Garmin Lifetime update
Moderator: RT_Patrick
Garmin Lifetime update
Er is een nieuwe versie beschikbaar van de Garmin Lifetime update: 2012.30.
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Model 2011, full option
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Re: Garmin Lifetime update
Tegelijkertijd kreeg ik een firmware update.
Ronald
Ronald
Dave,
dank je wel voor je melding.
Zojuist mijn update weer uitgevoerd
Gegroet,
Marcel
dank je wel voor je melding.
Zojuist mijn update weer uitgevoerd

Gegroet,
Marcel
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Mijn lifetimeupdater liet niets zien.
Hij zegt dat er geen update is.
Ga ik naar mygarmin dan zie ik de update dus wel.
Dus geinstalleerd.
Hij zegt dat er geen update is.
Ga ik naar mygarmin dan zie ik de update dus wel.
Dus geinstalleerd.
Bij mij gaf de GarminLifeTimeUpdater eerst aan dat er een nieuwe versie was en dat de laatste controle 7 dagen geleden was.
Nieuwere versie van GarminLifeTimeUpdater (versie 2.0.12) laten downloaden en installeren (updaten).
Nadat de nieuwe versie van GLTU gaf deze aan dat er inderdaad een nieuwe kaart (2012.30) beschikbaar was, welke heel snel te downloaden was (FFTH
)
Na de installatie op de kompjoeter (ik heb binnen GLTU aangegeven dat nieuwe kaarten zowel op de pc alsook op de Garmin geïnstalleerd moeten worden, oftewel de installatie-bestanden en volledige kaarten blijven ook op de pc staan) zou GLTU de nieuwe kaarten op de BMW NAV 4 installeren.
Echter, GLTU gaf toen een server-probleem aan (waarschijnlijk ophalen van de ontgrendelcodes), na herhaalde poging van "Install".
GLTU daarna afgesloten en opnieuw opgestart, wederom werd aangegeven dat er een nieuwe kaart beschikbaar was, download werd overgeslagen (alles staat al op de pc) en daarna wederom de eerder falende "Install" gekozen, en nu ging het wel allemaal goed.
Wat overigens de meeste tijd in beslag nam, Full Coverage Europe via USB naar de BMW NAV 4.
Volgende keer eens proberen de kaart (gmapprom.img) te installeren naar een geheugenkaart en die dan naar de BMW NAV 4 te kopiëren.
Moet sneller kunnen. :lol:
PS: Ik maak gebruik van Windows 7 - x64 omgevingen.
Daarna WebUpdater gestart, geen firmware update beschikbaar wel correctie op de "traffic text" en enkele van de taalbestanden die ik geïnstalleerd heb (US)
Nieuwere versie van GarminLifeTimeUpdater (versie 2.0.12) laten downloaden en installeren (updaten).
Nadat de nieuwe versie van GLTU gaf deze aan dat er inderdaad een nieuwe kaart (2012.30) beschikbaar was, welke heel snel te downloaden was (FFTH

Na de installatie op de kompjoeter (ik heb binnen GLTU aangegeven dat nieuwe kaarten zowel op de pc alsook op de Garmin geïnstalleerd moeten worden, oftewel de installatie-bestanden en volledige kaarten blijven ook op de pc staan) zou GLTU de nieuwe kaarten op de BMW NAV 4 installeren.
Echter, GLTU gaf toen een server-probleem aan (waarschijnlijk ophalen van de ontgrendelcodes), na herhaalde poging van "Install".
GLTU daarna afgesloten en opnieuw opgestart, wederom werd aangegeven dat er een nieuwe kaart beschikbaar was, download werd overgeslagen (alles staat al op de pc) en daarna wederom de eerder falende "Install" gekozen, en nu ging het wel allemaal goed.
Wat overigens de meeste tijd in beslag nam, Full Coverage Europe via USB naar de BMW NAV 4.
Volgende keer eens proberen de kaart (gmapprom.img) te installeren naar een geheugenkaart en die dan naar de BMW NAV 4 te kopiëren.
Daarna WebUpdater gestart, geen firmware update beschikbaar wel correctie op de "traffic text" en enkele van de taalbestanden die ik geïnstalleerd heb (US)
- aartjw
- Bijz: BMW Navigator VI
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: R'dam
De nieuwe kaarten zijn bij mij nu ook geinstalleerd. Fluitjhe van een cent: binnen twee minuten stond alles op de pc
. Het zaakje naar de Garmin kopieren komt wel een volgende keer, ik meen mij te herinneren dat dat de vorige keer wel heeeeeeel erg lang duurde _002

Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
-
- Bijz: Model 2011, full option
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
i.v.m. de snelheid zet ik de nieuwe kaarten alleen op de PC (laptop)dutchmidiman schreef:
...........Knipperdeknip.....................
Vervolgens kopieer ik m.b.v. mapinstall de gewenste kaarten (in de regel alle) naar een 8 GB SD kaart die ik in de laptop steek en deze SD kaart gaat daarna in de ZUMO.
Er wordt niets naar de ZUMO gecopieerd, de kaarten blijven op de SD kaart staan en zo heb ik een altijd lege en snelle 550.
Ronald
- wil51
- Type: R850RT
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
En voor de Zumo 660 gebruikers is er ook een firmware update. Versie 4.30. Die melding kreeg ik niet bij de melding kaartupdate zoals sommigen mensen die melding wel kregen.
Bij de Zumo 660/BMW Nav 4 krijg je inderdaad via de GLTU nimmer software-updates voor het apparaat zelf.
Alleen via de web-updater.
En inderdaad,
, sinds kort is v4.30 software beschikbaar;
http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=4469
Alleen via de web-updater.
En inderdaad,

http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=4469
Changes from version 4.20 to version 4.30:
Added upcoming streets to the map banner if no route is active.
Fixed an error that caused imported tracks to not route properly.
Fixed an error with the PIN entry page on OEM units.
- Marianne
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
PC staat te downloaden, Garmin is al klaar. 

Groeten Marianne
Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
- Wildripper
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Ik dacht, ik ga hem toch ook maar even updaten.
Hoewel ik deze meestal oversla omdat ik in de winter toch een stuk minder rij.
Maar goed ik heb het gedaan.
Eerst komt garmin weer met een nieuw update systeem met de liftime updater.
Maar dan komt het navolgende probleem.
Kaarten worden keurig in mapsource gezet(op de computer dus), wanneer ik ze dan naar het apparaat (BMW navigator III) wil sturen, is het apparaat niet zichtbaar in mapsource. Ook niet als ik een route erin wil zetten of wanneer ik info uit het apparaat naar mapsource wil zetten is hij niet zichtbaar.
Apparaat meld ook steeds data trasfer gereed, terwijl ik niks overzet.
Wanneer ik dan via systeem herstel op de computer de boel weer terugzet, dus liftimeupdater wordt verwijderd en ook de kaarten zijn dan weer weg, is het apparaat in mapsource weer zichtbaar.
Iemand anders ook bekend met dit probleem? Ik kom het bij waypoint ook niet tegen.
Alvast bedankt voor jullie input.
Jack
Hoewel ik deze meestal oversla omdat ik in de winter toch een stuk minder rij.
Maar goed ik heb het gedaan.
Eerst komt garmin weer met een nieuw update systeem met de liftime updater.
Maar dan komt het navolgende probleem.
Kaarten worden keurig in mapsource gezet(op de computer dus), wanneer ik ze dan naar het apparaat (BMW navigator III) wil sturen, is het apparaat niet zichtbaar in mapsource. Ook niet als ik een route erin wil zetten of wanneer ik info uit het apparaat naar mapsource wil zetten is hij niet zichtbaar.
Apparaat meld ook steeds data trasfer gereed, terwijl ik niks overzet.
Wanneer ik dan via systeem herstel op de computer de boel weer terugzet, dus liftimeupdater wordt verwijderd en ook de kaarten zijn dan weer weg, is het apparaat in mapsource weer zichtbaar.
Iemand anders ook bekend met dit probleem? Ik kom het bij waypoint ook niet tegen.
Alvast bedankt voor jullie input.
Jack
Zümo XT
Van die melding van "Transfer gereed" is mij ook bekend, maar dan op Garmin 2820.
Uiteindelijk bleef ik die melding maar krijgen als ik GarminLifeTimeUpdater gebruikte.
Ik vermoed dat er een soort van programmeer-stand door de GarminLifeTimeUpdater (of een onderliggend programma/driver van Garmin) getracht wordt, en de oudere Garmin's daar niet mee weten om te gaan cq. verkeerde reactie terug geven, en ultimo GLTU dus geen updating aanvangt. :shock:
Na herhaalde poging, bepaalde en diverse manieren van opstarten, heb ik het opgelost door op de "ouderwetse" manier te updaten;
Inloggen op MyGarmin (http://my.garmin.com), je Garmin koppelen aan je kompjoeter, de communication-plugin laten installeren/draaien, dan de (altijd wel goed werkende) "GarminMapUpdater_v2.7.12" laten draaien, en via die manier (na het selecteren van een regio die wel in je Garmin past) de kaart installeren.
Ik zou sowieso geen MapSource meer gebruiken, die wordt niet meer ondersteund door Garmin, dat is BaseCamp geworden.
http://www8.garmin.com/support/mappingsw.jsp
Maar je kunt proberen systematisch te onderzoeken waar het probleem zit, als je er zin in en tijd voor hebt.
Begin met WebUpdater, versie 2.5.4
Start deze, en bemerk of deze wel je Garmin ziet, naast eventuele updates die je dan beschikbaar krijgt.
Installeer BaseCamp, versie 3.2.2, en zie of je data uit je Garmin kunt lezen (bijv. een route die er nog in staat)
Installeer MapInstall, versie 3.15.0 en zie of deze met je Garmin kan communiceren, eventueel daarmee je map installeren.
PS: Ik noem het maar even voor de volledigheid;
Je dient je Garmin aan de pc te hangen en dan aan te zetten en als het goed is krijg je een vraag of je Garmin of USB Storage mode wenst, kies dan Garmin mode.
Even 10 seconden wachten, en pas dan de Garmin programma's opstarten.
Uiteindelijk bleef ik die melding maar krijgen als ik GarminLifeTimeUpdater gebruikte.
Ik vermoed dat er een soort van programmeer-stand door de GarminLifeTimeUpdater (of een onderliggend programma/driver van Garmin) getracht wordt, en de oudere Garmin's daar niet mee weten om te gaan cq. verkeerde reactie terug geven, en ultimo GLTU dus geen updating aanvangt. :shock:

