NuMaps lifetime voor Garmin beschikbaar: 2011.40

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Inspector Gadget

NuMaps lifetime voor Garmin beschikbaar: 2011.40

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Goedenmorgen!

Ter info;
Ik heb net bemerkt dat via My.Garmin.com een NuMaps lifetime versie 2011.40 beschikbaar is gekomen. _004

Mooi op tijd voor het rtreffen2011 ;)

En de procedure is wellicht bekend;
Inloggen op MyGarmin, software downloaden (GarminMapUpdater versie 2.5.17).
Je Garmin(s) aansluiten via USB, GarminMapUpdater opstarten, eventueel "Install Options" aanpassen, en dan "OK".

Daarna koffie, thee, plasje doen, kat een aai geven, ff bijkletsen bij de buurvrouw, enzovoort, want het gaat de nodige tijd in beslag nemen:
Downloading: 78 minuten (ik heb gekozen "Full Coverage Europe" plus install/download/leave on pc)
Preparing Maps: 5 minuten
Installing maps to device (BMW Navigator IV): 56 minuten

Gevulde koeken, iemand? _005 :lol:
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: NuMaps lifetime voor Garmin beschikbaar: 2011.40

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Dus ik heb vanavond weer een werkje.
Ik had afgelopen weekend nog gekeken en toen was het er nog niet.

Thanks _004
Inspector Gadget

You're welcome! _004
Heel graag gedaan!

Ik heb min-of-meer een vast ritueel, kijken welke updates beschikbaar zijn.
Voor mijn TV, mijn Blu-ray speler, Micro$oft (Patch Tuesday), mijn GSM, mijn laptop (de fabrikant zelf), etc, en dus ook mijn Garmin's.

Het zal wat worden als in 2023 de BMW R1600RT een Wifi aansluiting heeft, en je vraagt of wilt afstappen omdat een noodzakelijk update nodig is. ;)
EL SCORPIO

Zoiets, afgelopen weekend 2 pc geupdated, 1 laptop geupdated, 1 laptop herinstallatie, de Parrot in de auto geupdated en gelijk voor de Garmin gekeken maar die was er nog niet.
Nu wel dus kunnen we nu daar mee aan de slag.

En zo blijft een mens bezig. :lol:
tamme

Ongelezen bericht door tamme »

Vraagje
Ik ben vanmiddag bezig geweest op de update voor mijn zumo 550 binnen te halen, maar ik kon alleen west europa maar downloaden omdat er te weinig geheugen beschikbaar was.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik het geheugen weer optimaal krijg zodat hij heel europa kan laden.
ik moet er eerlijk bijzeggen dat ik niet veel kennis heb van het computergebeuren 8-)
Bij voorbaat dank voor jullie reacties Tamme
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

tamme schreef:Vraagje
Ik ben vanmiddag bezig geweest op de update voor mijn zumo 550 binnen te halen, maar ik kon alleen west europa maar downloaden omdat er te weinig geheugen beschikbaar was.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik het geheugen weer optimaal krijg zodat hij heel europa kan laden.
ik moet er eerlijk bijzeggen dat ik niet veel kennis heb van het computergebeuren 8-)
Bij voorbaat dank voor jullie reacties Tamme
Klopt, alleen West-Europa past op de Zumo. Ik heb eerst geheel Europa op de pc gezet via "instellingen". Dan de up-dater opnieuw gestart en via instellingen alleen de gps updaten met West Europa. Alle andere landen zul je op een sd-kaartje moeten zetten

groet,

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Inspector Gadget

Kijk ook altijd bij de Garmin's via het apparaat zelf (ergens in het menu "kaart info" oid !) of de oude kaart(en) niet nog steeds geïnstalleerd blijven.

Op een of andere manier heeft de web-methodiek van Garmin helaas niet altijd het resultaat dat de oude kaarten gewist worden en de nieuwe kaart geïnstalleerd wordt.

Dan kan je of het beste via MapSource of via MapInstall alsnog de oude kaarten verwijderen en de nieuwe kaart installeren. ;)

Bij mij had ik dus dat probleem bij zowel de Garmin 2820 alsook de BMW Navigator IV. ;)
EL SCORPIO

Anders moet je even kijken op http://forum.gps.nl onder Zumo geheugen vol. :idea:

Volgens mij staat daar precies in verteld hoe je dit probleem oplost.
Ik heb het ook een keer gehad en had zelfs een oude 2008 versie erop staan die ik niet weg kreeg.

Richard
tamme

Ongelezen bericht door tamme »

Bedankt voor jullie reactie, ik zal het verder uitzoeken
Tamme _004
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Bummer!

Het is me niet gelukt een installatiebestand te downloaden voor de gehele kaart. Wat Garmin tegenwoordig wil is dat je een (relatief klein) installatiebestand download en dan dat opstart om de kaart opnieuw te downloaden.

Nu heb ik een Mac en een PC. Dat zijn al twee downloads. Mijn PC gaat regelmatig de opfriscursus in, dus dat wordt dan iedere keer voor die kaarten opnieuw de download afwachten. Daar zit ik dus niet op te wachten... _003

Aan de andere kant maak ik wel backups van mijn installaties, dus moet het zonder meer mogelijk zijn om dit daar in mee te nemen. Maar leuk is anders.
Inspector Gadget

Klopt, had ik ook bemerkt! :(

Je kunt wel, tijdens het selecteren van de verschillende regio's aangeven dat je alles op je pc wilt laten staan...

Ik weet niet of dit is in verband met beveiliging (ze kunnen evt. daarmee codes uit- en inschakelen) of omdat er tussentijds altijd nog een secundaire kaart-update kan plaatsvinden? _001

Want vandeweek gaf deze methodiek "opeens" aan dat er een kaart-update 2011.32 (ja, niet 2011.30, maar 2011.32) beschikbaar was, vóórdat ik eergisteren de LifeTime update "ontdekte".

Bij Internet 2.0 hoor je vaak roepen "cloud" technologie (= alles moet vanaf het internet, e.d.), maar op deze manier loop je het risico dat je min-of-meer gedwongen wordt om oplossingen in het "grijze" circuit op te zoeken.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”