Garmin routekaart 2017.10 NTU beschikbaar

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Inspector Gadget

Garmin routekaart 2017.10 NTU beschikbaar

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Wellicht ook bemerkt maar anders via deze weg;
Voor de BMW Navigator V/5 en andere Garmin's die NTU kaarten gebruiken, kaart 2017.10 NTU is beschikbaar.
Via de overbekende Garmin Express.
En het doet mij genoegen te melden dat het bij mij dit keer vlekkeloos verliep, circa anderhalf uur. (ongeveer). Op een Mac.

Ook Mr. GPS kondigde het aan;
http://www.mrgps.nl/nieuwe-garmin-kaart ... 017-1-ntu/

De kaart is iets meer dan 6Gb (6,3Gb om preciezer te zijn) bij volledige dekking.
PieterHJ
Type: R1200RT/LC
Bijz: Water gekoeld
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Garmin routekaart 2017.10 NTU beschikbaar

Ongelezen bericht door PieterHJ »

Heb hem er inmiddels ook op staan maar dit ging niet geheel vlekkeloos. Ook voor de Virb had ik een update en dat was zo gepiept.
Inspector Gadget

PieterHJ schreef:Heb hem er inmiddels ook op staan maar dit ging niet geheel vlekkeloos..
Ben benieuwd wat er fount ging dan. _001
PieterHJ

Eerst kreeg ik een melding dat mijn geheugenkaart te klein was ( 8GB ). Heb deze verwisseld voor een 32 GB die ik toevallig nog had liggen. Daarna kreeg ik een foutmelding dat er iets niet gevonden werd ( weet niet meer wat ) en de zaak was vast gelopen. Ben gewoon weer opnieuw begonnen en na nog 1 keer dezelfde foutmelding gehad te hebben maar zonder dat de zaak vastliep is het toch gelukt. Ik ben er ongeveer 5 a 6 uur mee bezig geweest.
Inspector Gadget

Kán zijn dat Garmin Express (ik neem aan dat je de meest recente versie gebruikt http://software.garmin.com/en-US/express.html) moeite had op je 8Gb micro-SD eerst de oude(re) kaart(en) te wissen. Of dat er nog andere (niet-Garmin) zaken op die 8Gb micro-SD staan/stond, waardoor de effectieve vrije ruimte onvoldoende was voor de nieuwe routekaart.
M.i. zou het wel op een 8Gb micro-SD moeten kunnen passen.

Daarentegen, hoewel Mr. GPS het niet aanraad, kan het ook op het toestel zelf geïnstalleerd worden mits je wat ruimte vrij maakt.
(zoals de talloze taal-bestanden)
Mij is het vooralsnog nog altijd gelukt op de BMW NAV 5. ;)

Dat het update-proces soms ff lijkt vast te lopen is in de drukkere periodes (met name overdag) naar verluid een bekend probleem.
Ff opnieuw opstarten en meestal lukt het inderdaad dan weer wel.

Ikzelf heb het in de hele vroege uurtjes gedaan en was echt supersnel klaar, zonder problemen.

Maar neemt niet weg dat jou ervaringen niet echt leuk zijn natuurlijk.

Bedankt voor de info!
PieterHJ

Tja waar het aan ligt zeg het maar. Garmin Express up to date. Geen extra kaarten, bestanden of routes op navigator V/SD kaart. 8 GB moet voldoende zijn. Het belangrijkste is dat alles nu up to date is en dat het nog werkt ook. En ja geduld is een schone zaak als je gaat updaten. Bedankt voor de reactie en het mee denken.
wil51
Type: R850RT
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Ongelezen bericht door wil51 »

Op de Mac nog steeds de bug in Garmin Express dat je niet gelijk kan kiezen voor toestel en computer kaarten installeren. Eerst de kaart op toestel installeren en dan krijg je pas de keuze om kaart op computer te installeren. Dit is een bug sinds de update naar OS El Capitan.
UPDATE:

op forum Waypoint heeft iemand ontdekt dat de fout alleen voorkomt in de Nederlandse versie van de Garmin Express
Inspector Gadget

wil51 schreef:..op forum Waypoint heeft iemand ontdekt dat de fout alleen voorkomt in de Nederlandse versie van de Garmin Express
Ouch! :(
Daarom gebruik ik hoofdzakelijk niet-NL software, haal de software/updates van de US website, als het ff kan.
Wel redelijk slordig dat blijkbaar de NL versie van Garmin Express daarin zo kan verschillen.
Mogelijk door de sandbox- en andere security-technieken van Mr. Apple.