Na herhaalde poging, bepaalde en diverse manieren van opstarten, heb ik het opgelost door op de "ouderwetse" manier te updaten;
Inloggen op MyGarmin (http://my.garmin.com), je Garmin koppelen aan je kompjoeter, de communication-plugin laten installeren/draaien, dan de (altijd wel goed werkende) "GarminMapUpdater_v2.7.12" laten draaien, en via die manier (na het selecteren van een regio die wel in je Garmin past) de kaart installeren.
Ik zou sowieso geen MapSource meer gebruiken, die wordt niet meer ondersteund door Garmin, dat is BaseCamp geworden.
Maar je kunt proberen systematisch te onderzoeken waar het probleem zit, als je er zin in en tijd voor hebt.

Start deze, en bemerk of deze wel je Garmin ziet, naast eventuele updates die je dan beschikbaar krijgt.
Installeer BaseCamp, versie 3.2.2, en zie of je data uit je Garmin kunt lezen (bijv. een route die er nog in staat)
Installeer MapInstall, versie 3.15.0 en zie of deze met je Garmin kan communiceren, eventueel daarmee je map installeren.
Je dient je Garmin aan de pc te hangen en dan aan te zetten en als het goed is krijg je een vraag of je Garmin of USB Storage mode wenst, kies dan Garmin mode.

- Wildripper
Rob dank je wel alvast, ik ga even knoeien.dutchmidiman schreef:Van die melding van "Transfer gereed" is mij ook bekend, maar dan op Garmin 2820.
Ik vermoed dat er een soort van programmeer-stand door de GarminLifeTimeUpdater (of een onderliggend programma/driver van Garmin) getracht wordt, en de oudere Garmin's daar niet mee weten om te gaan cq. verkeerde reactie terug geven, en ultimo GLTU dus geen updating aanvangt. :shock:![]()
Maar je kunt proberen systematisch te onderzoeken waar het probleem zit, als je er zin in en tijd voor hebt.![]()
Maar even voor de voledigheid, het is een navigator geen 2820, dus de computer ziet hem niet. Geen mogelijkheid voor usb storage.
Hij is alleen zichtbaar in mapsource, ik weet niet of dat eventueel een probleem is als ik overstap naar basecamp.
Zümo XT
De BMW Navigator 3 is de OEM van de Garmin 2820.
(hoewel sommige beweren dat het de OEM is van de 2720, maar volgens mij is dat onjuist?
)
Je kunt BaseCamp gebruiken naast je MapSource.
Maar normaal gesproken zou je via de Windows verkenner je BMW Navigator 3 moeten kunnen zien, als een extern opslagstation?
Het kán zijn dat de (USB) aansluiting van de BMW Navigator 3 problemen geeft, komt wel eens voor, en dan is het noodzakelijk het apparaat open te schroeven.
Begin a.u.b. met de WebUpdater, dat is je 1e test of je computer überhaupt kan communiceren met je BMW Navigator 3.
Als dat niet werkt, is het dus een verbindingsprobleem, software of hardware.
(hoewel sommige beweren dat het de OEM is van de 2720, maar volgens mij is dat onjuist?

