky.
Ik heb vandaag mijn standaard R1100RT zadel kunnen ruilen met Pieter uit Gorinchem tegen zijn R1150RT comfort zadel. Dit zadel is breder, iets hoger en heeft een andere vulling (iets zachter, maar ook een beetje gel-achtig). Nu kan Pieter beter met zijn benen bij de grond en ik zit duidelijk beter gefixeerd en comfortabeler. Het ritje naar huis van Gorinchem naar Rotterdam zat meteen al een stuk beter....
Ik ben zelf nogal lang en heb dus geen probleem met de extra breedte.
Hans

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”