Dank voor het delen! _004
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 11 apr 2016, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

De NL Windows versie van Garmin Express werkt wél 'zoals het hoort", m.a.w. geeft de opties voor installeren op PC en of toestel goed weer.
Ik denk gewoon een foutje, en niet (goed) getest.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
white
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Landgraaf

Ongelezen bericht door white »

Dat foutje speelt dan wel al lang.
Hier idem met een Mac, maar goed, de update zelf loopt zonder problemen. (uurtje of 2 staat ie op het toestel en op de Mac)
bmwalter
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen

Ongelezen bericht door bmwalter »

Update op een 590 met Windows 10 liep na een uur volledig vast. Uurtje laten staan voor de zekerheid, toen Express geforceerd afgesloten (reageerde nergens meer op), alles opnieuw aangeslingerd, de hele pc, en toen liep het. Het leek alsof in de eerste poging toch al een belangrijk deel van de kaart opgeslagen was: het ging verrassend snel.
Tot mijn genoegen staat de verlengde Waalbrug in Nijmegen nu weer goed op de kaart. Nou de verbreding van de Waal nog.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
jaapwess
Woonplaats of omgeving: Marknesse

Ongelezen bericht door jaapwess »

Navigator V ging in 1x goed (WIn10 op laptop) en was na ca 2 uur klaar, Zumo 590 (via Win 8.1 op PC) duurde lang. Volgende ochtend hing de boel, geforceerd afgesloten en opnieuw geprobeerd. Binnen 2 uur klaar.....
---------------------------------------------------
'83 K100, '91 K75, '18 K1600GT, '18 F800GS
Nico4sen
2023
2023
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Ongelezen bericht door Nico4sen »

350LM gisteravond om 20:00 uur aangezet. Rond bedtijd nog bezig. Vannacht door laten gaan. Vanochtend was hij wel klaar. Ouwe Windows 7 laptop. Geen centje pijn _004
RTTwoTone
Type: R1200RT
Bijz: Two-Tone 2011
Woonplaats of omgeving: Den Hoorn

Ongelezen bericht door RTTwoTone »

Met Windows 10 eerst een vastloper, daarna in 1:16 uur de klus geklaard. Waar ik wel van baal is dat de A4 tussen Delft en Vlaardingen er nog steeds niet op staat. Ik woon er vlak naast en hij is al een poos open. Hoe betrouwbaar is dan de rest van het kaartmateriaal?

Hartelijke groeten van PLK-L01 aan alle forumleden
Inspector Gadget

Vandaag onderweg naar Westeinde in Amsterdam, gaf de navigatie ter hoogte van Diemen een rare melding en in mijn regio zijn ook nog lang niet alle wijzigingen nog steeds niet doorgevoerd, terwijl de wegen er al een paar jaar liggen.

Nabij Nijmegen bemerkte ik ook enkele rare meldingen.

Navigerende op mijn huis-adres wordt je nog altijd het totaal verkeerde plein opgestuurd, dat is met alle (!) merken zo, en dat is al heel wat jaren

Betrouwbaarheid van de routekaarten is maar relatief. Sorry! :$
ciske
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Woonplaats of omgeving: twente

Ongelezen bericht door ciske »

Inspector schreef:
Navigerende op mijn huis-adres wordt je nog altijd het totaal verkeerde plein opgestuurd, dat is met alle (!) merken zo, en dat is al heel wat jaren
Weet je wel heel zeker dat je in het juiste huis woont?

gr v Ciske
Inspector Gadget

Big RT Smile
Ik moet mijn bezoekende motorvrienden vaak een toelichting sturen hoe ze het laatste stukje moeten navigeren, anders moeten ze met de motor over het voetpad van het ene plein naar het andere plein, ze komen echt totaal verkeerd uit.

Ook bezorgers bellen wel eens verontrust op dat er niemand thuis lijkt. :$

En thuis is waar mijn kat woont, dus ja, ik weet het zeker dat het juiste huis is. :-)
Tourist64
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200 GS Adventure
Woonplaats of omgeving: Ede

Ongelezen bericht door Tourist64 »

De eerste poging strandde omdat m'n laptop/tablet in stand-by mode ging en daarmee ook de spanning van de USB connector haalde. Na het wakker schudden van de laptop liep de installatie niet automatisch verder. De update opnieuw gestart en daarna verliep de update probleemloos.

Groeten,
Rob
1992 Yamaha XJ750 Maxim, 1995 Honda VT1100 Shadow, 1999 Yamaha XJ900 Diversion, 2013 een R1200RT en sinds 2018 een R1200 GS Adventure
Lexrt
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Best

Ongelezen bericht door Lexrt »

Ook bij mij niet geheel vlekkeloos eerst vastgelopen nadat hij al ongeveer 4 uur bezig was, daarna geforceerd afgesloten en toen liep alles vlotjes. Voor de zekerheid vanavond nog maar even alles opnieuw geinstalleert, eerst op de nav 5 en daarna apart op _004 de laptop, nu zonder problemen. Raar.

Groeten lexrt
Inspector Gadget

Helaas is het "hangen" geen onbekend probleem.
Soms (b)lijkt Garmin Express te crashen of is de Garmin server domweg overbelast.
Maar ook je AV bescherming kan soms wat roet in het eten gooien, naar verluid.
Inderdaad gewoon opnieuw proberen is vaak de aanbevolen "oplossing".
Ton1959
Bijz: R80
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Bij mijn Garmin390 ging de update snel en goed maar bij mijn Garmin voor de auto duurde het een stuk langer deze keer.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”