Je kunt BaseCamp gebruiken naast je MapSource.
Maar normaal gesproken zou je via de Windows verkenner je BMW Navigator 3 moeten kunnen zien, als een extern opslagstation?
Het kán zijn dat de (USB) aansluiting van de BMW Navigator 3 problemen geeft, komt wel eens voor, en dan is het noodzakelijk het apparaat open te schroeven.
Begin a.u.b. met de WebUpdater, dat is je 1e test of je computer überhaupt kan communiceren met je BMW Navigator 3.
Als dat niet werkt, is het dus een verbindingsprobleem, software of hardware.
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Woonplaats of omgeving: Uden
Jack, ik denk niet dat dat laatste zal gaan veranderen als je op Basecamp overstapt. De BMW NAV III is idd een door BMW aangepaste versie van de 2820 en wat je ook probeert, je zult de USB- storage mode nimmer op je computerscherm zien staan..die zit er gewoonweg niet op.Wildripper schreef: Maar even voor de voledigheid, het is een navigator geen 2820, dus de computer ziet hem niet. Geen mogelijkheid voor usb storage.
Hij is alleen zichtbaar in mapsource, ik weet niet of dat eventueel een probleem is als ik overstap naar basecamp.
Zie overigens ook..viewtopic.php?f=40&t=3159&p=32003&hilit=NAV+III#p32003
- Wildripper

Rob je bent GEWELDIG.

Het is me nu met webupdater gelukt. Die had ik gelukkig nog staan.
Mapsource en apparaat weer bij gewerkt.
Zelfs is nu ook nog een oudere versie van de kaarten ook van het apparaat verwijderd. Dat wild eerst ook niet lukken.
Ik ben weer heel blij en ook

Blijft toch een mooie bron van info.
Wat basecamp betreft, ik zie nog geen reden om daar naar over te stappen, het kaartmateriaal blijft toch hetzelfde neem ik aan.
Zümo XT
Nou, nou, ik doe m'n best de goede daden mijn fouten te laten overschaduwen.
WebUpdater is de meest basis programma van Garmin, in combinatie met de USB driver. (al dan niet van Micro$oft of Garmin, afhankelijk van je OS).
MapInstaller valt onder dezelfde familie.
Oudere kaarten die blijven staan is een veelvuldig voorkomende situatie, aangezien de manier (lees: welk programma je gebruikt) hoe je kaarten installeert bepaald of er een "gmapprom.img" of een "gmapsupp.img" aangemaakt wordt, terwijl beide (!) aanwezig kunnen zijn, en ook flink van afmetingen kán zijn.
De "gmapprom.img" is je Garmin-kaart, en eventuele optionele kaarten (zoals de OnRoute MotorKaart) is de "gmapsupp.img", normaal gesproken.
Maar het "probleem" van dubbele (lees: oude en nieuwe, gelijktijdige) kaarten ontstaat als je MapSource, MapInstaller, Garmin LifeTime Updater of GarminMapUpdater in bepaalde combinaties gebruikt.
Het ene programma zal de oude kaarten wissen voordat er een nieuwe kaart geïnstalleerd zal worden, terwijl het andere programma nieuwe kaarten toegevoegd zonder de oude(re) kaart te wissen.
En dat wordt dus een probleem zodra je meerdere programma's gaat gebruiken, dan loop je het risico dat de oude kaart(en) niet gewist worden.
Een programma die daar, met enig zorgvuldig goed kijken naar wat je ziet en uitleest uit je Garmin, over het algemeen dat prima voor je kan oplossen, is MapInstaller.
Maar, omdat het een vrij basis programma is, kan het er mee leren omgaan wat tijd en geduld in beslag nemen.
Toch is het wel te adviseren om jezelf enigszins vertrouwd te maken met MapInstaller (en dergelijke!) opdat je inzicht daarmee kan krijgen wat er geïnstalleerd is op je Garmin.
Vooral handig als er geen "USB opslag"-mode beschikbaar is, zijnde een extern opslagstation waarmee je *in* het geheugen kunt kijken van de Garmin.
Aan de andere kant, als het nu opgelost is, is het een probleem die je dan wel weer beet pakt bij een volgende update en dat probleem zich weer voordoet.
Don't fix a running system.
Wat betreft MapSource en BaseCamp;
Het is te adviseren om BaseCamp te gaan gebruiken, aangezien MapSource door Garmin niet langer bijgehouden wordt.
Tevens bevat MapSource enkele onhebbelijkheden en bugs, zie forum van Waypoint.
En je kunt beide naast elkander blijven gebruiken, met elk hun eigen voor- en nadelen.
Ja, het kaartmateriaal blijft hetzelfde wat betreft MapSource en BaseCamp, maar de manier hoe ze beide met de data omgaan is toch wel anders.
Kijk eens een keer naar BaseCamp, en oordeel zelf na verloop van tijd wat je zelf het prettigst vindt.

WebUpdater is de meest basis programma van Garmin, in combinatie met de USB driver. (al dan niet van Micro$oft of Garmin, afhankelijk van je OS).
MapInstaller valt onder dezelfde familie.
Oudere kaarten die blijven staan is een veelvuldig voorkomende situatie, aangezien de manier (lees: welk programma je gebruikt) hoe je kaarten installeert bepaald of er een "gmapprom.img" of een "gmapsupp.img" aangemaakt wordt, terwijl beide (!) aanwezig kunnen zijn, en ook flink van afmetingen kán zijn.
De "gmapprom.img" is je Garmin-kaart, en eventuele optionele kaarten (zoals de OnRoute MotorKaart) is de "gmapsupp.img", normaal gesproken.
Maar het "probleem" van dubbele (lees: oude en nieuwe, gelijktijdige) kaarten ontstaat als je MapSource, MapInstaller, Garmin LifeTime Updater of GarminMapUpdater in bepaalde combinaties gebruikt.
Het ene programma zal de oude kaarten wissen voordat er een nieuwe kaart geïnstalleerd zal worden, terwijl het andere programma nieuwe kaarten toegevoegd zonder de oude(re) kaart te wissen.
En dat wordt dus een probleem zodra je meerdere programma's gaat gebruiken, dan loop je het risico dat de oude kaart(en) niet gewist worden.
Een programma die daar, met enig zorgvuldig goed kijken naar wat je ziet en uitleest uit je Garmin, over het algemeen dat prima voor je kan oplossen, is MapInstaller.
Maar, omdat het een vrij basis programma is, kan het er mee leren omgaan wat tijd en geduld in beslag nemen.
Toch is het wel te adviseren om jezelf enigszins vertrouwd te maken met MapInstaller (en dergelijke!) opdat je inzicht daarmee kan krijgen wat er geïnstalleerd is op je Garmin.
Vooral handig als er geen "USB opslag"-mode beschikbaar is, zijnde een extern opslagstation waarmee je *in* het geheugen kunt kijken van de Garmin.
Aan de andere kant, als het nu opgelost is, is het een probleem die je dan wel weer beet pakt bij een volgende update en dat probleem zich weer voordoet.
Don't fix a running system.
Wat betreft MapSource en BaseCamp;
Het is te adviseren om BaseCamp te gaan gebruiken, aangezien MapSource door Garmin niet langer bijgehouden wordt.
Tevens bevat MapSource enkele onhebbelijkheden en bugs, zie forum van Waypoint.
En je kunt beide naast elkander blijven gebruiken, met elk hun eigen voor- en nadelen.
Ja, het kaartmateriaal blijft hetzelfde wat betreft MapSource en BaseCamp, maar de manier hoe ze beide met de data omgaan is toch wel anders.
Kijk eens een keer naar BaseCamp, en oordeel zelf na verloop van tijd wat je zelf het prettigst vindt.
Werkend met een mac is mapsource niet eens een optie... Tenzij je ook een Windows partitie daarop aanmaakt. En omdat ik nu alweer oeen tijdje met de mac werk ben ik aardig gewend geraakt aan Basecamp. Ik zou niet eens meer weten waarom ik terug zou willen naar Mapsource...
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
-
Nieuw bericht Garmin TV: Garmin Lifetime update - te weinig geheugen?
door Inspector Gadget » » in Over: GPS en navigatie - 0 Reacties
- 1219 Weergaves
-
Laatste bericht door Inspector Gadget
-
-
-
Nieuw bericht Belangrijke tip: Garmin MapSource & Garmin LifeTime update
door Inspector Gadget » » in Over: GPS en navigatie - 10 Reacties
- 3848 Weergaves
-
Laatste bericht door Inspector Gadget